Acesta nu e un Porsche, deşi ţintea direct spre el: o superbă Alfa Romeo Spider, vândută azi la preţ Duster bine echipat

28 Mai 2021, 20:28
Ilie Toma
Dacă te plimbi agale pe străzile unui oraş din estul Europei cu maşina asta, poţi fi confundat cu uşurinţă drept un colecţionar de Porsche. Asta din două motive — pentru că acest model Alfa Romeo seamănă destul de mult cu decapotabilele Porsche, mai ales la partea frontală, dar şi pentru că prin aceste ţări estice acest automobil italian n-a prea ajuns în vremurile sale de glorie, prin urmare e necunoscut pentru majoritatea oamenilor.
E o Alfa Romeo Spider. Aşa-i spune modelului, pur şi simplu, nu e un sufix dintr-o denumire mai lungă. Şi asta pentru că italienii nu ştiau cum să-şi numească automobilul când l-au creat, aşa că au anunţat un concurs, oferind o maşină drept premiu, pentru cea mai inspirată denumire. A învins numele de Duetto, autorul şi-a primit premiul, dar mai apoi Alfa Romeo n-a putut folosi denumirea din motive de copyright.
Alfa asta apărea în anul 1966, la doi ani după primul Porsche 911. Şi modelul italian a stat în producţie aproape 30 de ani, perindându-se în 4 generaţii, care erau nişte perfecţionări continue. Ceea ce avem noi în imaginile acestui articol e o Alfa Romeo Spider din a 3-a generaţie, fiind fabricată în anul 1988.
Alfa Romeo avea deja pe atunci ediţii speciale ale acestui model, cu ceva mai multă putere sportivă şi caracter. Iar maşina asta e tocmai unda dintre ele — un Spider Quadrifoglio Verde. Maşina asta avea un motor cu două carburatoare Weber sub capotă, tot de 2.0 litri, tot de 4 cilindri, dar livra ceva mai multă putere — tocmai 128 CP la 5,400 rpm şi 178 Nm la 4,000 rpm. Poate suna puţin, dar Alfa asta decapotabilă cântărea cam 1,000 kg la gol, prin urmare puterea îi era suficientă pentru un comportament sprinten. Maşina prindea suta în 10.2 secunde, iar centrul de greutate coborât o făcea savuroasă în virajele din Alpi. Ce mai, era o adevărată Alfa Romeo pentru senzaţia de dolce vita!
Modelul era destul de scump pe atunci, costând doar un pic mai puţin decât Porsche, dar echivalând cu alte sportcar-uri, precum Lotus. Azi, însă, preţurile unor asemenea vehicule de colecţie sunt de câteva ori mai mici în comparaţie cu Porsche-urile din acelaşi an, aşa că un asemenea exemplar poate fi şansa de a începe o colecţie cu un prim model ales cu mult bun gust.
Maşina asta, scoasă la vânzare în Olanda, a fost şi incredibil de bine conservată, având doar 75,000 km la bord, adunaţi în cei 33 de ani. Exteriorul şi interiorul s-au păstrat într-o condiţie impecabilă, deşi combinaţia de culori poate părea un pic ciudată. Totul se datorează însă ediţiei speciale, care era limitată la numărul de culori şi combinaţii.
Maşina, apropo, are o cutie de viteze manuală, cu 5 trepte, şi tracţiune spate. De fapt, acest model a fost ultima Alfa Romeo cu tracţiune spate, înainte de lansarea modelului 8C Competizione din epoca modernă, aşa că are o conotaţie istorică şi mai importantă. Maşina asta musteşte a istorie, a dolce vita italiană, a soluţii deocheate, care-i redau acestui model caracter.
Iar exemplarul ăsta a avut norocul de a fi livrat iniţial în Elveţia, savurând Alpii în mâinile unui colecţionar, apoi a fost importat în Germania, mai petrecând şi acolo câţiva ani buni în mâinile potrivite, după care a ajuns şi în Olanda, unde a fost scos la vânzare acum. Micile detalii de la interior şi exterior vorbesc, însă, despre grija cu care a fost tratat acest exemplar pe parcursul istoriei sale, iar noi zicem că e unul din cele mai autentice şi mai bune exemplare de Alfa Romeo Spider din câte le-am văzut. Nu e cel mai ieftin, unele începând şi de pe la 12 mii euro. Acesta, cu doar 75 mii km la bord şi într-o stare perfectă, costă 19,900 euro. Un preţ mult mai mic decât valoarea sa emoţională, un preţ infinit mai mic decât un Porsche 911 clasic, un preţ comparabil cu al unei Dacia Duster de azi, în motorizare şi dotări generoase!
Uite cât de curios poate fi totul: în zilele noastre, te poţi face colecţionar de maşină clasică bună, aleasă foarte priceput şi cu bun gust, de la un buget mai mic de 20 mii euro!
0
466
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!