Facelift sau generaţie nouă? Volkswagen prezintă versiunea actualizată Polo

22 Aprilie 2021, 12:12
Denis Godorozea
Volkswagen a publicat informaţiile complete despre versiunea actualizată a compactei urbane Polo. Hatch-ul s-a ales cu modificări stilistice şi tehnice simţitoare, de am zice că facelift-ul de mijloc de carieră ar fi demn de o generaţie nouă! Or, până şi Golf a menţinut platforma cu schimbul generaţiilor, exact ca şi Polo facelift în acest caz.
Polo s-a ales cu o nouă fascie frontală realizată în conformitate cu actualul limbaj stilistic al mărcii. Deci, Polo poate fi uşor recunoscut, însă majoritatea elementelor exterioare sunt noi. De exemplu, farurile LED incluse standard şi echipate cu lumini de zi sunt unite printr-un element funcţional orizontal, ataşat inclusiv şi pe calandru, iar bara de protecţie capătă un stil mai agresiv acum, inclusiv şi în versiunile de bază.
La posterior Polo s-a ales cu o nouă uşă a portbagajului, de o formă deosebită, ce include şi secţii de iluminare unite într-un corp cu stopurile de tip LED, standard oferite şi ele. Indiferent de nivelul de echipare, bara posterioară include o inserţie din plastic care să imită un difuzor şi două terminaţii pentru sistemul de evacuare, care pot fi cromate în interpretările R-Line, dar în ambele cazuri toba de eşapament este ascunsă în partea inferioară a barei de protecţie.
Modificări majore au avut loc şi la interior, unde şoferul va dispune de un volan cu design modificat şi instrumentar de bord digital inclus standard, din cea mai accesibilă versiune. Tot standard pe consola centrală se regăseşte un sistem multimedia actualizat cu ecran de 9.2 inch şi cu comenzi tactile. Versiunilor de top este rezervat un ecran de 10.25 inch, deci ca şi pe modelele mult mai scumpe din portofoliu. Până şi comenzile sistemul de climatizare sunt integrate într-o interfaţă dedicată tactilă atunci când este bifat sistemul automatizat de climatizare, disponibil opţional sau standard pentru versiunile de top.
În conformitate cu legislaţia europeană, Polo vine cu un pachet generos de sisteme de siguranţă activă şi asistenţă pentru şofer. Pe listă sunt incluse frânarea automatizată de urgenţă şi sistemul Lane Assist, ce va atenţiona despre schimbul benzii de circulaţie fără a include vreun indicator de viraj. Opţional este disponibil sistemul IQ.Drive Travel Assist, unul mai avansat, ce va menţine automatizat maşina în bandă şi include un cruise control adaptiv funcţional la viteze de până la 210 km/h, chiar şi în ambuteiaje, fiind de facto un sistem de condus autonom de nivelul II.
Având la bază aceeaşi platformă, Polo a indicat modificări nesemnificative în drept cu lungimea totală, ce constituie 4,053 mm, datorită noilor elemente exterioare. Ampatamentul rămâne acelaşi, fireşte, de 2,564 mm. Gama motorizărilor a indicat careva schimbări, dar fără careva motoare diesel, or compactele germane au renunţat la aceste motoare ceva mai devreme.
În schimb, este oferită versiunea alimentată cu gaz natural, 1.0 TGI, ce dezvoltă 90 CP şi 160 Nm. În acest caz motorul se cuplează la cutia manuală. Sunt în continuare disponibile unităţile aspirate natural pe benzină, 1.0 MPI, cu 80 CP şu 93 Nm la activ. Pentru acest motor, însă, este inclusă doar cutia manuală cu 5 trepte. În vârful gamei de motorizări s-a situat benzinarul turbo de 1.0 litri, din seria TSI, cu 95 sau 110 CP la activ. Acest motor poate fi comandat inclusiv cu cutia robotizată DSG cu 7 rapoarte şi dublu ambreiaj.
0
409
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!