Premieră: Toyota GR 86 debutează simultan în Europa şi Japonia cu modificări minime în raport cu BRZ

5 Aprilie 2021, 10:39
Denis Godorozea
La câteva luni de la lansarea noii generaţii Subaru BRZ, cei de la Toyota prezintă noua interpretare a sportivei 86, care cu schimbul de generaţii şi-a schimbat numele din GT în GR şi a trecut în totalitate sub aripa Gazoo Racing. Japonezii au motivat reţinerea dubutului prin dorinţa de a distanţa propriul model GR 86 de sportiva BRZ, însă asemănările sunt în continuare extrem de mari, de la design şi până la substratul tehnic.
Aşadar, GR 86 devine cel de-al treilea model în gama Toyota GR şi cel de-al doilea dezvoltat în parteneriat cu o altă companie după noua generaţie GR Supra. Din punct de vedere al designului exterior, GR 86 poate fi distinsă de BRZ exclusiv prin bara de protecţie frontală, ce integrează un calandru restilizat, alte prize de aer pe extremităţi şi este lipsită de un splitter. Desigur, aceste modificări sunt completate de seturile originale de jante (standard R18) şi emblemele ataşate în faţă şi spate.
În raport cu generaţia precedentă Toyota GR 86 a adăugat în lungime 30 mm, până la 4,265 mm, ampatamentul fiind mărit cu 5 mm, până la 2,575 mm. Lăţimea a rămas neschimbată, 1,775 mm, pe când în înălţime coupe-ul a devenit mai scund cu 10 mm, până la 1,310 mm. Japonezii nu au specificat îmbunătăţirile obţinute la capitolul coeficientului aerodinamic, dar promit o caroserie rigidizată cu până la 50% datorită noilor aliaje. Greutatea a fost mărită cu 50 kg, până la 1,270 kg, iar asta se datorează, cel mai probabil, unităţii de propulsie revizuite şi gamei completate de sisteme de siguranţă (ansamblul EyeSight de Subaru inclus standard), or platforma a rămas aceeaşi, iar japonezii susţin că aceasta a fost supusă unor îmbunătăţiri şi ajustări majore.
Sub capotă, ca şi în cazul lui BRZ, s-a situat benzinarul boxer de 2.4 litri, aspirat natural, de origine Subaru. În versiunea niponă motorul livrează 235 CP şi 250, însă în Europa performanţele dinamice ar putea fi niţel diferite. În aceste condiţii coupe-ul poate accelera până la 100 km/h în 6.3 secunde, deci cu 1.1 secunde mai rapid decât o putea face predecesorul cu motor de 2.0 litri. În funcţie de versiune, motorul se cuplează la cutia manuală cu 6 trepte, fie la una automată, tot cu 6 trepte, cuplul fiind livrat exclusiv punţii spate.
Pentru a evita concurenţa internă, se pare că cei de la Subaru şi Toyota au ales să atribuie celor două modele câte o piaţă de bază. Respectiv, dacă în Japonia vor fi disponibile ambele maşini, atunci în America de Nord va rămâne, cel mai probabil, doar Subaru BRZ, fără planuri de expansiune în Europa, unde pieţele vor fi dominate de Toyota GR 86.
0
398
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!