Audi are o nouă idee despre cum ar trebui să arate în curând staţiile unde se alimentează maşinile electrice

28 Mai 2021, 17:23
Ilie Toma
E clar, producătorii auto lansează în ultima vreme atât de multe modele electrice sau electrificate, încât unii dintre ei au ajuns să producă mai puţine maşini cu motoare tradiţionale cu ardere internă, decât cele electrificate, cum e şi cazul Audi în 2021, de exemplu. Fie că e vorba de electrice pure, plug-in hibrizi sau alte forme de electrificare, cota lor în gama Audi a depăşit-o deja pe cea a motoarelor tradiţionale simple. Iar asta îi face pe cei de al Audi să se gândească şi la un concept nou de staţii electrice, care ar putea fi uşor multiplicat la nivel continental şi mondial, şi care ar folosi inteligent spaţiul şi energia.
La fel cum azi la staţiile peco există cafenele, şi Audi şi-a conceput staţia cu un întreg lounge, unde se poate savura o cafea în timp ce maşina e încărcată. Practic, construcţia are un etaj de parter mai mic în perimetru şi unul superior mai mare, cel superior fiind ocupat în totalitate de zona de lounge. Pe perimetrul primului etaj sunt integrate prize de încărcare, unde vor fi conectate automobilele electrice. Fireşte, aici vor fi prize de încărcare rapidă de până la 300 kW, or, modelele Audi acceptă deja o putere de până la 270 kW, ceea ce va face încărcarea unui Audi să dureze un pic mai mult decât savurarea unui espresso şi a unui croissant.
Totuşi, inovaţia acestor prize nu e doar în forma şi designul lor, ci în faptul că însăşi elementele construcţiei ascund în ele instrumente de generare a energiei fotovoltaice, regenerabile, şi stocarea ei. Pe acoperiş sunt panouri solare uriaşe, iar pilonii construcţiei au integrate baterii în ei. Module de baterii mai sunt stocate şi în alte elemente constructive ale staţiei, fapt care face ca o asemenea unitate, de câţiva zeci de metri pătraţi să poată stoca până la 2.45 MWh de energie în ea! Asta ar fi suficient pentru încărcarea a 27 de automobile moderne cu baterii mari de 90 kWh.

Ideea prezenţei acestor baterii e simplă şi inteligentă: panourile solare produc energie întotdeauna şi o stochează în baterii, iar maşinile se alimentează atunci când au nevoie, folosind în mare parte energia generată de soare. Fireşte, unitatea va fi conectată şi la reţeaua locală electrică, putând prelua de acolo diferenţa necesară de energie, dacă va fi nevoie, sau putând livra în sistem surplusul după încărcarea completă a bateriilor sale. Un modul inteligent prevede şi posibilitatea de a trage din reţeaua locală energie în timpul nopţii, atunci când panourile voltaice nu pot fi folosite, iar solicitarea reţelei e mică, pentru a putea folosi acea energie în orele mai solicitante.
Şi poate cea mai interesantă parte a acestui concept e faptul că el poate fi uşor transportat şi asamblat în orice locaţie unde se doreşte o priză, iar datorită sistemului său de stocare nu are nevoie de capacităţi uriaşe ale reţelei electrice acolo unde e montat. Prin urmare, asemenea staţii ar putea fi uşor instalate şi în zone mai izolate ale planetei, asigurând infrastructura necesară maşinilor electrice fără învestiţii enorme în infrastructura locală, acolo unde instalate.
0
492
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!