Spiritul GTI în epoca electromobilelor: VW a lansat noul ID.4 GTX

29 Aprilie 2021, 08:23
Ilie Toma
Probabil nu există fan al automobilelor, care să nu admire spiritul modelelor GTI din gama Volkswagen, încă de la primul Golf GTI încoace. Ideea de bază era simplă — condimentarea unor modele practice, utilizabile în viaţa de zi cu zi. Cu putere suficient de mare încât să devină foarte plăcute în condus şi să fie mai rapide decât ai fi aşteptat când le priveai la semafor. Dar în acelaşi timp, nu excesiv de mare, încât să devină prohibitiv de scumpe. Ei bine, în epoca modernă a electromobilelor a venit timpul ca spiritul GTI să-şi facă loc printre modelele electrice VW.
Aşa că germanii au lansat aseară noul VW ID.4 GTX, primul model electric de performanţă al mărcii. Bineînţeles, modelul sportiv e dezvoltat pe baza lui ID.4 standard, exact în spiritul GTI menţionat mai devreme. Doar că are nişte accente interesante de design la exterior, printre care jante mai mari, o profilare mai agresivă a barelor de protecţie, ba chiar şi plafon negru şi culoare roşie, ca posibilitate de combinare a nuanţelor de caroserie. Cu alte cuvinte, cine n-ar vrea ca electromobilul său să arate atât de bine şi de sportiv?
Partea şi mai admirabilă vine la interior, unde habitaclul are exact aceleaşi accente tradiţionale GTI — mici inserţii roşii pe volan şi pe bord, piele cusută cu aţă roşie pe bord şi chiar pe scaune. Lipseşte doar materialul textil în pătrăţele, clasic, dar cine ştie, poate în vreun colţ de configurator se va regăsi şi asta!
Şi dacă tot vorbim de GTX, ipostaza electrică în spirit GTI, nu puteam să nu aflăm şi despre o performanţă crescută a acestui model în comparaţie cu un ID.4. Iar creşterea vine de la adăugarea a încă unui electromotor, VW ID.4 GTX beneficiind astfel de tracţiune integrală graţie celor două motoare electrice, montate pe fiecare dintre punţi. Adevărul e că ID.4 nu avea o tracţiune integrală până acum.
Puterea cumulată a celor două motoare de pe noul ID.4 GTX e exact în spiritul modelelor GTI menţionate mai sus — nici prea mică, nici prea mare, numai bună de savurat imediat. Împreună ele vor livra 299 CP. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h e de 6.2 secunde, însă viteza maximă în era electromobilelor e o temă mai restrictivă, aşa că ea va fi limitată la 180 km/h.
Vânzările noului ID.4 GTX vor începe în vara acestui an. Preţul, însă, nu e chiar accesibil, ba chiar poate părea uşor prohibitiv, acesta fiind singurul element ce nu se prea pupă cu filosofia aia clasică de GTI. Noul ID.4 GTX va începe în Germania de la 50,415 euro, iar ăsta e un preţ de maşină fără opţionale. La modul practic, ea se va vinde cu cel puţin 55-60 mii euro. Cum ţi se pare?
0
304
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!