Poliţia a dat verdictul în accidentul dintre o Tesla şi un Mercedes-Benz din Chişinău

3 Aprilie 2021, 19:08
Ilie Toma
Acum 4 săptămâni, la 7 martie 2021, în Chişinău s-a produs un accident foarte controversat între o Tesla Model S şi un Mercedes-Benz GLE Coupe. Zicem controversat, pentru că modul în care s-a produs acel accident a născut un şir uriaş de comentarii ale publicului despre cine ar fi fost vinovat de producerea lui.
Întâmplarea a avut loc la intersecţia străzilor Mateevici şi Puşkin din capitală. Ambele automobile se deplasau pe strada Mateevici din direcţia Bodoni spre Puşkin. Strada Mateevici e una cu două benzi, fiecare din cele două pentru câte un sens de deplasare, deci e o stradă în care se circulă pe două sensuri. Strada Puşkin e una cu sens unic. Accidentul s-a produs atunci când Tesla a început a vira de pe Mateevici la stânga spre Puşkin, iar Mercedesul începuse o manevră de depăşire a Teslei pe contrasens, în intersecţie şi pe trecerea de pietoni. Respectiv, traiectoriile celor două maşini s-au întâlnit, Mercedesul a lovit Tesla în lateral în zona uşilor şi a proiectat-o pe trotuar, unde această a mai lovit scările unui edificiu, suferind avarieri majore.
Discuţiile controversate pe site-ul nostru, s-au împărţit în două tabere. Unii menţionau că Tesla ar fi de vină, întrucât nu s-a asigurat la schimbarea direcţiei de deplasare, iar Mercedesul ar urma să-şi primească amenda pentru depăşirea neregulamentară, în timp ce Tesla ar fi urmat să fie declarată vinovată de producerea accidentului. Alţii, inclusiv noi, cei din redacţie, spuneam că Mercedesul e vinovat, întrucât, conform regulamentului circulaţiei rutiere, articolul 40, într-o intersecţie pe un drum cu două sensuri, la virarea la stânga şoferul e obligat să se apropie de zona extremă stângă a benzii sale şi să cedeze traficului din faţă, în funcţie de semafoare sau semne de circulaţie, dar nicidecum traficului din spate care zboară neregulamentar pe contrasens. Mai adusesem argumentul articolului 58, care specifică unde sunt interzise depăşirile.
Şi, ştiţi, rezolvarea acestei situaţii a fost o dilemă şi pentru poliţie! Paradoxal, dar emiterea unui verdict a durat circa trei săptămâni, în care dosarul a tot fost analizat. Mai mult ca atât, în primele discuţii agentul constatator al accidentului a menţionat şi posibilitatea declarării drept vinovat a şoferului de Tesla, exact în contextul menţionat de comentatorii noştri, că acesta nu s-ar fi asigurat la schimbarea direcţiei de deplasare, dar a spus, în acelaşi timp, că mai are nevoie de timp de analiză pentru a putea emite verdictul corect. Într-un final, au fost invitate ambele părţi la poliţie, din câte ştim cel puţin şoferul de Tesla s-a prezentat împreună cu avocatul său, care a colectat exact aceleaşi articole din regulament, menţionate în comentariile noastre drept argumente, dar şi alte materiale adiţionale.
Într-un final, poliţia a emis verdictul în urma accidentului: vinovat se face şoferul de Mercedes-Benz GLE Coupe, prin efectuarea unei depăşiri interzise în intersecţie şi pe trecerea pietoni, iar şoferul de Tesla nu era obligat să se asigure din spate pentru banda de pe contrasens, exact cum spune articolul 40 al regulamentului circulaţiei rutiere.

Ce părere ai de acest verdict al poliţiei?
0
16,494
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!