Premieră mondială: noua generaţie Honda Civic debutează cu motorizări clasice

29 Aprilie 2021, 10:49
Denis Godorozea
Honda dezvăluie în premieră mondială noua generaţie Civic — compacta niponă debutează pe piaţa americană, una de primă importanţă pentru acest model. Deocamdată niponii lansează doar varianta de caroserie de tip sedan, dar ulterior gama va fi completată şi cu hatchback-ul tradiţional. Contrar aşteptărilor, Civic nu beneficiază de motorizări hibride, optând pentru benzinare similare cu generaţia precedentă.
Designul exterior al noului Civic a fost dezvăluit mai devreme, când în toamna anului trecut japonezii prezentau prototipul celei de-a 11-a generaţie. În drum spre versiunea de serie sedanul nu a suferit metamorfoze consistente, cu excepţia micilor elemente de decor la nivelul barelor de protecţie. În schimb, acum facem cunoştinţă cu habitaclul noului Civic, ce adoptă un stil maturizat, minimalist şi ergonomic, precum şi în materie de limbaj stilistic exterior.
Civic a beneficiat de o planşă de bord cu design apropiat de cea a noului HR-V, cu elemente de control clasice, cu butoane, segmentate pentru o adaptare imediată. Vizibile sunt şi materialele de calitate superioară celor oferite pe Civic anterior. Acum sedanul oferă standard un instrumentar de bord digital nou şi un sistem multimedia actualizat încorporat într-un ecran tactil în formă de tabletă. Opţional este disponibil sistem audio performant cu 12 difuzoare, livrat de Bose.
În raport cu generaţia precedentă Civic a fost mărit în dimensiuni, cu 33 mm în lungime, până la 4,674 mm, surplusul la ampatament constituind 33 mm, până la 2,736 mm. Împreună cu reconfigurarea habitaclului aceste schimbări vor aduce simţitor mai mult loc la bord pentru şofer şi pasageri, în special pe bancheta spate.
De actualizări a beneficiat şi ansamblul de sisteme Honda Sensing, cu sistem de frânare automatizată şi cruise control adaptiv capabil să ruleze automatizat inclusiv în ambuteiaje şi să menţină banda de circulaţie.
Gama motorizărilor, însă, a rămas aceeaşi, contrar aşteptărilor. Astfel, pentru versiunile de bază este prevăzut benzinarul aspirat natural de 2.0 litri, cu 160 CP şi 187 Nm la activ, cuplat la cutia cu variaţie continuă ce livrează cuplul pe puntea faţă. Pentru versiunile de top, cel puţin la etapele iniţiale, va fi oferit doar benzinarul turbo de 1.5 litri cu 182 CP şi 240 Nm la activ, respectiv indicând un surplus de 6 CP şi 20 Nm în raport cu interpretarea precedentă. Motorul de top se cuplează la aceeaşi cutie cu variaţie continuă.
Ei bine, Civic nu va fi lipsit de un sistem hibrid de propulsie — sedanul va beneficia în viitorul apropiat de motorizare e:HEV pe baza motorului de 1.5 litri, ce are în acest caz un rol de range extender pentru cele două motoare electrice.
Prima piaţă unde va fi disponibil noul Civic este cea americană, unde sedanul porneşte de la 22,150 dolari americani. Ulterior maşina va fi disponibilă şi în Europa, probabil odată cu debutul versiunii hatchback, însă aici niponii ar putea limita gama motorizărilor exclusiv la varianta electrificată, precum şi în cazul noului HR-V.
1
433
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!