Noi informaţii despre Mercedes-Benz EQS: baterie uriaşă, garanţie de 250,000 km şi autonomie mai mare decât Tesla

6 Aprilie 2021, 11:51
Ilie Toma
Mercedes-Benz e tot mai aproape de data lansării primului său sedan de lux electric, EQS, model care va juca în liga dimensiunilor lui S-Class. Iar înainte de premieră, germanii vin cu o serie de informaţii şi date tehnice despre noul lor model, din care noi am extras câteva informaţii curioase.
În primul rând, ni se confirmă încă o dată că noul model va fi construit, în sfârşit, pe o platformă tehnică dedicată, creată special pentru modelele electrice. Menţionăm asta, pentru că în prezent, toate modelele electrice Mercedes-Benz sunt construite pe platforme adaptate de la modelele cu propulsie tradiţională de aceleaşi dimensiuni — EQC pe baza GLC, EQA pe bază de GLA, EQV pe bază de V-Class.
Asta înseamnă că EQS nu va avea tunele în partea inferioară a caroseriei, pentru că nu va exista o cutie de viteze şi un arbore cardanic, iar astfel spaţiul de acolo poate fi folosit mai eficient pentru baterii. Totuşi, dacă analizăm construcţia suspensiei, în spate aceasta e aproape identică cu cea de pe actualul S-Class W223, iar în faţă pare mai apropiată de precedentul S-Class şi actualele E-Class şi C-Class. Dar asta nu e un lucru rău, pentru că toate aceste suspensii au o construcţie avansată, bună.
În al doilea rând, am aflat acum de la germani că vor exista atât versiuni cu tracţiunea pe puntea spate, cât şi 4MATIC, cu tracţiune integrală. Ca şi în cazul altor modele, nu e vorba de vreo tracţiune cu punţile unite între ele prin arbori şi diferenţiale, ci de motoare electrice puse pe fiecare punte. În cazul versiunilor cu tracţiune spate, EQS va avea un singur electromotor pe puntea spate, iar în cazul versiunilor 4MATIC — va exista încă un motor pe puntea faţă.

Am aflat, de asemenea şi intervalele de putere ale motorizărilor lui EQS. Cel mai „slab” va avea 333 CP şi 568 Nm şi se va numi, cel mai probabil, EQS 450. Cel mai puternic va fi EQS 580 4MATIC+ şi va livra o putere de 523 CP şi un cuplu maxim de 855 Nm. Aici, însă vorbim de versiunile standard, pe lângă ele mai urmând o versiune cu tratament AMG. E interesant că până şi versiunile 4MATIC vor avea motorul din spate mult mai puternic decât cel din faţă.
Consumul de electricitate oficial, în ciclu WLTP, e relativ bun, dar nu excepţional, fiind în zona altor modele germane electrice mari, dar destul de departe de Tesla. Şi asta în ciuda faptului că EQS va deţine, practic, recordul la cea mai aerodinamică maşină de serie produsă vreodată, cu un coeficient de 0.20!

Astfel, EQS va consuma între 19.1 şi 20.0 kWh/100 km, în anumite condiţii mai prielnice consumul scăzând până la 16.0-16.9 kWh, în dependenţă de versiune. Şi asta chiar dacă s-a pus un mare accent pe recuperarea la frânare, maşina putând încărca bateriile cu până la 290 kW în momentele de frânare. La folosirea cruise-controlului activ, maşina va folosi practic doar frânarea prin regenerare, şi doar în situaţii extreme vor fi incluse şi plăcuţele de frână.
Imagine: structura bateriei lui Mercedes-Benz EQS

Iar asta face ca şi autonomia maşinii să fie mare, admirabilă, dar nu una care să bată recordurile în industrie. Totuşi, bateria este uriaşă în capacitate. De fapt, EQS va avea opţiunea de a alege între o baterie mai mică şi una mai mare, cea mică având 90.0 kWh utilizabili, iar cea mare — 107.8 kWh. Anume aceasta din urmă e cea mai impresionantă, depăşind până şi cea mai mare baterie, de 93.2 kWh, a lui Porsche Taycan, sau a Teslei Model S, însă nu şi pe cea a apropiatului de lansare Lucid Air, cu 113 kWh. Totuşi, cei de la Mercedes-Benz accentuează că durata de viaţă a bateriei lor va fi foarte lungă, întrucât aceasta beneficiază de un sistem termic foarte avansat şi de un soft pentru managementul termic dezvoltat in-house, de ei, care va putea fi actualizat de la distanţă de uzină. De fapt, cei de la Mercedes-Benz sunt atât de siguri în bateria lui EQS, încât vor livra un certificat de garanţie separat, care va oferi o garanţie de 10 ani sau 250,000 km pentru aceasta şi va recompensa orice caz de pierdere a capacităţii.
Germanii se mai laudă deja cu sistemul Plug&Play, care ar trebui să facă experienţa de încărcare simplă la orice priză, cam ca la Tesla, dar chiar ei ne-au arătat două săptămâni în urmă că există încă mari probleme cu acest sistem, pe ultima sută de metri înainte de lansare.

În fine, revenind la autonomie, versiunea cea mai capabilă în acest sens va putea parcurge până la 770 km cu o baterie, conform ciclului WLTP, ceea ce e admirabil, fireşte! La acest capitol Mercedes-Benz EQS îl va bate pe Porsche Taycan, spre exemplu, dar ţinta principală pe care EQS a vrut s-o bată, fireşte, a fost Tesla Model S facelift, în special versiunea Plaid Long Range, care are o autonomie de 663 km, dar măsurată într-un regim mai restrictiv, al americanilor. Nu se ştie cât va indica EQS când va ajunge pe mâinile autorităţilor americane. Totuşi, există un model cu autonomie mai mare, care e gata de producţie — Lucid Air Gran Touring, cu o autonomie de 832 km, iar pe acela EQS nu are şanse să-l învingă.
Şi la final, un pic şi despre viteza maximă. Nu ştim cum va sta EQS la timpii de acceleraţie de la 0 la 100 km/h, însă viteza maximă va fi limitată la 210 km/h în toate versiunile. Porsche Taycan are viteza limitată la 230 km/h, iar acelaşi Lucid Air o viteză maximă de până la 270 km/h!
0
714
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!