Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Modelele Lada au început a se vinde din nou în Germania, printr-o excepţie legală, iar preţul lor e piperat

12 Aprilie 2021 - 11:17
Ilie Toma
Epopeea vânzărilor Lada în Uniunea Europeană din ultimii 4 ani pare asemănătoare cu povestea unui pacient în convulsii, apoi moarte clinică, căruia mai i se injectează o doză imensă de adrenalină pentru a-l mai trezi pentru 5 minute la conştienţă, după care pacientul cade din nou istovit şi nemişcat.
În 2017 Lada anunţat cu mare mândrie faptul că modelul Vesta, nou pe atunci, se va vinde în Germania şi va avea motor adaptat la normele Euro 6. Ba chiar şi preţul pe atunci era atractiv — de la 12,500 euro pentru dotare incipientă şi până pe la 16,000 euro în dotare de vârf.

Dar apoi au venit noile standarde de emisii în UE şi toate modelele au trebuie reomologate, iar mulţi producători europeni au fost nevoiţi să reducă din motorizări sau să modifice propulsoarele pentru norme şi mai stricte de emisii. Pentru cei de la AvtoVAZ, provocarea asta s-a dovedit imposibilă, sau prea costisitoare, aşa că ei au rămas o perioadă la modele de nişă, precum Lada 4x4, apoi au anunţat că pleacă de pe piaţa UE, întâi temporar în 2019, apoi definitiv în 2020. În 2020 a fost ultimul anunţ oficial de plecare.
Totuşi, acum o companie din Germania, cu sediul în oraşul bavarez Prutting şi cel mai probabil deţinută tot de un rus stabilit acolo, şi-a pus scopul să reia importul câtorva modele de Lada în Germania. În mod normal, asta ar fi însemnat că producătorul din Rusia ar fi trebuit să pregătească modele adaptate, care să se conformeze motorizărilor Euro 6d Temp, după care acestea să treacă toată procedura de omologare, după care să poată fi vândute. Însă compania din Prutting a găsit o excepţie legală, care-i permite să evite aceste proceduri şi să aprobe importul acestor maşini în UE printr-o procedură simplificată. Această opţiune figurează în normele legale drept o procedură legală, destinată automobilelor produse la scară mică, de până la 1,000 exemplare. Prin urmare, compania germană a profitat de această procedură, angajându-se să nu vândă mai mult de o mie de automobile, însă tot a fost obligată să instaleze filtre adiţionale pe exemplarele Lada care vor ajunge în Germania.
Astfel, în Germania vor începe a fi vândute modele precum Lada XRay Cross, Vesta Sport, precum şi Niva Travel. Preţurile anunţate pentru Germania sunt destul de usturătoare, însă — circa 19,000 euro pentru Niva şi peste 20,000 euro pentru celelalte două modele, urmând ca cifra exactă să fie anunţată mai târziu.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter