Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Range Rover-ul alintat cu dolce vita aproape 50 de ani: acest exemplar e, probabil, cel mai fascinant al modelului britanic clasic

4 Aprilie 2021 - 20:21
Ilie Toma
Range Rover e considerat în mare măsură modelul care a inventat noţiunea de SUV de lux, sau de vehicul foarte capabil în offroad, dar totodată capabil să ofere la bord confortul unei limuzine. Azi avem zeci de modele în lumea auto, iar numărul lor se tot măreşte cu noi mărci, noi dimensiuni de modele, noi variaţii. Însă în 1969, când a apărut primul Range Rover, cu primele livrări în 1970, doar nişte mici entuziaşti mai experimentaseră cu ideea, iar britanicii de la Land Rover au înţeles că o pot fi primii care o pun în practică la scară largă. Anume aşa a apărut primul model Range Rover.
Azi colecţionarii sunt întotdeauna dornici să vâneze un exemplar bun din acea primă generaţie. Dar problema e că asemenea exemplare se găsesc destul de rar. Pe de o parte, au fost multe modificări pe parcursul carierei modelului, unele mai reuşite, altele — nu prea, iar colecţionarii preferă să le aleagă pe cele cu reputaţie bună. Spre exemplu, producţia versiunilor cu volan pe stânga n-a început în 1970, ci un an şi jumătate mai târziu, în 1971. Pe de altă parte, multe din ele n-au beneficiat de o viaţă prea liniştită, ci au fost chinuite prin offroad, iar mentenanţa tehnică n-a fost cea specială pe care ar merita-o un vehicul de colecţie. Şi în fine, o mulţime de exemplare au motoare schimbate, suspensii cu construcţie schimbată, ba chiar şi configuraţii diferite de interior, iar toate astea le descalifică pe acele maşini din vizorul de a fi dorite de colecţionari. Tocmai de asta, preţurile pentru aceste modele pot fi de la câteva mii de euro până la zeci de mii şi chiar ajunge la valori cu 6 cifre.
Dar maşina de astăzi e una care e un adevărat smarald. A avut parte de o viaţă atât de privilegiată şi alintată, şi totodată o istorie atât de transparentă, încât ar fi demnă să fie cumpărată de însăşi uzina Land Rover înapoi şi pusă în muzeul lor!
În primul rând, e un Range Rover cu volan pe stânga, produs în anul 1972, iar asta înseamnă că e clasicul adevărat, cel mai căutat, cu 3 uşi şi chiar cu sufixul A la numărul şasiului.
Sub capota acestui exemplar e motorul original, unicul care se instala în acel an pentru aceste modele — un V8 britanic de 3.5 litri, preluat de pe modelele Rover, aflate în acelaşi grup. Acest motor dispunea de carburator, era aspirat natural şi livra o putere de 131 CP şi puţin peste 250 Nm cuplu. Încă de pe atunci, modelul dispunea de tracţiune integrală permanentă, adevărată, care avea şi demultiplicator de cuplu. Iar cutia de viteze era manuală, în 4 trepte.
Exemplarul ăsta de Range Rover a fost cumpărat în anul 1972 de către un italian din Torino, mare fan al modelului. Acesta nu s-a zgârcit să-l comande în cea mai frumoasă şi scumpă culoare, posibilă pentru acest model, culoare numită albastru de Toscana. Anume atunci, în 1972, Range Rover-ul şi-a primit plăcuţele negre de înmatriculare de Torino, pe care le mai are şi azi.
În 1983, exemplarul ăsta a fost cumpărat de un colecţionar renumit de modele britanice din Italia, Vincenzo Fulginiti, care i-a ochit de pe atunci potenţialul de colecţie, starea impecabilă şi parcursul foarte mic. Acesta l-a şi dus la casa sa de vacanţă din Sestriere din munţii regiunii Piemont. Păstrat în garajul privilegiat al colecţionarului, Range Roverul a fost condus în scurtele vacanţe montane ale acestuia, rămânând şi mai departe într-o stare excepţională, or, colecţionarul cu experienţă a ştiu cum să-l păstreze şi menţină tehnic toţi aceşti ani. Maşina a stat în acel garaj până în 2008!
Atunci Fulginiti i-a vândut-o unuia din directorii unei companii de consultanţă din regiunea Piemont, Edoardo Casolari. Acesta a ţinut-o doar un an, pentru ca în 2009 s-o vândă altui colecţionar împătimit de Land Rovere, Guglielmo Miani. Anume acesta din urmă a decis că maşina are nevoie de o împrospătare consistentă, aşa a decis să-i facă o restaurare.
Şi n-a dus-o în oricare garaj. A apelat la Mario Galbiati, omul care a construit majoritatea caroseriilor Zagato de cândva! După ce a plecat de la Zagato, acesta şi-a deschis un atelier, iar deţinătorii celor mai exclusiviste modele de colecţie au început a apela la Galbiati pentru ca anume el să le lucreze modelele în procesul de restaurare. Ştiind ce talent avea din anii când făcea minuni la Zagato, e clar că cele mai speciale bijuterii îi erau şi acum încredinţate. Până şi Alfa Romeo, când şi-a pregătit maşinile pentru muzeul său de uzină, i le-a dat lui Galbiati pentru a le face restaurările! Deci, anume pe mâinile acestui om a ajuns şi acest Range Rover!
Maşinii i-a fost revopsită caroseria, a beneficiat de toată lucrările necesare la ea, la cadrul dur, suspensie, motor, cu scopul de păstra cât mai mult din original. Ba chiar şi interiorul, aşa cum îl vedem azi, e cel original, doar covoraşele fiind schimbate. Într-un cuvânt, pe lângă revopsire şi o asigurare a lipsei de defecte ascunse, maşina n-a trebuit să fie reconstruită din ruine, pentru că fusese păstrată în condiţie aproape impecabilă. Şi nu e de mirare, pentru că azi, pe bord, ea are doar 12,650 km!
După restaurare, Ranger Rover-ul a fost expus la câteva show-uri şi expoziţie, iar acum proprietarul său l-a scos la vânzare printr-o companie specializată în bijuterii exclusiviste. Şi e clar de ce, un asemenea exemplar nu poate costa puţin, pentru că e foarte probabil că nu mai există în lume un al doilea identic, într-o asemenea stare excepţională! Iar istoria sa transparentă îl face un adevărat smarald.
Preţul e mare, deci, de 69,000 euro. Dar nu e cel mai mare din toate Range Rover-ele clasice, inclusiv restaurate, pe care le-am văzut vreodată. Însă niciodată nu am mai văzut un Range Rover care să fie atât de autentic faţă de cum ieşise el din uzină şi să fi avut parte de o dolce vita atât de specială în cei aproape 50 de ani de când a fost produs!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter