Acest superb Jaguar XJ cu motor de 4.2 litri se vinde azi la preţ de Dacia Logan cu motor de 1.0 litri

30 Mai 2021, 20:27
Ilie Toma
Sedanurile clasice de la Jaguar au o prezenţă somptuoasă unică, specială, care le face să reziste timpului şi să fie la fel de graţioase indiferent de vârstă. Iar XJ e limuzina de top a celor de Jaguar — S-Class-ul lor, A8-ul sau Seria 7, cum ar veni.
Prima generaţie Jaguar XJ a fost lansată încă în anul 1968 şi încă avea în ea efortul fondatorului mărcii Jaguar, Sir William Lyons, fiind şi ultimul sedan Jaguar la care acel mare om şi-a adus contribuţia. Tocmai de asta, XJ a rămas în istorie ca un model simbolic, un testament al fondatorului de a îngloba întotdeauna doar perfecţiunea desăvârşită.
Maşina din imagini e un Jaguar XJ din cea de-a treia generaţie, dar generaţia a 2-a şi a 3-a au fost, în esenţă, nişte facelift-uri şi perfecţionări ale primei generaţii, prin urmare, se poate spune că şi-n maşina asta mai e prezent efortul fondatorului Jaguar. Şi, de fapt, mulţi colecţionari Jaguar spun că XJ de generaţia a 3-a a fost cel mai magnific dintre toate, întrucât următorul a fost lansat cu mari întârzieri, cu mari tăieri de costuri din cauza unei crize lungi şi n-a mai fost atât de desăvârşit. Deci, se poate spune că acest XJ e ultimul din epoca aia clasică a mărcii britanice.
Limuzina avea mai multe motoare posibile la alegere pentru ea, de la 3.4 litri până la 5.3 litri V12. Exemplarul despre care vorbim noi azi e în motorizare „medie” după ierarhia de atunci, de 4.2 litri! Doar că nu e un V8, cum am fi tentaţi să credem judecând după cilindree, ci un I6, adică un motor cu 6 cilindri în linie, cu nişte cilindri uriaşi, de 700 cm cubi fiecare!
Motorul era unul aspirat natural, relaxat, cu câte două valve per cilindru, şi dezvolta 208 CP la 5,000 rpm şi 313 Nm la 3,00 rpm. El putea fi cuplat fie cu o cutie manuală, fie cu una automată, iar în acest caz e vorba de combinaţia cu automată. Era o transmisie cu doar 3 trepte, livrată de Borg Warner, dar, judecând după perioada în care a fost concepută această maşină, era ceva absolut normal să ai o cutie automată cu doar 3 trepte.
Aşadar, exemplarul ăsta a fost scos la vânzare acum în Olanda şi putem fi de acord cu toţii, imediat, că e o maşină ce arată pur şi simplu superb de bine! Există şi o explicaţie de ce — pentru că, deşi e fabricată în 1986, a adunat doar 117,364 km pe bord în 35 de ani!
Maşina e în dotare Sovereign, dar pe atunci denumirea dotării era parte din denumirea modelului la JX, aşa că se poate spune că e un Jaguar XJ Sovereign 4.2. E vopsită într-o nuanţă magnifică de verde britanic, iar caroseria arată impecabil pur şi simplu.
Interiorul e unul tapisat cu piele bej, cu inserţii generoase de lemn natural, aşa cum ştiau britanicii să facă pe atunci. Maşina mai are mici urme de uzură pe aici pe colo, foarte discrete, dar astea nu-i strică din tabloul general, ci doar îi adaugă autenticitate şi sunt un martor al faptului că ea n-a fost restaurată, ci s-a păstrat aşa.
Per total, e un lux autentic, conservat excelent în timp, cu multe elemente un pic învechite moral chiar şi pentru anul 1986, or, către acel an XJ din generaţia a 3-a avea deja mai mult de un deceniu de aflare în producţie şi aproape 20 de ani de la lansarea primei ipostaze. Şi tocmai asta îl face mai valoros ca obiect de colecţie — că achiziţionezi o maşină produsă în 1986, cu aerul uneia din anii ’60-’70!
Şi apoi gândeşte-te cât de magnific te simţi în ea, când toarce motorul imens, iar suspensia moale de poartă plutind peste asfalt! Sincer, e una din cele mai speciale maşini de colecţie, pe care ţi-o poţi cumpăra fără a-ţi goli contul de milioane sau sute de mii de euro.
Şi aici vine marele paradox al acestei bijuterii britanice, scoase la vânzare în Olanda. Jaguarul ăsta magnific, cu tot cu motor lui de 4.2 litri şi starea-i impecabilă, costă doar 10,950 euro! Ştii ce înseamnă asta, tradus în preţul maşinilor noi de azi? Că poţi cumpăra acest Jaguar XJ Sovereign 4.2 de colecţie la preţul unei Dacia Logan noi cu motor de 1.0 litri şi 3 cilindri, într-o dotare un pic mai bună decât cea de bază. În Moldova un Logan 1.0 TCe 90 în dotare Esential costă 10,590 euro, iar în Confort — 11,180 euro. În România, un Logan 1.0 TCe 90 în dotare Comfort costă 10,900 euro, deci cam tot pe acolo.
Frumos paradox, nu-i aşa? Ce zi, îşi merită Jaguar-ul ăsta clasic preţul cerut pe el?
0
999
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!