O Lada 2101, cu motor turbo de 400 CP, scoasă la vânzare în Lituania

22 Aprilie 2021, 21:39
Ilie Toma
Da, asta e o Lada 2101, renumitul model derivat din Fiat 124, poreclit drept Kopeika prin părţile noastre! Doar că e o maşină deocheată de tot, cu motor turbo şi 400 cai-putere sub capotă, aşa cum n-a visat niciodată vreo Lada de stoc!
Da, adevărul e că în maşina asta a mai rămas puţin de la Lada cea originală. Ea îi aparţine unui pilot al mai multor discipline de motorsport din Lituania, care a tot modificat-o aşa, încât azi a ajuns probabil cea mai demenţială Lada din toată ţara sa!
Cei 400 CP de sub capotă vin de la un motor italian genial, de Lancia Delta Integrale 16V, un motor ce a beneficiat de turbină şi modificări ample, astfel încât să-şi crească puterea la asemenea parametri. Ştiind că o asemenea Lancia valorează azi multe zeci de mii de euro sau chiar sute uneori, Lada asta se poate considera binecuvântată cu un asemenea motor, provenit cel mai probabil de la vreo maşină distrusă, donatoare. Apropo, propulsorul a parcurs doar 300 km şi doar pe circuit de când a fost instalat pe această Lada!
Caroseria şi suspensia de Lada n-ar fi făcut mare treabă cu menajarea unei asemenea puteri, aşa că aproape toată partea inferioară a maşinii vine de la un BMW Seria 3 E36. Tot de la BMW vine şi cutia de viteze, o cutie cu 5 trepte de altfel, şi tot de la BMW vine şi un diferenţial cu alunecare limitată pe puntea spate.
Toată performanţa asta nebună de 400 CP ar fi fost haotică şi cu frânele originale de Lada, cu tamburi. Aşa că pilotul lituanian, pe nume Paulius Reisas, a cumpărat etriere de la Porsche 911 şi le-a pus pe această Lada! Aşadar, până în acest moment avem o maşină care combină în ea Lada, Lancia, BMW şi Porsche!
Şi pentru că o maşină gândită mai ales pentru performanţe sportive, ea a beneficiat de cuşcă de protecţie la interior, sistem de monitorizare electronică a performanţelor şi timpilor de circuit, frână de mână hidraulică — numai bună pentru drift, dar şi plăcuţe de frână din motorsport, coilover-e la suspensia spate, arcuri rigide cu gardă la sol coborâtă, ambreiaj cu discuri ceramice, şi multe alte elemente care o transformă, aşa cum spuneam, în cea mai nebună şi performantă Lada din ţara sa!
Având toate elementele astea de performanţă, inclusiv un motor de la un model italian atât de rar şi scump, te-ai aştepta că bolidul ăsta costă o avere! Dar nu e chiar aşa. Are un preţ destul de pământesc. Pilotul lituanian îl vinde cu exact 18,000 euro. Scump pentru o Lada, la prima vedere, dar deloc scump pentru toată suma aia de elemente demenţiale din ea!
0
1,159
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!