Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Honda HR-V se prezintă în varianta europeană cu o singură motorizare, hibridă

23 Aprilie 2021 - 09:21
Denis Godorozea
Primele imagini şi informaţii despre noua generaţie Honda HR-V au fost publicate câteva luni mai devreme, când compania prezenta SUV-ul compact destinat pieţe din Japonia, unde este comercializat cu numele Vezel. Acum a venit rândul şi versiunii europene, iar niponii au publicat şi informaţiile tehnice complete — cumpărătorii de pe Bătrânul Continent nu vor putea alege careva motorizări pe HR-V, alegerea au făcut-o cei de la Honda, rezervând pentru piaţa europeană doar versiunea hibridă.
Aşadar, în materie de design HR-V se inspiră de la conceptul SUV e:Concept. Varianta de serie a SUV-ului european nu se prea distinge de versiunea japoneză Vezel, ambele optând acum pentru un limbaj stilistic maturizat şi mai premium, cum îl caracterizează şi cei de la Honda. Toate elementele optice sunt acum de tip LED, inclusiv în cazul versiunilor de bază, iar HR-V nu prea are careva tangenţe comune nici cu gama actuală Honda, dar nici cu modelele care abia urmează să debuteze, precum e noua generaţie Civic.
Ca şi în cazul motorizărilor, lista versiunilor destinate Europei va fi limitată. Cum am menţionat mai sus, HR-V poate avea doar elemente de iluminare LED şi nu oferă posibilităţi adiţionale de personalizare. Până şi gama jantelor include doar unităţi de 18 inch. Ei bine, nu este exclusă apariţia unui pachet de tuning de uzină ulterior.
Cu schimbul de generaţii Honda HR-V nu a indicat careva modificări majore în dimensiuni — în lungime SUV-ul a adăugat 10 mm, până la 4,330 mm, iar înălţimea a fost redusă cu 20 mm, până la 1,590 mm. Ampatamentul a rămas acelaşi — 2,610 mm, dar chiar şi aşa, HR-V va oferi acum mai mult spaţiu la bord datorită arhitecturii mai compacte a planşei de bord şi bateriei sistemului hibrid situate sub podeaua portbagajului, deci în detrimentul volumului oferit pentru încărcături. Garda la sol este una record pentru segment — 195 mm, sau cu 20 mm mai mult decât oferea crossover-ul precedent.
Precum şi în cazul noului Jazz, HR-V optează acum pentru materiale de o calitate superioară la bord acum, acesta fiind dominat de piele şi suprafeţe din plastic moi la atingere. Chiar şi cele mai accesibile versiuni vor oferi acum scaune cu tapiserie combinată din ţesături şi piele. Standard este inclus un instrumentar de bord digital, asemănător cu cel oferit pe Insight, cu ecran de 7 inch cu afişaje ajustabile pe partea stângă şi un vitezometru clasic. Sistemul multimedia este unul nou, reprezentat de un ecran tactil de 9 inch. Standard HR-V este echipat cu ansamblul de sisteme Honda Sensing, cu frânare automatizată de urgenţă şi cruise control adaptiv. Plus, acum HR-V poate menţine banda de circulaţie.
Singura motorizare disponibilă este cea hibridă, numită e:HEV. Cumpărătorii vor putea alege doar tipul transmisiei, cu tracţiune exclusiv pe puntea faţă sau integrală. Deşi a fost modernizat, sistemul este asemănător cu ceea ce oferă Honda şi pe alte modele electrificate din gamă, unde benzinarul aspirat natural de 1.5 litri, cu 106 CP şi 127 Nm la activ, are mai mult un rol de range extender atunci când maşina circulă lejer într-un regim urban.
Indiferent de tipul de transmisie selectat, Honda HR-V este echipat cu două motoare electrice. Un motor este conectat direct cu motorul termic şi funcţionează în postură de generator, iar cel de-al doilea pune în mişcare roţile motrice şi oferă 131 CP şi 253 Nm — respectiv, aceste performanţe vor pune în mişcare maşina în regim de rulare urban. Partea curioasă este că în cazul versiunii cu tracţiune integrală cuplul generat de tandemul de motoare este livrat punţii spate prin intermediul unei transmisii clasice, în lipsa unei cutii de viteze.
Livrările noii generaţii Honda HR-V în Europa vor demara în toamna acestui an. Maşinile vor fi livrate direct din Japonia, iar ţinând cont de nivelul de echipare generos şi singura opţiune în gama motorizărilor — cel mai probabil HR-V va indica un preţ ceva mai mare decât majoritatea concurenţilor direcţi. Precum şi Jazz, de altfel.
Ulterior gama motorizărilor va fi completată, dar nu cu o versiune clasică cu combustie internă, ci cu una mai scumpă, electrică. Prototipul electromobilului a debutat la începutul acestei săptămâni în China, respectiv asta va fi şi prima piaţă unde va fi disponibil în varianta de serie. Deocamdată japonezii nu oferă nici măcar informaţii orientative despre termenii de lansare a versiunii de serie pe Bătrânul Continent, precum nu oferă informaţii nici despre substratul tehnic.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter