Premieră: Volkswagen prezintă noul ID.6, cel mai mare SUV electric

19 Aprilie 2021, 10:11
Denis Godorozea
Volkswagen a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Shanghai cel mai mare SUV electric din gamă, ID.6. Tradiţional pentru germani pe piaţa din China, modelul electric debutează simultan în două versiuni apropiate, dar diferite, totuşi, or fiecare a fost dezvoltată în cooperare cu 2 constructori diferiţi din China şi vor fi produse simultan la două uzine. Ulterior, însă, o oarecare interpretare a lui ID.6 va ajunge şi în Europa, ca fiind cea mai mai practică opţiune electrică din gamă.
Ei bine, dacă să vorbim de indicii atribuiţi în noua gamă de electrice Volkswagen, noul ID.6 este cel de-al treilea model. În esenţă, maşina a moştenit o bună parte din substratul tehnic de la modelele mai compacte ID.3 şi ID.4, având la bază aceeaşi platformă modulară MEB din cadrul Volkswagen Group, utilizată acum inclusiv şi de Skoda Enyaq iV şi de familia Audi Q4 e-tron.
Ca şi dimensiuni, Volkswagen ID.6 este apropiat de modelul Touareg, având în lungime 4,891 mm şi un ampatament de 2,965 mm, deci chiar mai mare, care poate avea loc aici graţie platformei specifice de model electric. Dimensiunile sunt valabile atât pentru varianta ID.6 Crozz, ce va fi produsă la uzina FAW-Volkswagen, cât şi pentru ID.6 X, ce va fi produsă la uzina SAIC-Volkswagen. Modelele se disting din punct de vedere stilistic şi vor încerca să atragă cumpărătorii prin diferite nivele de echipare şi poziţionare pe piaţă. Tehnic, însă, nu există prea mari schimbări, iar pentru ambele versiuni este valabilă şi o gardă la sol comparabilă, probabil, cu pseudo-crossover-ele din segmentul ultra compact.
De la ID.3 şi ID.4 a fost moştenită şi arhitectura interioară a planşei de bord, ce este dominată de un ecran al sistemului multimedia cu diagonală de 12 inch, în ambele cazuri, numărul butoanelor clasice fiind limitat la maxim. Cea mai mare diferenţă vine după montanţii centrali, or ID.6 în ambele sale versiuni oferă la bord până la 7 locuri pe cele 3 rânduri de scaune — această configuraţie este inclusă standard din versiunile incipiente. Opţional clienţii vor avea posibilitatea să solicite două locuri separate pe cel de-al doilea rând în schimbul banchetei tradiţionale, într-un stil mai american.
Gama motorizărilor este formată din două versiuni pentru configuraţia cu tracţiune pe puntea faţă, cu 180 sau 204 CP la activ. Vârful gamei este reprezentat de versiunea cu două motoare electrice 4Motion, ce oferă cumulativ 305 CP. În această ipostază germanii anunţă un timp de acceleraţie de la 0 la 100 km/h de 6.6 secunde, viteza maximă fiind limitată la 160 km/h.
Indiferent de motorizare, cumpărătorii pot selecta dintre doar două versiuni de baterii, cu capacitate cuprinsă între 58 şi 77 kWh. În funcţie de varianta aleasă, SUV-urile pot parcurge între 436 şi 588 km, însă aceste date au fost calculate conform standardului vechi NEDC, deci sunt ceva mai depărtate de realitate. Indiferent de setul de baterii, SUV-urile pot fi conectate la surse de încărcare rapidă în parametri identici cu ceea ce se oferă pentru ID.3 şi ID.4.
Lansarea noilor ID.6 Crozz şi ID.6 X va avea loc pe piaţa din China în vara acestui an. În aceste configurări maşinile vor rămâne disponibile exclusiv pe piaţa asiatică, iar ulterior un SUV cu 7 locuri şi, probabil, acelaşi indice, va fi disponibil pe pieţele din Europa şi America de Nord.
0
388
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!