Premieră: Citroen C5 X. Francezii renunţă la sedanuri în segmentul D

12 Aprilie 2021, 14:07
Denis Godorozea
Citroen prezintă în premieră noul model C5 X, ce se va situa în vârful gamei europene a francezilor. Acest debut este important, însă, nu doar pentru amatorii maşinilor franceze, or dezvăluie direcţia în care va evolua segmentul D european, cu modele precum Volkswagen Passat, Skoda Superb şi Toyota Camry. Dar francezii sunt primii care au decis să renunţe complet la sedanurile tradiţionale în schimbul unui format nou.
Preferinţele automobiliştilor din întreaga lume nu prea lasă şanse de supravieţuire sedanurilor clasice, în special celor din segmentul D non-premium. La mare căutare astăzi sunt SUV-urile de diverse dimensiuni, iar pentru a rămâne competitivi constructorii auto sunt nevoiţi să se adapteze cererii şi să lanseze modele într-un format nou, precum e şi acest C5 X, care nici un SUV nu pare a fi, dar nici un cross-break tradiţional nu poate fi numit. Noul format este cam pe la mijloc, exact precum şi în cazul noului Citroen C4, de la care noul C5 X preia şi noul limbaj stilistic corporativ.
Cu un ampatament de 2,785 mm, Citroent C5 X este un concurent apropiat de Volkswagen Passat, capabil să ofere spaţiu suficient pasagerilor celor două rânduri de scaune. În lungime maşina măsoară 4,805 mm, ceea ce sugerează şi un portbagaj voluminos — 545 litri standard şi până la 1,640 litri cu bancheta spate rabatată.
Tradiţional pentru Citroen-urile de dimensiuni mari, noul C5 X va răsfăţa viitorii proprietari cu materiale de înaltă calitate la bord, prin tapiserie textilă, din piele naturală sau artificială, toate ornamentate cu lemn, fibră de carbon şi aluminiu. Pentru planşa de bord a fost gândită o arhitectură tradiţională, cu elemente de control segmentate ergonomic. Consola centrală este dominată de un ecran de 12 inch în versiunile de top, ce include doar câteva butoane clasice, iar mai jos sunt concentrate comenzile tradiţionale pentru sistemul de climatizare. Tunelul central a fost lipsit de levierul cutiei automate de viteze în favoarea unui selector compact cu butoane şi comenzi pentru selectarea regimului de condus.
Deocamdată francezii nu au oferit prea multe detalii despre gama de motorizări, însă cel mai probabil aceasta va fi unificată cu ceea ce se oferă pentru Peugeot 508. Unităţile clasice cu combustie internă vor rămâne în ofertă, iar în vârful gamei se va situa versiunea plug-in hybrid, identică şi ea cu ceea ce se oferă pe 508. Astfel, sistemul va genera un total de 225 CP şi va putea rula până la 50 km în regim 100% electric.
Mai multe informaţii vor fi dezvăluite în cea de-a doua jumătate a acestui an, atunci când vor demara vânzările noului C5 X în Europa. Tot atunci vor fi anunţate şi preţurile. Cel mai probabil, asemenea metamorfoze vor fi simţite ulterior şi de ceilalţi concurenţi din segmentul D european, ceea ce înseamnă că sedanurile tradiţionale ar putea dispărea complet în următorii ani.
0
1,908
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!