Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Impresii după 7 ani de exploatare a lui Mercedes-Benz C-Class W205 în Moldova

6 Mai 2021 - 20:15
Ilie Toma
N-am scris demult vreo relatare despre Mercedes-Benz C-Class W205. După ultima relatare, sinceră şi cu o notă foarte personală, din iulie 2020, nimic parcă nu putea depăşi emoţia inclusă acolo, în acel articol. Dar adevărul e că şi între timp, de atunci şi până astăzi, am savurat la fel de mult maşina, iar în aceste zile ea împlineşte 7 ani de când este alături. Exemplarul ăsta a fost primul din generaţia sa, vândut în Moldova. Iar acum am ajuns la momentul schimbării de generaţii, cu lansarea lui W206. Deci, maşina asta a fost alături pentru întreg ciclul de viaţă al acestei generaţii, iar după 7 ani, ne vin şi câteva gânduri de spus, atât despre perioada de la ultima relatare până azi, cât şi despre cei 7 ani în întregime.
Maşina are azi pe bord 122,900 km. Foarte puţin, dacă e să mă gândesc la cei 7 ani şi dacă mă uit la relatarea din iulie 2020, când ea avea 115 mii km. Doar 8 mii km în 9 luni. Şi adevărul e că n-o conduc deloc restrictiv. Dar bănuiesc că pandemia de vină, şi lipsa oricărei deplasări în afara ţării cu ea în ultimul an şi jumătate. Iar înainte de pandemie, în alte două călătorii lungi cu maşina s-a întâmplat să conduc Skoda redacţiei, nu C-Class. Uneori mă surprind cu gândul că mi s-a făcut un dor nebun de o călătorie lungă cu C-Class-ul ăsta, de câte 7-8 mii km făcuţi dintr-un tur, cum făceam adesea. Sper să se poată în curând din nou.
Aşadar, C-Class-ul a trecut o toamnă, o iarnă şi jumătate de primăvară de la ultima relatare. Pe parcursul iernii am încălţat maşina în aceleaşi anvelope Continental, folosite în cei doi ani precedenţi şi au fost la fel de minunate în aderenţă şi ţinută de drum, chiar dacă vorbim de un model cu tracţiune spate. Şi la cât de puţini kilometri a făcut maşina în ultimul timp, anvelopele sunt încă atât de bune, încât mă gândesc că ar putea fi uşor folosite şi al 4-lea an, în sezonul următor.
Maşina a trecut toamna şi pe la o vizită la service, dar nu pentru vreo problemă tehnică, ci pentru o mentenanţă obişnuită — schimb de ulei, filtre, tot tacâmul obişnuit. Costul total al vizitei, la service-ul oficial, a fost de 4,666 lei, echivalentul a vreo 230 euro la cursul de atunci. S-au făcut şi toate verificările adiţionale obişnuite la suspensie, diagnosticare, etc — şi totul a fost în condiţie excelentă.
Cât priveşte problemele tehnice ivite între timp — n-a existat nici una, aşa că la capitolul ăsta relatarea e plictisitoare, fără dezvăluiri şocante. Dar eu prefer maşinile care-s plictisitoare, de neclintit, pe partea de fiabilitate, şi intrigante pe partea de senzaţii de condus! Iar C-Class-ul ăsta tocmai aşa e. Iar ca să nu credeţi că a fost întotdeauna chiar lipsită de orice problemă tehnică maşina asta, accesaţi tot istoricul relatărilor noastre. Au fost şi bătăi de cap, inevitabil.
De fapt, a existat şi o mică problemă cu iz local, între timp. În aprilie am mers să schimb din nou anvelopele, pe cele de vară, şi două jante au trebuit „corectate”, fiind uşor ovale. Din păcate, asta e efectul drumurilor noastre şi din păcate aproape la fiecare schimb de anvelope, toamna şi vara, am de îndreptat câte 1-2 jante la acest Mercedes, dar şi la precedentul B-Class. La Skoda a trebuit îndreptată doar singură dată o jantă, în peste 100 mii km parcurşi. Din păcate, prin asemenea experienţe trec foarte mulţi şoferi din Moldova, iau unii mai au parte şi de ghinionul unor anvelope tăiate pe drumurile noastre.
Totuşi, suspensia lui C-Class rezistă eroic şi maşina se simte şi azi la fel de excelentă în ţinuta de drum, precisă în viraje şi încrezută la viteze mari. Foarte rar, dar se întâmplă să o pun în regim Sport la un traseu mai bun, iar amortizoarele adaptive se rigidizează, iar astfel C-Class-ul devine şi mai de neclintit pe traseu. Plăcută treaba asta cu amortizoarele adaptive, totuşi. Rar folosită în Moldova, dar plăcută.
Chestia care nu expiră şi nu se învecheşte la acest C-Class W205 e plăcerea în condus. De fiecare dată când îl conduc, mai ales după vreo pauză de vreo câteva zile, îl savurez chiar şi la viteze mici şi-mi repet că e unul din cele mai reuşite modele Mercedes-Benz din epoca modernă în acest sens.
Cum arată interiorul maşinii la 7 ani de exploatare? Acest C-Class are o tapiserie cu piele artificială, combinată cu textil pe centrul scaunelor. S-a păstrat foarte bine. Cu excepţia aceloraşi mici cute pe scaunul şoferului, care au apărut pe la 15 mii şi aşa şi au rămas, alte simptome de uzură nu mai sunt.
Consola centrală de piano black — asta e călcâiul lui Ahile la interior şi am spus de multe ori că dacă aş comanda azi un C-Class sau orice altă maşină, aş încerca să evit abundenţa de piano black. E uşor să laşi zgârâieturi pe el în exploatare. Are şi C-Class câteva asemenea urme. Nu se văd chiar de la prima vedere, dar dacă le priveşti atent, le vezi.
Apropo, între timp a trebuit să caut şi un nou scaun de copil, am o fetiţă care a crescut deja din etapa primului scaun de bebeluş în cea următoare. Am sondat destul de mult piaţa acestor scaune prin Moldova, îmi doream unul care să aibă sistem ISOFIX, ca să-l pot muta uşor dintr-o maşină în alta şi să-l cuplez în siguranţă. Într-un final, cel mai raţional ca raport preţ/calitate/siguranţă mi s-a părut modelul german de mai jos, pe care s-a întâmplat să-l găsesc tot în showroom-ul Mercedes-Benz. A costat puţin peste 5,000 lei.
Se cuplează foarte uşor în elementele fixate ISOFIX de pe scaun, cuplarea şi decuplarea durează 10-15 secunde maxim. Şi pare să ofere o poziţie comodă şi o protecţie bună, având şi un soi de sistem adiţional de protecţie la impactului lateral.
Am mai observat apropo, că fetiţei mele, ce stă acum în acest scaun, îi place mai mult să călătorească în C-Class decât în Skoda Karoq, dar nu vă grăbiţi să spuneţi că preferă marca. E prea mică să înţeleagă asemenea chestii. E vorba de centrul de greutate şi înălţimea la care stă — în SUV e mai înalt şi am impresia că la drum mai lung asta-i creează disconfort, în timp ce sedanul mai jos îi dă o senzaţie mai relaxantă.
Consumul mediu pe ultimele vreo 25 mii km, făcuţi numai în Moldova cu foarte mult în oraş şi în jurul lui, e de 9.1 litri/100 km. Amintesc, e vorba de un C 180 cu motor 1.6 turbo sub capotă, cu numele de cod M274, care livrează 150 CP şi 250 Nm. Atunci când maşina circula mai des la trasee lungi, consumul mediu neresetat pe zeci de mii de kilometri era de 7.9 litri/100 km, cel puţin asta era cifra pe care o atinsesem în primele 50 mii km!
Imagine de la un parcurs de circa 50,000 km

Iar partea cea mai interesantă e că după 7 ani în care a fost alături, ador acest C-Class la fel de mult. Nu, nu doar că sunt mulţumit, dar chiar îl ador. După ultima spălătorie, îl priveam şi-mi ziceam că şi după 7 ani arată ca nou. Şi chiar dacă între timp s-a lansat o nouă generaţie de C-Class, W206, nu simt deocamdată nici o atracţie pentru generaţia nouă. E drept că încă n-am condus-o, dar cel puţin de la distanţă nu mă fascinează deloc. Nu ştiu, o fi faptul că trecerea timpului te coace, te maturizează, te schimbă, sau o fi faptul că noul C-Class W206 chiar transmite mult mai puţină emoţie? Voi ce credeţi? Aveţi sentimente similare despre maşinile voastre? Cert e că oricum sunt intrigat să consum noua generaţie, poate chiar să fac o comparaţie directă atunci între ele.
Până atunci, şi aproape sigur şi după atunci, savurez C-Class-ul ăsta cu drag. Pentru unii, o vârstă de 7 ani înseamnă deja o maşină ochită ca achiziţie la mâna a doua, iar cei care ar vrea să cumpere una, le pot recomanda cu drag, dar cu câteva sfaturi — s-o verifice bine la momentul achiziţiei, şi să-i facă asigurare CASCO, din cauza construcţiei din aluminiu a caroseriei, eventualele reparaţii ale căreia pot costa scump. În rest, e o maşină care se demonstrează a fi fiabilă şi mai ales plăcută, atât timp cât dimensiunea ei ţi se potriveşte.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter