Audi va participa la următoarea ediţie a raliului Dakar cu un bolid 100% electric

5 Aprilie 2021, 09:48
Ilie Toma
Audi este pe cale să facă cea mai inspirată decizie strategică din ultimii ani, într-un mod foarte inteligent. Producătorul din Ingolstadt a anunţat că va participa la următoarea ediţie a celui mai dificil şi solicitant raliu din lume, raliul Dakar, şi nu o va face într-un mod convenţional, ci cu un bolid 100% electric, fiind astfel primul producător din lume, care face acest pas curajos!
Audi are o enormă istorie de succes în cursele mai obişnuite de raliuri WRC, fiind cel care a schimbat, practic, reţeta succesului din aceste raliuri, cu modelul Audi quattro din 1980 şi anii ce-au urmat. Practic, acel model a făcut ca victoria în raliu, din acel moment, să poată fi obţinută doar dacă ai tracţiune integrală. Iar ce a însemnat pentru Audi în următorii 40 de ani numele de quattro, şi sistemul său de tracţiune integrală, dezvoltat pe baza experienţelor de motorsport, ştim cu toţii!
Însă ralul Dakar e pentru Audi un teritoriu care n-a fost explorat niciodată. În acest raliu au participat alte mărci ale grupului, precum Volkswagen sau Porsche, însă niciodată Audi. Şi tocmai asta face provocarea, în care se aventurează acum cei de al Audi, şi mai interesantă! Iar faptul că Audi e primul care are curaj să participe la Dakar cu un model electric poate schimba la fel de mult regulile de joc ale raliului, cum a făcut-o Audi quattro cândva cu competiţiile WRC. Or, neavând nici un model electric în competiţie, până acum Dakar nu are nici o regulă specifică pentru acestea.
Totuşi, o mare întrebare apare la orizont. Puterea şi fiabilitatea pot fi uşor rezolvate, dar ce se va întâmpla cu autonomia şi încărcarea, or, Dakar e un raliu de 13-14 zile, cu segmente de sute de kilometri în fiecare zi, unde fiecare minut contează şi nu-ţi poţi permite luxul de a căuta staţii de încărcare în mijlocul deşertului!
Foto: imagini cu condiţiile de la raliul Dakar din 2021, care a avut loc în Arabia Saudită

Şi aici parcă ne vine în minte imediat şi o posibilă soluţie. De obicei segmentele zilnice la Dakar sunt de 400-500 km, uneori un pic pese 500 km, alteori chiar 250-350 dacă sunt mai dificile. Iar asta înseamnă că singura soluţie pentru viitorul bolid electric Audi de la Dakar ar fi ca autonomia reală a acestuia să fie mai mare de atât, ţinând cont că acesta va rula la limita performanţelor aproape întotdeauna! Dacă Audi rezolvă problema asta, se va impune pentru mulţi ani înainte ca un lider absolut în electromobilitate, obţinând un avans imens tehnologic şi de imagine în faţa concurenţilor de la Mercedes-Benz şi BMW.
Prima imagine grafică a viitorului bolid Audi de la Dakar

În acest moment, Audi nu dezvăluie foarte multe informaţii despre substratul tehnic al bolidului lor, spunând doar că inginerii muncesc super intens la el, iar testele ar trebui să demareze în vară, pentru ca bolidul să fie desăvârşit pentru startul de al Dakar de la începutul lui ianuarie 2022. Ştim, însă, că acest bolid Audi va avea trei motoare electrice — câte unul pe fiecare punte şi un al treilea folosit cu rol de generator.
Bateria e dezvoltată in-house de cei de la Audi, iar producătorul german mai lasă să se înţeleagă un lucru important. Deşi scopul măreţ e de a avea, aşa cum spuneam, un model 100% electric, care ar putea să se descurce complet autonom într-un asemenea raliu, e foarte probabil că Audi va folosi în primul an sau câţiva ani conceptul pe care-l foloseşte în prezent în cursele Formula E, adică va avea un motor TFSI cu rol de generator electric. Acesta nu va fi conectat mecanic cu roţile, ci doar va produce electricitatea pentru baterii şi propulsia electrică, pentru că deşertul, deocamdată nu lasă alte opţiuni. Practic, la etapa iniţială Audi ar demonstra viabilitatea şi fiabilitatea sistemului să de propulsie electrică, având partea de încărcare asigurată de acel motor TFSI, în locul prizelor, pentru ca ulterior, dezvoltările tehnologice să apropie producătorul de marele deziderat, de a avea un bolid 100% electric, care să nu mai consume nici un gram de benzină în timp ce zboară prin dunele deşertului la viteză maximă! Aşa cum spuneam, nu e o provocare uşor de rezolvat, dar aventurarea celor de la Audi în această ecuaţie, ridică miza enorm de mult, dar şi încrederea că într-o zi se va ajunge şi la momentul în care se va reuşi şi asta!
Foto: Volkswagen Iltis, bolid participant la raliul Dakar în 1980 şi revenit ca model clasic în 2021
0
394
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!