Alfa Romeo confirmă renunţarea la platforma Giulia cu tracţiune spate şi motor amplasat longitudinal

23 Aprilie 2021, 15:42
Denis Godorozea
Conducerea Alfa Romeo a confirmat oficial că compania va renunţa la platforma cu arhitectură clasică pe care se bazează cele mai recente modele din gamă, sedanul Giulia şi SUV-ul Stelvio. Este vorba despre platforma Giorgio cu roţi motrice pe puntea spate şi unitate de propulsie amplasată longitudinal sub capotă. Italienii au şi identificat noua platformă pentru viitoarele modele, aceasta urmând să fie unificată cu branduri precum DS, Lancia şi Maserati.
Din informaţiile confirmate de Jean Philippe Imparato, CEO-ul companiei italiene, marca va renunţa definitiv la platforma Giorgio, singurul model din cadrul concernului nou format Stellantis care va ajunge să o utilizeze fiind viitorul SUV compact Maserati Grecale. Cel mai probabil Giulia şi Stelvio vor beneficia de câte un succesor, însă în aceste condiţii viitoarele modele vor întârzia, urmând să migreze pe platforme modulare noi, compatibile cu tehnologiile electrificate.

Pentru viitoarele modele Stellantis va rezerva doar 4 platforme unice, modulare. Pentru modelele compacte şi de dimensiuni medii din segmentul non-premium vor fi rezervate platformele franceze CMP şi VMP, redenumite în STLA small şi STLA Medium, care presupun instalarea oricărui sistem de propulsie, de la benzinare clasice până la sisteme 100% electrice. Cea de-a treia platformă va fi una cu cadru dur şi destinată în mare parte offroader-elor din cadrul Jeep şi RAM, iar pentru maşinile de dimensiuni mari şi modele premium, precum Alfa Romeo, DS, Lancia şi Maserati va fi elaborată platforma STLA large, care tot va oferi o gamă variată de motorizări şi sisteme de siguranţă activă, inclusiv pilot automat.
Cert este că odată cu migrarea la o nouă platformă sportivele clasice cu roţi motrice spate şi motor amplasat longitudinal vor dispărea complet din gama Alfa Romeo. Locul acestora va fi preluat de modele cu motoare transversiale şi roţi motrice faţă sau cu tracţiune integrală opţională. Cea mai apropiată premieră Alfa Romeo va fi SUV-ul compact Tonale, construit iniţial pe platforma Jeep Compass, una cu tracţiune pe puntea faţă standard.
1
1,842
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!