Toyota aduce o nouă revoluţie: a creat un motor cu combustie internă alimentat cu hidrogen, cu zero emisii

22 Aprilie 2021, 13:03
Denis Godorozea
Toyota este în pragul unei adevărate revoluţii în industria auto, care nu doar să menţină motoarele clasice cu combustie internă, dar şi să le garanteze un viitor de ani, decenii în viitor, fără careva consecinţe negative pentru mediul înconjurător şi conform celor mai severe norme de poluare adaptate la nivel european, or cu noua tehnologie bazată pe motoare cu combustie internă, acestea indică emisii aproape egale cu zero.
Japonezii au anunţat că au reuşit să dezvolte un motor cu combustie internă care să funcţioneze pe bază de hidrogen în loc de carburanţii clasici. Deci nu este vorba de vreun motor electric alimentat de un sistem pe bază de pile de hidrogen, ci de un motor clasic cu combustie internă ce funcţionează pe bază de hidrogen comprimat, prin injecţie.
Tehnologia a fost dezvoltată pe baza motorului turbo de serie de 1.6 litri, instalat pe modelele actuale Toyota. Dar în loc de benzină, motorul este alimentat cu hidrogen comprimat. Per general, însă, motorul funcţionează ca un oricare altul alimentat cu combustibili clasici. În acest caz emisiile de CO2 sunt aproape egale cu zero, emisiile minime fiind generate de arderea uleiului motor în cantităţi mici. Un alt beneficiu adus de hidrogen este aprinderea mai uşoară şi eficientă, ce asigură un randament mai bun în raport cu motoarele pe benzină. Motorul alimentat cu hidrogen va fi o alternativă pentru cei ce nu recunosc mobilitatea electrică, or în acest caz motorul produce aceleaşi sunete şi vibraţii, ca şi o unitate clasică. Totodată, cel puţin teoretic, când tehnologia va fi implementată pe maşinile de serie, constructorii nu vor mai fi restrânşi în cilindree şi numărul de cilindri, căci chiar şi un V12 alimentat cu hidrogen va fi mult mai ecologic decât un benzinar de 1.5 litri.
Ei bine, până la implementarea în serie vom mai aştepta câţiva ani. Acum Toyoa abia planifică să testeze noul motor în acţiune, tradiţional, în curse. Iniţial motorul de 1.6 litri, cu 3 cilindri, va fi instalat sub capotele sportivelor Toyota Corolla Sport, ce vor participa în cursele Super Taikyu Series 2021.
0
29,412
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!