Talagon este cel mai mare şi cel mai practic SUV Volkswagen, dar care nu va veni în Europa

23 Aprilie 2021, 16:46
Denis Godorozea
Volkswagen a dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Shanghai noul Talagon, cel mai mare şi cel mai practic SUV din gama actuală. Însă chiar şi având un substrat tehnic unificat cu întreaga gamă de modele, Talagon nu va fi disponibil şi în Europa, or deocamdată germanii nu planifică vreo expansiune decât pe piaţa din China.
În materie de design exterior Talagon se inspiră de la gama actuală de SUV-uri, precum noul model compact Taos, derivat din Skoda Karoq, dar şi cu elemente ochite la electromobilele din gama ID. Deci, designul exterior nu este unul nou, Talagon fiind aproape identic cu prototipul SMV Concept, debutat cu doi ani mai devreme. Interiorul repetă în cele mai mici detalii arhitectura celor mai noi modele pe platforma MQB, precum cea cu care a debutat noul Golf 8, dar graţie dimensiunilor sporite oferă mai multe spaţii de depozitare, precum cele mai practice monovolume de familie.
Pentru interior sunt disponibile câteva configuraţii, cu 6 sau cu 7 locuri, respectiv cu o banchetă spate cu 3 locuri sau cu două scaune separate, cu cotiere integrate, pe cel de-al doilea rând. În lungime Talagon măsoară 5,152 mm, dar are un ampatament de 2,980 mm, identic cu cel oferit de Teramont/Atlas, cele mai mari SUV-uri din gama germanilor de până acum.
Precum platforma modulară, gama de motorizări este unificată cu celelalte modele din portofoliu. Pentru Talagon germanii au rezervat doar unităţi pe benzină. Versiunile de bază vor avea sub capotă unitatea turbo de 2.0 litri, cu 4 cilindri, ce oferă 186 CP la activ.
Resursele motorului sunt gestionate de cutia robotizată DSG cu 7 rapoarte ce transmite cuplul exclusiv pe puntea faţă. Versiunea cu acelaşi motor şi tracţiune integrală oferă la activ 220 CP, iar varianta de top are sub capotă unitatea turbo VR6 de 2.5 litri, ce dezvoltă 299 CP şi aceeaşi cutie de viteze.
Debutul comercial în China va avea loc în vara acestui an, ira producţia va demara în următoarele săptămâni la uzina comună Volkswagen-FAW, întreprindere cu care germanii au şi dezvoltat modelul respectiv. Acest lucru îi rezervează şi mai puţine şanse de apariţie pe alte pieţe, decât într-o variantă modificată.
0
1,789
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!