Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Nu BMW-ul gonea cu 169 km/h: cum s-a produs accidentul de azi cu automobilul de poliţie şi BMW-ul de la Străşeni

9 Aprilie 2021 - 19:03
Redacţia PiataAuto.md
Ştirea accidentului de azi de pe traseul E38/R1, dintre o Skoda Rapid a poliţiei şi un BMW X5 a bulversat opinia publică, mai ales că se anunţase viteza de 169 km/h şi accidentul puternic care rezultase şi care provocase şi rănirea şoferului din BMW. Partea cea mai neclară, însă, din toată această ecuaţie era cum de s-a putut întâmpla acest accident, cum de au vrut poliţiştii să oprească un vehicul gonind cu asemenea viteză, punându-se perpendicular pe drum? Era vădit că urmează o catastrofă, nu? Şi parcă era mai sigur să oprească vitezomanul ceva mai încolo, în siguranţă, nu?
Dată fiind toată neclaritatea circumstanţelor şi a valului de comentarii din partea publicului, i-am contactat din nou pe cei de la INSP, pentru a afla detalii exacte, cum s-a întâmplat totul şi care a fost intenţia poliţiştilor. Iar unele detalii ne-au şocat.

Aşadar, deşi din comunicatul iniţial am înţeles că BMW-ul X5 era cel ce gonea cu 169 km/h şi din cauza asta avusese un drum de frânare bruscă de 100-120 metri şi respectiv din cauza asta s-ar fi produs accidentul, acum am aflat că de fapt, nu BMW-ul X5 a gonit cu 169 km/h, ci un alt automobil, al treilea! Acel automobil, a cărui marcă şi model poliţia nu ne-a putut-o confirma acum, venea din întâmpinare spre maşina poliţiei. Respectiv, la văzul acelui automobil, surprins pe radar, poliţia a inclus girofarul şi a făcut o manevră de întoarcere la 180 grade, iar după imaginile de la locul accidentului se vede că e vorba de un drum îngust, cu marcaje ce nu permit întoarcerea regulamentară. Girofarul inclus permite o asemenea manevră, dar doar după ce poliţiştii se asigură de inofensivitatea ei.
În acest caz, însă, poliţiştii ar fi început manevra şi s-au pomenit cu BMW X5 venind din spate, de după curbă, de unde nu avea vizibilitate şi nu se putea aştepta la o maşină de poliţie în mijlocul drumului. Nu se ştie cu ce viteză anume venea BMW-ul, pentru că nimeni nu i-a măsurat-o, dar e clar nu a mai putut opri şi a intrat în Skoda poliţiei, ajungând ulterior în şanţul de pe marginea drumului. Menţiunea celor 120 metri de frânare din comunicatul iniţial al poliţiei a vrut să accentueze, probabil, viteza excesivă a BMW-ului, dar nu ştim cum anume au estimat poliţiştii această distanţă de frânare.
Deci, în situaţia asta, când ştim acum că nu BMW-ul era cel ce gonea cu 169 km/h, întreg tabloul acestui accident ia o cu totul altă întorsătură! Or, poliţiştii nu pot afirma ceva de genul „s-au asigurat că manevra este sigură înainte de vira” şi să provoace un asemenea accident o secundă mai târziu. Probabil era logic să nu facă virarea bruscă imediat după curbă, într-un loc cu vizibilitate atât de redusă, ci ceva mai încolo. Aveau maşina celui care gonea fixată pe radar, cu numere de înmatriculare fixate, nu era nimic grav dacă n-o prindeau imediat sau o prindeau 5 minute mai târziu, nu?. Şi ştiţi paradoxul? Poliţia n-a putut să ne confirme acum seara dacă cel care a gonit cu 169 km/h a oprit sau a fost documentat...Ni s-a promis o informaţie oficială de completare ceva mai târziu şi chiar o secvenţă video.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter