Bijuteria originală, care a fost 21 de ani în mâinile unui medic: un BMW X5 E53 superb, scos la vânzare în Germania

16 Aprilie 2021, 20:39
Ilie Toma
Prima generaţie BMW X5 a rămas adânc înrădăcinată în sufletele fanilor BMW, în primul rând prin designul său, similar cu liniile pe care le vedeam şi pe Seria 5 E39 a acelor ani, dar şi datorită motoarelor mari, performanţelor admirabile şi a unei plăceri de condus cum doar BMW o putea oferi în acei ani în rândul SUV-urilor. Şi pentru că plăcerea de condus a fost atât de mare, azi nu prea găseşti exemplare de X5 E53 cu parcursuri mici, nici dacă vei căuta luni la rând. Trebuie să ai mare noroc sau să dai peste un om care a muncit ore lungi în ultimii douăzeci de ani, astfel încât nu i-a mai prea rămas timp să conducă.
Anume un asemenea BMW X5 E53 excepţional ne-a atras nouă privirile când a fost scos la vânzare în Germania. Şi asta pentru că maşina asta e superbă din toate punctele de vedere, încât te face să zici că o a doua ca asta s-ar putea să nu mai găseşti multe luni sau chiar ani înainte, sau că pur şi simplu alta s-ar putea să nu mai existe.
În primul rând, e un X5 superb datorită motorizării sale. Da, e anume acel X5 4.4i, în aşa-numitul Sportpaket, care era cea mai puternică motorizare în anul 2000, care e şi anul de fabricare a acestui exemplar. Abia mai târziu au apărut versiunile de 4.6 litri, apoi 4.8is. Aşa că atunci când maşina asta a fost cumpărată de primul şi unicul său proprietar german, în anul 2000, omul şi-a ales cea mai de top ipostază posibilă. Sub capotă e renumitul motor V8 al celor de la BMW, de 4.4 litri, M62, care livrează aici 286 CP.
Ipostaza de top se manifestă nu doar la motorul de sub capotă, ci şi la nivelul de dotări. Interiorul este unul de piele gri Montana şi este şi azi într-o condiţie admirabil de bună, după 21 de ani de exploatare a maşinii. Proprietarul său nu s-a zgârcit la lista de dotări pe care a bifat-o — scaune cu reglaj electric şi memorie, sistem de climatizare bizonal, sistem de navigare Professional, sistem audio HiFi, oglinzi cu întunecare automată, în anul 2000, încălzire scaune faţă şi spate, trapă, conectivitate cu smartphone şi chiar comenzi vocale sistem multimedia!
Pe dinafară maşina are senzori de parcare faţă şi spate şi faruri cu xenon, cele de top pe atunci. Şi pentru că e motorul de top, cumpărătorul a ales şi suspensia cu setări sport, dar şi jante de 19 ţoli. Iar în portbagaj există şi o geantă de ski, originală, BMW. Prin părţile noastre, o aşa maşină nu s-ar fi numit doar „full”, ci „super-mega-extra-full”. Dar asta era o expresie pentru băieţii şmecheri de la piaţă, iar noi ne uităm azi nu la o maşină dubioasă, ci la una ce-şi merită un statut de vehicul de colecţie deja.
Surprinzător, dar acest BMW X5 E53, la cei 21 de ani ai săi, are parcurşi doar 95,150 km! Aproape că e incredibil şi aşa cum spuneam, asemenea X5-uri, cu parcurs atât de mic, pur şi simplu aproape că nu mai există. Iar explicaţia pentru acesta e exact ce menţionam la început — a aparţinut unui om care muncea mai multe ore din 24 decât avea libere. Unui medic.
Iar în Germania, ne-am convins de câteva ori că atunci când treaba cu medicul se confirmă, există şanse reale să ai de-a face cu o maşină pur şi simplu exemplară. În primul rând, în acea ţară medicii sunt printre cei mai bine plătiţi oameni, şi astfel nu economisesc pe mărunţişuri la deservirea tehnică — o fac la timp, preferă s-o dea în mâinile sigure ale unui service oficial, ţin la siguranţă şi astfel au grijă la timp de anvelope bune şi mentenanţa corectă, iar asta generează şi o istorie transparentă a maşinii. În al doilea rând, medicii sunt oameni a căror reputaţie valorează infinit mai mult decât oricare preţ al unei maşini şi n-ar risca niciodată să umble cu cifre de parcurs date înapoi, or, în Germania, dacă se dovedeşte că ai făcut asta, rişti penalităţi mari. Sigur, băieţii şmecheri de la pieţe în aer liber fac asta şi acolo, dar nu oamenii cu carieră publică importantă. Iar în acest caz, avem şi o maşină cu o carte de service ce cuprinde tot istoricul acestui BMW X5, întrucât toţi cei 21 de ani de când e nouă până azi ea a aparţinut aceluiaşi medic.
Ei bine, şi întrebarea finală ar fi cât costă bijuteria asta, atunci? Tu ce zici, cât ar merita să coste?
X5-ul de care vorbim azi are un preţ de 16,500 euro şi e scos la vânzare într-un orăş mic din Germania, situat Koln şi Aachen, nu departe de hotarul cu Olanda. Ce zici, îşi merită banii ceruţi pe el acest BMW X5 de primă generaţie? Este modelul ăsta printre primele 5 pe care ţi le-ai dori vreodată să le adaogi la colecţia ta?
0
37,280
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!