Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Mitsubishi Pajero pleacă în istorie definitiv, iar marca niponă mai rămâne fără un pilon legendar

25 Mai 2021 - 14:11
Ilie Toma
După 40 de ani de carieră de o rară notorietate şi o legendă construită în jurul numelui său, Mitsubishi Pajero pleacă în istorie definitiv. Iar marca niponă Mitsubishi rămâne astfel fără încă un pilon legendar, pe care se ţinea faima sa de cândva.
Cum s-a ajuns aici? Ei bine, actuala generaţie Mitsubishi Pajero fusese lansată încă în anul 2006, fiind cea de-a patra la număr. Dar, la fel cum s-a întâmplat şi cu alte modele Mitsubishi pe parcursul ultimului deceniu, nimeni nu s-a obosit să se gândească la o următoare generaţie, la un continuator adevărat. Aşa că, bineînţeles, după 15 ani de aflare pe piaţă, numărul doritorilor de a cumpăra un Pajero, trecut prin multe facelift-uri, dar în esenţă acelaşi, a scăzut până la un public de nişă, care-l ia pentru nişte scopuri specifice. Aşa s-a ajuns la o situaţie fără prea mult optimism — modelul actual are vânzări prea slabe pentru a finanţa uzina unde se produce, iar dezvoltarea altuia înseamnă prea mult timp şi mulţi bani.
În rezultat, Mitsubishi a decis închiderea totală a uzinei din Sakahogi, Japonia, acolo unde s-a produs întotdeauna Pajero. E un gest rar pentru Japonia, or, producătorii niponi nu prea îndrăznesc să închidă uzine în patria lor şi să lase comunităţi întregi de localnici fără slujbele vieţilor lor. Însă de această dată celor de la Mitsubishi nu le-a prea păsat. Deşi la acea uzină se mai producea modelul Delica şi chiar Outlander, producătorul a decis să transfere producţia celor două modele la alte uzine, iar pe cea a lui Pajero s-o sisteze definitiv, în toate formele sale de caroserie, scurtă şi lungă. Modelul Pajero Sport, care e construit pe platforma pick-up-ului L200, nu e afectat, el fiind asamblat în Tailanda.
Ce mai rămâne din Mitsubishi după acest anunţ? La Lancer Evo s-a renunţat, fiind amputat în totalitate caracterul sportiv al mărcii. Apoi şi Lancer a plecat încet în istorie, mai existând pe nişte pieţe îndepărtate a lumii doar. Galant nu mai există, deci s-a spus adio şi sedanurilor mari. Outlander are mai mult de un deceniu pe piaţă, tot din el fiind derivate şi modelele Eclipse Cross şi ASX. Compactele nu sunt nici ele prea populare. Acum şi cel mai mare SUV al mărcii a fost amputat, fără vreun continuator. Unde va ajunge Mitsubishi — la nivelul unei mărci locale, regionale, cu câteva modele învechite tehnic, compatibile doar cu ţări din lumea a treia, care impun restricţii mai mici?

Tu ce crezi despre evoluţia din ultimii ani a celor de la Mitsubishi?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter