Are 25 de ani, dar arată ca nou: acest BMW Seria 5 E39 e bijuteria pe care s-o cumperi acum cu bani puţini, ca să valoreze mult pe urmă

1 Aprilie 2021, 20:27
Ilie Toma
BMW Seria 5 E39 nu mai are nevoie cu siguranţă de nici o introducere, nici printre fanii BMW, nici în rândurile pasionaţilor oricăror alte mărci. Modelul ăsta a fost într-atât de adorat, încât adeseori e catalogat ca fiind cea mai savuroasă şi reuşită generaţie de Seria 5 din câte au existat vreodată!
Iar exemplarul ăsta, scos la vânzare în Germania, pare întruchiparea perfectă a timpului său şi a felului în care cumpărătorii de Seria 5 E39 îşi configurau maşinile când le cumpărau noi.
În primul rând, e un BMW 528i, iar sub capota acestei versiuni debutase un propulsor nou BMW, cu numele de cod M52B28. Era un motor cu 6 cilindri în linie, de 2.8 litri, aspirat natural. Motorul dezvolta 193 CP şi 280 Nm, fapt care-i permitea acestui model să accelereze de la 0 la 100 km/h în numai 7.4 secunde!
Iar exemplarul despre care vorbim azi a fost în combinaţie cu cutie manuală, pentru un spirit suprem de condus. Maşina nu abundă în dotări luxoase, tapiseria fiind una textilă, dar totuşi culoarea gri deschis a acesteia îi conferă un aer înnobilat, mai ales la starea sa estetică impecabilă. Şi reglajele scaunelor sunt mecanice, însă asta nu face deloc mai puţin atrăgător acest exemplar bavarez.
Pe dinafară, BMW-ul a fost comandat în culoarea verde închis, nouă şi ea pe atunci. Apropo, în asemenea BMW-uri 528i de culoare identică mergeau cândva parlamentarii din Moldova, o partidă de asemenea BMW-uri Seria 5 noi fiind cumpărată în anii ’90 în ţara noastră. Astăzi acele maşini nu mai există în garajul parlamentului, ultimele, în stare jalnică, fiind vândute acum câţiva ani la o licitaţie.
BMW-ul despre care vorbim noi azi, însă, pare o adevărată capsulă a timpului. Maşina e fabricată în 1996, însă în cei 25 de ani a adunat pe odometrul său doar 59,856 km!
Mai mult ca atât, proprietarul său de azi e acelaşi, care a cumpărat-o nouă în 1996 şi a ţinut-o în condiţii privilegiate până acum! Fireşte, toată istoria deservirii vine la pachet, împreună cu înregistrările parcursului de la toate trecerile de revizii tehnice oficiale. Ultimul asemenea TUV german a fost trecut în februarie 2021 şi e valabil până în februarie 2023. Într-un cuvânt, BMW-ul vine cu o istorie absolut completă şi curată, care-l face şi mai valoros în ochii unui colecţionar!
Iar proprietarul de azi al maşinii ne spune şi despre condiţiile de păstrare, în garajul său încălzit, dar şi despre faptul că niciodată n-a ieşit cu ea în condiţii de zăpadă pe drumuri. Acesta mai menţionează şi despre o inspecţie completă, cu toate consumabilele schimbate, efectuată la un service oficial BMW din Germania înainte de vizita la TUV, iar aici vorbim şi de cureaua de distribuţie, şi de o nouă baterie, şi de multe alte lucruri care se schimbă mult mai rar, de obicei.
De fapt, BMW-ul ăsta a fost recunoscut ca fiind într-o stare atât de bună, încât showroom-ul BMW de lângă Eschborn i-a oferit caliticativul de BMW Premium Selection şi l-a adăpostit în showroom-ul său pentru a-l vinde ca maşină la mâna a doua, lipsită total de accidente, cu istorie transparentă şi într-o stare absolut impecabilă. Se poate spune că după un sfert de secol, acest BMW Seria 5 a revenit din nou în showroom pentru a fi vândut următorului pasionat de E39, arătând aproape la fel de formidabil ca şi acum 25 de ani!
Şi marea mirare e preţul cu care bijuteria asta se vinde azi. Doar 9,900 euro — un preţ absolut derizoriu, dacă luăm în consideraţie pentru ce bijuterie se vrea el plătit. Chiar dacă modelul ăsta e deja unul de colecţie în ochii multora, în Germania statutul de youngtimer i se acordă abia la vârsta de 30 de ani, iar de clasic — la 40. Aşa că, practic, asta e o bijuterie pe care s-o cumperi azi cu bani puţini, iar peste 5 ani preţul ei va începe a urca vertiginos în sus. Şi dacă exemplarul ăsta îşi va păstra o stare la fel de extraordinară, atunci, cu cei 6 cilindri ai săi sub capotă, ar putea ajunge să valoreze sume uriaşe peste 10-20 de ani!
0
3,699
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!