Bijuteria care te poate face colecţionar de Porsche clasic, fără sute de mii de euro

19 Aprilie 2021, 21:28
Ilie Toma
Aşa s-a întâmplat că în ultimul an am vorbit cumva mai rar despre exemplare clasice Porsche, scoase de vânzare ca maşini de colecţie. Şi nu pentru că n-ar merita, ba dimpotrivă — dacă să găseşti un exemplar Mercedes-Benz W201 cu statut de maşină de colecţie e ceva foarte rar, atunci Porsche-urile vârstnice, care au ajuns până azi sunt în cea mai mare parte a lor maşini de colecţie în mod implicit, indiferent de starea lor, variind doar preţul.
Iar preţul pentru a-ţi face intrarea în această lume a colecţionarilor Porsche nu e deloc mic. Dacă un Boxster de vreo 10 ani vechime, care încă e prea tânăr pentru a fi ţintit pentru garajele sofisticate, are un preţ pământesc, atunci un Porsche produs prin anii 70-80 e adesea o plăcere de ordinul sutelor de mii de euro. Sunt maşini superbe, fără îndoială, dar de obicei pragul de accedere e neiertător de mare. Nu şi bijuteria de azi, însă!
Maşina pe care o vedem în imaginile acestui articol e o bijuterie de Porsche 911 Targa, fabricată în anul 1977. Versiunea asta face parte din aşa numita Serie G a lui 911, sau, mai pe înţeles vorbind pentru cei mai puţin aprofundaţi în nomenclatura modelului, e a doua generaţie din întreaga istorie a lui Porsche 911. Iar aici încep picanteriile, care fac această bijuterie savuroasă, rară, şi dorită până la nivelul unei maşini de vis!
În primul rând, e un 911 Targa, cum spuneam, iar asta înseamnă automat apartenenţa la o caroserie mai rară şi mai specială între versiunile lui 911, foarte apreciată de colecţionarii cu gusturi elevate. Cum zic însăşi cei de la Porsche, Targa nu era nici coupe, nici cabrio, ci un soi de maşină deschisă, cu o bară fixată deasupra, pentru siguranţă şi stil. În spatele barei e un soi de geam specific, care conturează întreaga parte spate a habitaclului, iar partea dintre parbriz şi bară e demontabilă. Acelaşi concept se păstrează până în zilele noastre la modele 911 Targa, iar caroseriile Targa sunt, de obicei, un semn de bun-gust al proprietarului de 911. Adică ai făcut o alegere foarte punctată şi avizată, şi ştii ce vrei, fiind diferit până şi printre cei foarte speciali şi privilegiaţi.
Mai apoi, dincolo de caroseria specială a acestui exemplar, acest Porsche 911 e unul care ascunde renumitul motor boxer în 6 cilindri, răcit cu aer, de 2.7 litri. Motorul ăsta avea 150 CP iniţial, când s-a lansat generaţia a doua în 1974, dar către 1976 puterea lui a fost mărită la 165 CP, ceea ce l-a adus la doar 10 CP diferenţă faţă de motorizarea cu indicele S. Iar noi vorbim azi despre un exemplar, fabricat în 1977, ceea ce înseamnă că vorbim inevitabil despre motorizarea mai puternică, de 165 CP.
Maşina e scoasă la vânzare în oraşul Gmunden din Austria, însă proprietarul său austriac, care o deţine de foarte mulţi ani, nu doar că a tratat-o ca pe un exemplar de colecţie, ci i-a şi asigurat o restaurare completă la un atelier de lângă Stuttgart, numit AP-Sport Engine. Maşina a fost încredinţată pe mâinile specialiştilor de acolo pentru a beneficia de o întinerire superbă, e retapisare a interiorului şi de o revizie profundă a componentelor mecanice, inclusiv motorul. Anume aşa a ajuns şi habitaclul acestui Porsche să arate de parcă ar fi părăsit uzina cu câteva luni în urmă! Şi partea frumoasă e că restaurarea n-a stricat magia originalului, totul fiind în continuare fidel stării autentice.
După restaurare, în 2017, austriacul şi-a dus maşina la o expertiză profundă, care să-i certifice starea şi valoarea maşinii. Aceştia au specificat doar că nu se poate determina istoria maşinii în mâinile primului proprietar din SUA, înainte de fi importată în Europa, însă totodată, după inspecţia tehnică, au certificat starea impecabilă a caroseriei, fără urme de reparaţii sau daune precedente, decât vopsirea după restaurare. Mai mult ca atât, aceştia au certificat că toate elementele prezente azi sau înlocuite sunt din cele ce pot fi comandate ca piese originale la uzina Porsche, prin urmare autenticitatea maşinii s-a păstrat cu sfinţenie.
Starea impecabilă a fost certificată şi la partea mecanică — motor, cutie de viteze, diferenţial, suspensii — totul. Iar cel mai important, după întreaga inspecţie, experţii i-au catalogat parcursul maşinii de doar 69,000 km pe atunci drept credibil, cea mai înaltă confirmare care poate fi emisă în lipsa istoriei complete de la primul proprietar. Practic, maşinii i-a fost confirmat faptul că ea avea un parcurs incredibil de mic, pentru vârsta sa onorabilă!
După acea restaurare, austriacul a mai savurat-o vreme de aproape 4 ani, mai adăugând circa 6 mii km pe bord, astfel încât azi acest Porsche 911 2.7 Targa are pe bord circa 75,000 km. Însă şi asta e o cifră infimă, care face din acest exemplar o bijuterie pe care ar vrea-o până şi cei mai pretenţioşi colecţionari, poate doar cu excepţia celor ce caută certificarea absolută a istoriei, sau maşini fără restaurare. Însă în cazul acestei maşini, starea ei tehnică şi plăcerea de condus vor fi cel puţin la fel de bune ca a unui model similar cu preţ de trei-patru ori mai mare.
Cât costă? Proprietarul austriac o vinde direct, fără vreun dealer intermediar. Preţul cerut de el e de 50,000 euro. Apropo, restaurarea de acum 4 ani a costat peste 16,200 euro în Stuttgart. Iar preţul de azi nu e unul mic, la general vorbind, însă pentru un asemenea exemplar Porsche 911 2.7 Targa clasic, e unul incredibil de bun, pentru a te face colecţionarul unei bijuterii pur şi simplu fascinante! Iar să imporţi o asemenea maşină istorică în Moldova, spre exemplu, te-ar costa cam 1,400 euro în taxe vamale complete.
0
1,466
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!