Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Bijuteria din Cluj cu motor de 7.0 litri V8: un Cadillac Deville superb, scos la vânzare în România

8 Mai 2021 - 14:03
Ilie Toma
Cadillac Deville a fost unul din cele mai adorate modele americane, iar generaţia asta, a 5-a la număr, a fost una din cele care au figurat cel mai des în tot soiul de filme de la Holywood, şi astfel ne-a fost tuturor implantată drept o maşină-reper a clasicelor americane. Şi uite că acum o asemenea bijuterie, într-o condiţie superbă, a fost scoasă la vânzare tocmai în Cluj, România, iar noi am vorbit cu cei care o vând, pentru a afla mai multe detalii despre ea.
Aşadar, maşina asta e fabricată în 1978, iar pe atunci generaţia a 5-a era un pic criticată pentru a fi ceva mai redusă în dimensiuni decât predecesoarea sa, generaţia a 4-a. Dar astea erau standardele americane de atunci, care ne fac azi să zâmbim, or, acest sedan măsoară 5.61 metri lungime, fiind mai lung decât un actual Mercedes-Benz S-Class! Ampatamentul său e de 3.08 metri, din nou, comparabil cu S-Class.
Iar astea fiind spune, e limpede scara la care opera acest Cadillac superb, aşa că nu ne mai mirăm nici de faptul că are un motor V8 de 7.0 litri sub capotă! De fapt, cum poţi să nu te miri azi de un motor de 7.0 litri? Volumul unui singur cilindru al acestui motor era de 870 cm cubi, aproape cât întreg motorul 0.9 TCe al celor de la Renault din zilele noastre!
Ei bine, dar voi ştiţi deja că motoare americane mari erau şi foarte relaxate pe atunci, având relativ puţini cai-putere, însă un cuplu ceva mai generos. Acest motor livra 183 CP şi 434 Nm din cilindreea sa imensă. Şi pentru că vorbim de o maşină cu cutie automată de 3 trepte şi o greutate proprie totală de aproape 2 tone, Cadillac-ul ăsta nu accelera repede, însă o făcea graţios, putând ajunge până la 185 km/h.
Partea impresionantă a acestui Cadillac, vândut la Cluj, e faptul că avem de-a face cu o versiune a cărui vitezometru şi turometru are cifrele afişate în kilometri. Din păcate, vânzătorii actuali nu au foarte multă informaţie despre primele etape de viaţă ale maşinii, aşa că atunci când i-am întrebat dacă nu cumva o fi vreo versiune europeană, aceştia n-au putut să confirme cu siguranţă, dar au zis că cel mai probabil aşa este.
Am mai răscolit apoi un pic istoria acestui model şi am aflat că el nu se vindea practic deloc în Europa, doar aşa, cu nişte importuri neoficiale, ale unor entuziaşti. Dar uzina nu producea versiuni dedicate Europei. Producea, însă, ediţii cu cifre în kilometri, şi nu în mile, pentru Canada, ori Canada foloseşte sistemul metric. Aşa că, cel mai probabil, acest vehicul a fost livrat pentru prima dată anume în Canada.
Maşina pare a fi într-o condiţie estetică superbă, dar nerestaurată complet. Fireşte caroseria a fost împrospătată, dar pielea de pe scaune şi din interior are crăpăturile lăsate de vreme pe ea, şi anume în starea asta o preferă cei mai mulţi colecţionari.
Bordul acestui Cadillac indică doar 18,657 km parcurşi, dar, fiind vorba de un odometru cu doar 5 cifre şi judecând după aspectul maşinii, cel mai probabil parcursul real e de 118 mii km. Ceea ce nu putem pune la îndoială e faptul că maşina asta chiar arată ca o bijuterie superbă!
Şi apoi, preţul ei e incredibil de mic, în comparaţie cu cei 43 de ani pe care-i are, cu istoria modelului din care face parte şi cu aspectul său frumos. Cei care o vând menţionează şi o stare tehnică impecabilă, iar preţul acestei maşini imense americane, vândute la Cluj, în România, e de doar 7,500 euro.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (7 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter