Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

În 2021 încă se mai lansează motoare clasice V12, aspirate natural! Noua creaţie Ferrari

7 Mai 2021 - 11:27
Denis Godorozea
În epoca downsizing-ului şi motorizărilor electrificate, puţini sunt cei care încă mai îndrăznesc să lanseze motoare clasice V12, aspirate natural, cum erau cândva. Până şi constructori de talia Ferrari au demarat tranziţia spre mijloace de propulsie alternative, dar italienii nu sunt încă gata să renunţe la unităţile iconice, precum sunt benzinarele V12. Iar noile 812 Competizione şi Competizione A aduc o adevărată surpriză pentru fanii nostalgici.
Noile sportive Competizione deşi fac parte din seria 812 Superfast, debutează cu un substrat tehnic regândit şi elemente de caroserie noi. Cea mai puternică interpretare a benzinarului V12 de 6.5 litri va fi disponibilă pentru coupe-ul 812 Competizione şi targa decapotabilă 812 Competizione A, având componente noi la interior, mai uşoare şi mai eficiente. Şi, probabil cea mai neverosimilă parte a istoriei — acest V12 corespunde normelor de poluare Euro 6d!
Modificările introduse de maeştrii italieni au rezultat într-un surplus de putere de până la 830 CP la 9,250 rpm. Fiind un motor aspirat natural, însă, împrietenit cu limitele ecologice actuale, benzinarul a indicat o scădere a cuplului maxim, respectiv de la 718 Nm până la 692 Nm, disponibil de la 7,000 rpm. De la versiunile precedente 812 Superfast a fost preluată cutia robotizată cu 7 rapoarte şi dublu ambreiaj.
În consecinţă noua serie Competizione indică caracteristici dinamice mai bune decât putea oferi orice alt benzinar V12 în istoria mărcii italiene. Repriza 0-100 km/h are loc în 2.85 secunde, pe când viteza de 200 km/h poate fi atinsă în doar 7.5 secunde, sau cu aproape jumătate de secundă mai rapid decât în cazul interpretărilor precedente. Viteza maximă este limitată la 340 km/h, iar datele sunt valabile pentru coupe-ul Competizione — caracteristicile versiunii targa vor fi dezvăluite ulterior.
Chiar şi în rândurile celor mai înstăriţi fani Ferrari nu toţi vor putea adăuga un 812 Competizione în propria colecţie. Italienii anunţă o serie limitată de producţie de doar 999 exemplare, preţul cărora, pornind acum de la 499 mii euro, va creşte treptat cu anii, indubitabil. Targa Competizione A va enumera doar 599 exemplare, fiecare la preţ de cel puţin 578 mii euro.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter