O Toyota RAV4 din generaţia a doua, cu doar 26 mii km la bord, scoasă la vânzare în Germania

29 Aprilie 2021, 19:04
Ilie Toma
Poate oare un automobil atât de obişnuit, precum un RAV4, să devină vreodată un model de colecţie? Noi zicem că da, poate. Nu neapărat să ajungă a fi vândut la licitaţie, cu milioane, sau să stea nemişcat într-un garaj, dar cumpărat de cineva pentru o colecţie de suflet, fără fiţe, cu siguranţă poate. Iar maşina despre care vorbim azi este, poate, cea mai neaşteptată piesă de colecţie pe care am fi putut-o întâlni!
E o Toyota RAV4 din generaţia a doua, XA20, generaţie care s-a produs între anii 2001 şi 2005, atât în caroserie normală, cu 5 uşi, cât şi în cea cu 3 uşi şi ampatament mai scurt. Versiunea cu 3 uşi e o moştenire de la prima generaţie, care debutase anume aşa, iar aici vine în peisaj şi valoarea istorică a acestui model, or, RAV4 a fost primul SUV modern, construit pe caroserie autoportantă, care a dat naştere segmentului ăsta uriaş, care domină azi în toată lumea. Prin urmare, deşi e o banală Toyota RAV4, faptul că acest exemplar e cu 3 uşi, şi e unul produs în 2002, adică în primii ani ai generaţiei cu numărul 2, îi conferă o conexiune istorică frumoasă.
Generaţia asta de RAV4 avea doar motoare aspirate natural, pe benzină, un diesel fiind oferit abia mai târziu pe unele pieţe. Aşa că şi acest exemplar are un benzinar sub capotă, de 2.0 litri şi 150 CP. Era un motor nu foarte dinamic, dar destul de eficient şi practic nemuritor în timp.
Iar partea incredibilă e că acest exemplar de Toyota RAV4, scos acum la vânzare în Germania, are doar 26,600 km la bord, adunaţi în cei aproape 20 de ani de când a fost produs! E în culoare albastră şi e cu adevărat într-o stare impecabilă, de showroom. Până şi toba de eşapament pare prelucrată cu protecţie anticorozivă, aşa că maşina asta e păstrată cu adevărat într-o formă fascinantă!
Interiorul e de-a dreptul incredibil, gri-ul lui părând că stă cu adevărat în showroom şi-şi aşteaptă clientul, într-atât de curat şi proaspăt e totul! Da, aici domină simpleţea absolută, dar aşa cum spuneam, asta nu e o maşină de fiţe, ci un RAV4 cu care să te simţi liber oriunde.
Pe bancheta spate în general pare că n-a stat nimeni niciodată. Aici sunt doar două locuri, fără prea mult spaţiu, dar asta e normal pentru versiunea cu 3 uşi şi ampatament scurt. Cei care o conduceau, însă, adorau anume versiunea asta, mai scurtă şi mai agilă, a reprezentând esenţa ce a stat la baza conceptului de SUV compact.
Ah, era cât pe ce să uităm a spune — acest RAV4 are tracţiune integrală, fireşte. Pe atunci, asta era absolut normal şi implicit, nici nu menţionai partea asta când vorbeai de un SUV, însă între timp, cu atât de multe SUV-uri cu tracţiune faţă, trebuie totul să accentuăm acest aspect.
Aşadar, e o Toyota RAV4, cu doar 26,600 km la bord, scoasă la vânzare un pic mai la nord de Stuttgart, într-un orăşel mic. Maşina e o adevărată bijuterie pentru toţi cei care măcar cândva au admirat RAV4, sau au avut vreo una din generaţii, sau sunt fani Toyota sau pur şi simplu apreciază modelele care au făcut istorie. Dar adevărul e că germanii nu dau o para chioară pe asemenea maşini şi nimeni nu se uită deocamdată la acest RAV4 în Germania ca la o maşină de colecţie. Având doar 19 ani de când e produsă, ea e încă departe de bariera de 30 de ani, când germanii o cataloghează drept youngtimer. Mai mult ca atât, fiind un model japonez absolut banal, aceeaşi germani o privesc cu scepticism, considerând-o nimic altceva decât un model pe care-l cumperi pur raţional, cu zero emoţie.
Iar un model, considerat de ei drept fiind unul cu zero emoţie, nu poate avea un preţ usturător, nu? Da, aşa e. Preţul acestei Toyota RAV4, conservate perfect cu doar 26 mii km timp de 19 ani e de doar 12,990 euro. E mult? E puţin? Cert e că acest RAV4 ar putea fi o adevărată descoperire pentru un pasionat!
0
537
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!