Premieră în Europa: Jeep Compass facelift. SUV-ul debutează cu habitaclu demn de generaţie nouă

6 Aprilie 2021, 15:53
Denis Godorozea
Jeep prezintă în premieră europeană noul Compass facelift. Actualizarea de mijloc de carieră aduce revoluţia mult aşteptată în gama constructorului american, or, cu schimbări minime din momentul lansării sale în 2016, în prezent Compass pare a fi unul dintre cei mai defavorizaţi jucători ai segmentului SUV-urilor compacte. Asta se datorează în primul rând echipamentelor opţionale şi arhitecturii arhaice de la bord, pe când în materie de design exterior şi la nivel de substrat tehnic Compass nu se simţea la fel de învechit.
Chiar şi în ciuda celor menţionate, Compass este unul dintre cele mai solicitate modele din cadrul Jeep, fiind produs în prezent la cele 5 uzine deţinute de companie şi prezent pe un număr extrem de mare de pieţe. Astfel, americanii nu au riscat să-i modifice prea mult designul exterior, iar asta inclusiv şi pentru că limbajul stilistic general nu prea a simţit mari modificări între timp.
Respectiv, Compass s-a ales cu faruri uşor redesenate, în formele modelelor mai mari din gamă, o bară de protecţie frontală nouă, pe când la posteior a fost modificată doar structura interioară a blocurilor optice. Ca şi anterior, Compass este oferit într-o mare varietate de versiuni, care pot fi uşor distinse inclusiv şi în trafic, fiind vorba de nivelele Sport, Longitude, Limited, S şi varianta dedicată offroad-ului Trailhawk.
Generoasă rămâne a fi şi gama motorizărilor. Versiunile clasice echipate doar cu motoare termice sunt reprezentate de benzinarul turbo de 1.3 litri, ce dezvoltă 130 CP sau 150 CP, în funcţie de varianta selectată. Amatorii motoarelor diesel pot selecta unitatea de 1.6 litri, cu 130 CP la activ. Standard toate motoarele se cuplează la cutia manuală cu 6 trepte, iar pentru unităţile pe benzină este prevăzută cutia robotizată. Ca şi anterior, motorizările tradiţionale oferă doar tracţiune pe puntea faţă, iar versiuni mild-hybrid nu sunt prevăzute la ora actuală.
Cei dornici de tracţiune pe toate cele 4 roţi pot selecta motorizarea de top 4xe, care este, în esenţă, una de tip plug-in hybrid, lansată în premieră în luna ianuarie a anului trecut inclusiv şi pentru modelul mai compact Renegade. Versiunea combină în continuare benzinarul turbo de 1.3 litri cu un motor electric, ce acţionează puntea spate. Cumpărătorii vor putea alege dintre două versiuni, cu putere cumulativă de 190 sau 240 CP. Indiferent de versiunea aleasă, însă, SUV-urile au tracţiune integrală cu motor electric pe puntea spate şi cutie robotizată cu 6 trepte, ce transmite cuplul motorului termic către roţile din faţă. Motorul electric este alimentat, ca şi anterior, de la o baterie de 11.4 kWh, ce promite o autonomie de circa 50 km în regim 100% electric.
Cea mai importantă modificare, din punct de vedere al utilizatorului, vine la interior, unde Compass a beneficiat de o arhitectură absolut nouă, cu planşă de bord regândită. În premieră este disponibil un instrumentar de bord digital cu ecran de 10.25 inch, opţional, însă toate celelalte versiuni, inclusiv incipiente, vor avea aici un ecran multimedia de 8.4 inch, integrat într-o tabletă pe partea de sus a consolei centrale. Versiunile de top au un ecran de 10.1 inch montat pe consola centrală. Americanii raportează îmbunătăţiri la nivelul materialelor de bord şi izolării fonice.
Odată cu modernizarea de mijloc de carieră Jeep Compass beneficiază de un set actualizat de sisteme de siguranţă activă, incluse standard. Printre acestea se numără sistemul de frânare automatizată de urgenţă, sistem de recunoaştere a indicatoarelor rutiere. Afară de acestea, sunt incluse sistemul de menţinere a benzii de circulaţie şi un cruise control adaptiv, ce în tandem cu sistemul de frânare automatizată formează sistemul de condus autonom de nivelul II.
0
695
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!