Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Tableta de pe bancheta spate a noului Mercedes-Benz S-Class W223 s-a dovedit a fi un model Samsung, lansat în 2014

15 Aprilie 2021 - 16:07
Redacţia PiataAuto.md
Noul Mercedes-Benz S-Class W223 a fost lansat în 2020 pentru a continua o tradiţie şi un renume uriaş, format de predecesorii săi, or, de nenumărate ori pe parcursul generaţiilor S-Class se menţiona că acesta ar fi cel mai bun automobil din lume, un lider absolut la adoptarea noilor tehnologii, un pioner şi un model pentru care nu se economisea la inginerie şi dotări.
Totuşi, lumea auto modernă are adeseori contabili mai puternici decât ingineri şi pragmatismul reducerii de costuri ajunge şi la asemenea limuzine de lux. Noua generaţie W223 a debutat cu multe tehnologii admirabile de siguranţă, pe care nu le poate nimeni contesta, iar la interior efectul de fascinaţie e adus de un habitaclu dominat de o mulţime de display-uri mari, atât pe planşa de bord, cât şi în spate, pe tetierele scaunelor sau chiar un display integrat în versiunea mai dotată a banchetei spate. Şi acel display e, de fapt, o tabletă detaşabilă, pe care o poţi scoate de acolo şi cu care poţi opera anumite comenzi sau o poţi folosi ca o simplă tabletă.
Pozele oficiale şi informaţiile oficiale nu oferă prea multe informaţii despre aceste device-uri, iar instragrammerii chemaţi să pozeze pe la evenimente de lansare niciodată nu vor sta să caute detalii, pe care producătorul nu le prea vrea spuse. Însă primele exemplare de S-Class încep a ajunge şi pe mâna unor jurnalişti mai rebeli, care îndrăznesc să meargă şi împotriva valului general.
Aşadar, revenind la tableta de pe S-Class W223, aceasta s-a dovedit a fi una de model Samsung. Şi asta n-ar fi deloc o problemă, pentru că Samsung produce tablete excelente. Lucrurile discutabile vin atunci când observăm că pe spatele tabletei cei de la Mercedes-Benz nu s-au obosit nici măcar să dezlipească etichetele Samsung, fără să mai vorbim de vreun logo Mercedes, la comandă specială, poate.
Mai mult ca atât, dintr-o imagine am surprins şi modelul acelei tablete — SM-T230NZ. O simplă căutare online în lista de modele Samsung şi informaţiile adiţionale ne dă şi numele comercial, Galaxy Tab A 7.0, model lansat iniţial în 2014, apoi uşor actualizat în 2016 şi 2018. În cea mai mare parte a ţărilor lumii, acest model nici nu se mai vinde, iar acolo unde se vinde, preţul său e de aproximativ 110 euro. Totuşi, după numărul de serie am putut afla că această tabletă a fost fabricată în 2020, în Vietnam, aşa că, cel mai probabil, Samsung va mai continua să producă acest model relativ vechi, pentru noul S-Class W223 încă vreo 3-4 ani minim, până la facelift, iar preţul direct de livrare către uzină, fireşte, e mult mai mic decât preţurile cu care această tabletă încă se mai vinde prin unele ţări.
Cât de normal e asta, vă întrebaţi probabil? Poate e o situaţie absolut firească? Ca să facem o comparaţie, am răscolit în arhiva noastră testul drive al actualului BMW Seria 7, de dinainte de facelift, când se lansare generaţia curentă, în 2015, întrucât ţineam minte că şi acolo era o tabletă similară. Într-adevăr, tableta de acolo părea aproape identică celei descoperite azi pe S-Class, doar că acolo era anul 2015, iar S-Class s-a lansat în 2020, la 5 ani distanţă. Pe lângă asta, la BMW sistemul de operare era unul personalizat pentru acea maşină, toată interfaţa fiind una dedicată special maşinii, nu una standard pentru orice tabletă obişnuită Samsung. Prin urmare, gradul de efort depus acolo pentru modelul cel mai de top al mărcii era simţitor mai mare.
Imagini din testul drive PiataAuto.md cu BMW Seria 7 şi tableta sa, octombrie 2015

Şi în fine, spune tu în comentarii, ce crezi? E normal ca o nouă generaţie Mercedes-Benz S-Class să vină cu asemenea soluţii, cu device-uri proiectate atunci când precedanta generaţie de S-Class era încă nouă? Sau ţi se pare un fapt absolut normal şi asta chiar nu contează, iar cumpărătorii noului S-Class ar trebui pur şi simplu să accepte situaţia?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter