Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Primul model Mercedes, modificat oficial de AMG: un superb exemplar Mercedes C 36 AMG W202, scos la vânzare în Germania

18 Aprilie 2021 - 21:36
Ilie Toma
Ceva mai mult în urmă, când într-un articol vă povesteam istoria celor doi fondatori ai atelierului AMG, vă spuneam că din 1967 până în 1990 aceştia munciseră ca şi companie independentă, deşi aveau deja un renume mondial şi chiar avuseseră câteva colaborări directe şi apreciate cu cei de la Mercedes-Benz.
În 1990, Daimler şi AMG au încheiat un parteneriat oficial, iar asta a făcut posibil ca începând cu anul 1991 inginerii AMG să nu aştepte lansarea în producţie a maşinilor şi să încerce a intui ce-ar putea face mai bine în modificarea modelelor Mercedes-Benz, ci să aibă acces la motoare şi la inginerie încă din etapa de dezvoltare, iar ulterior modelele AMG să poată fi comandate şi vândute direct în showroom-uri Mercedes-Benz, cum se întâmplă şi azi. Aşa că anume în 1991 cei de la AMG au pus mâna în mod oficial pe primul model pe care l-au modificat odată cu acest parteneriat cu Daimler.
Iar acel prim model a fost Mercedes-Benz C-Class în generaţia W202. Doi ani au muncit inginerii la crearea şi lansarea, în 1993, a acestui Mercedes-Benz C 36 AMG! Da, indicele 36 a fost primul AMG oficial, deşi mai târziu aceeaşi generaţie W202 a avut şi versiuni C 43, apoi şi C 55. Totuşi, C 36 e primul dintre toate, iar asta îi dă o valoare morală şi de colecţie deosebită!
Sub capota lui C 36 AMG W202 era un motor cu 6 cilindri în linie, din seria M104, similar celui de 2.8 litri de pe versiunea C 280 de atunci. Era un motor cu 4 valve pe cilindri, căruia atelierul AMG i-a mărit cilindreea până la 3,606 cm cubi, iar puterea — de la 193 CP, cât dezvolta versiunea C 280, până la 280 CP ce C 36 AMG. Cu un cuplu de 385 Nm, maşina asta accelera de la 0 la 100 km/h în numai 6.7 secunde, ia viteza maximă era limitată la 250 km/h!
Până în 1997, cât a fost în producţie versiunea C 36 AMG, s-au vândut 5,000 de exemplare — o cifră neaşteptat de mare atât pentru Mercedes-Benz, cât şi pentru AMG, ceea ce a fortificat şi parteneriatul lor de mai departe, oferindu-le încredere că merg pe calea corectă. Însă producţia de 5,000 exemplare e extrem de mică la nivel general de industrie, iar asta face ca exemplare C 36 AMG să fie şi mai valoroase şi căutate azi.
Un asemenea Mercedes C 36 AMG a fost scos de curând în Germania, într-o stare superbă de bijuterie conservată! Maşina e fabricată în anul 1995 şi a fost excelent păstrată în mâinile proprietarului său german. Are doar 42,392 km pe bord, adunaţi în 26 de ani!
Desigur, asta nu se putea fără ca maşina să stea nemişcată mai mulţi ani. Dar, ulterior, proprietarul a schimbat toate elementele de cauciuc, ba chiar şi cablurile electrice către motor. Azi maşina e complet revigorată şi aşteaptă să fie savurată mai departe.
Aspectul ei estetic e formidabil, ea având şi setul original de jante AMG, care o distingea de un C-Class AMG. De fapt, proprietarul ei mai are un set suplimentar de jante, pe care le oferă împreună cu maşina. Maşina are o gardă la sol mai coborâtă, evident, şi un spoiler discret în spate, dar dincolo de asta diferenţele ei sunt mult mai mici decât diferenţele de azi ale unui AMG de un model standard în aspect.
La interior totul e la fel de bine păstrat, într-o stare care-ţi confirmă statutul de bijuterie al acestui exemplar. Fie că vorba de inserţiile de pe bord, de tapiserie sau alte detalii, toate manifeste urme minime de uzură.
Avem chiar şi o poză cu partea inferioară, care indică urme de rugină fireşti doar pe toba de eşapament. În rest, starea maşinii pare într-adevăr foarte bună, iar dacă ţi-ai dori perfecţiunea, atunci o sablare cu gheaţă carbonică ar putea-o aduce din nou în condiţie de showroom.
Şi, în fine, cu doar 42,400 km parcurşi, cât ar costa o asemenea bijuterie de colecţie, vândută în Germania? Preţul de vânzare, afişat de compania căreia i-a fost încredinţat acest C 36 AMG, e de 27,490 euro, dar asta e cifra care include şi TVA-ul german, ceea ce înseamnă că dacă ar fi cumpărat pentru export, suma netă ar fi de 23,100 euro. Dacă e mult sau puţin pentru ziua de azi — spuneţi voi, dar noi zicem că, având 26 de ani de la producţie, acest exemplar intră foarte curând în categoria de youngtimer-e, şi de acolo în sus preţul său va continua doar să crească, asemeni unui model veritabil de colecţie, vânat de cei mai elevaţi colecţionari ai lumii. Aşa că această maşină rară ar putea fi una din cele mai bune investiţii.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter