Bijuteria bavareză a anilor 80: un BMW Seria 5 E28 în condiţie impecabilă, scos la vânzare în Germania

24 Aprilie 2021, 13:43
Ilie Toma
Modelul ăsta de BMW s-a întipărit doar în memoria celor care au azi vreo 35 de ani şi mai mult, pentru că importul lui prin anii 90 n-a fost unul foarte masiv, iar apoi a fost eclipsat de succesorul lui, E34. Dar adevărul e că maşina asta a fost la fel de fascinantă, iar cei care au apucat vreodată să deţină sau să conducă o asemenea Serie 5 E28, cu siguranţă au rămas cu memorii frumoase despre ea.
BMW Seria 5 E28 a fost, de fapt, a doua generaţie a Seriei 5 şi tot ea a fost un model pe care BMW a tot implementat premiere inginereşti şi mecanice. Spre exemplu ea a adăpostit primul motor diesel BMW din toate timpurile, în 1983. Tot ea a fost şi primul BMW cu consola centrală întoarsă niţel spre şofer, vrând să accentueze spiritul de condus şi caracterul axat spre şofer al maşinii. S-a produs între 1981 şi 1988, deci aproape de-a lungul întregii decade a anilor 80, până a fi înlocuită de E34.
Modelul avea şi motoare cu 4 cilindri, dar exemplarul despre care vorbim noi azi, scos la vânzare în Germania, are un propulsor delicios sub capotă, cu 6 cilindri în linie. E în versiune 528i, iar în acea vreme 528i chiar însemna un motor de 2.8 litri. Motorul scotea 184 CP şi 240 Nm şi avea numele de cod M30B28.
În momentul lansării, această versiune a fost şi cea mai puternică, până să apară versiunea 535i ulterior, tocmai în 1984. Un 528i putea prinde prima sută în numai 8.4 secunde, iar viteza maximă era de 215 km/h.
Apropo, exemplarul ăsta e fabricat în 1985, deci are o vârstă onorabilă de 36 de ani. Partea şi mai frumoasă e că are adunaţi pe bord doar 129,650 km în tot acest răstimp, trecând prin mâinile a doi proprietari, care au ţinut la fel de mult la el.
Maşina e în stare originală impecabilă, fără vreo restaurare, doar jantele BBS, care se vindeau opţional în acea vreme, au fost restaurate. În rest, vorbim despre o caroserie în stare impecabilă.
La fel de bine păstrat e şi interiorul de culoare maro, acoperit cu textil. Tapiseria, comenzile, butoanele — totul e în stare superbă, exact cum ai vrea de la o maşină de colecţie.
Şi, în fine, motorul şi toată partea mecanică e la fel de bună pe cât ai aştepta de la un asemenea aspect. Maşina a beneficiat de o deservire tehnică amplă de curând, cu schimbarea cablurilor de la bujii, cu o nouă pompă de combustibil şi noi anvelope, puse pe jantele restaurate. A primit şi plăcuţe de înmatriculare istorice în Germania, şi-a trecut şi revizia oficială — deci, e numai bună pentru a fi savurată din prima zi, fără lungi munci de restaurare.
Şi, paradoxal, dar are un preţ relativ decent, de 17,500 euro. BMW-ul se vinde în oraşul Dresden din Germania, iar proprietarul menţionează că ar fi încântat să-l dea în mâinile unui fan adevărat BMW, care ar preţui-o pe măsură mai departe!
0
822
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!