Ford Escort facelift: sedan la preţ rezonabil cu planşă de bord ochită la Mercedes-Benz

7 Aprilie 2021, 15:29
Denis Godorozea
Numele Ford Escort este cunoscut inclusiv şi în ţara noastră, la finalul anilor 1990 acesta era un model compact american disponibil în Europa în diverse versiuni de caroserie. La începutul mileniului maşina a fost succedată de Focus, aflat acum la cea de-a patra generaţie. Escort, însă, a reînviat în 2015 special pentru piaţa din China, având la bază platforma simplificată a lui Focus II, unde a fost poziţionat drept un sedan la preţ rezonabil, situat pe o treaptă mai jos de Focus în ierarhia americanilor.
Acum, Escort a beneficiat de un facelift major, al doilea la număr, care ne face invidioşi dacă e să-l comparăm chiar şi cu cel mai nou Logan, mai ales din punct de vedere al designului interior, unde Escort are o planşă de bord ochită la Mercedesurile de generaţie precedentă. Maşina asta de segment B, la preţ rezonabil, are un instrumentar de bord digital în formă de tabletă, integrat într-un singur corp cu ecranul tactil al sistemului multimedia, cu conexiuni Apple CarPlay şi Android Auto. În versiunile de top, pe lângă cele menţionate, Escort poate avea o planşă şi scaune tapisate cu piele artificială bicoloră, sistem de climatizare automat şi chiar asistenţi digitali.
Designul exterior a fost modificat la fel de radical, precum şi habitaclul. Escort a beneficiat de o fascie frontală nouă, cu un calandru de dimensiuni mai mari şi "privire" agresivă a farurilor, ce pot fi full LED în interpretările de top. Posteriorul dispune de semnături modificate de tip LED, însă în versiunile de bază va avea becuri tradiţionale. Datorită modificărilor Escort a indicat un surplus de 46 mm în lungime, până la 4,633 mm, însă acest surplus nu va fi resimţit şi la bord, or ampatamentul a rămas acelaşi — 2,687 mm.
Gama motorizărilor a rămas aceeaşi, dar aici ar trebui să menţionăm că o actualizare tehnică mai amplă a fost făcută în gama Escort acum 2 ani, când sedanul s-a ales cu noul benzinar de 1.5 litri, aspirat natural şi cu 3 cilindri, ce dezvoltă 122 CP. Noul motor a exclus din ecuaţie unităţile vechi turbo, de 1.0 litri, şi unităţii aspirate natural de 1.5 litri cu 4 cilindri. Noul motor este oferit cu cutii manuale şi automate, ambele cu 6 rapoarte.
O asemenea actualizare amplă este menită să aducă Escort-ul în topul vânzărilor în segment, or în ultimii ani modelul american a înregistrat un declin dramatic de la 300 mii unităţi pe an în 2015, până la doar 33 mii unităţi în 2020. Preţurile pentru Ford Escort pornesc de la 12,300 în China. Americani nu planifică să-l ofere şi pe alte pieţe.
0
485
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!