O Pobeda M20, restaurată ca la carte, se vinde în Marea Britanie la preţ apropiat de un Mercedes-Benz S-Class nou

22 Mai 2021, 19:28
Ilie Toma
Mulţi oameni din toate colţurile lumii au tot restaurat exemplare de GAZ M20 Pobeda, or, modelul a fost unul de mare faimă la vremea sa, iar azi e considerat unul din cele mai demne de a fi colecţionate din tot ce s-a produs în zona estică a Europei. Dar exemplarul acesta, scos la vânzare în Marea Britanie, a beneficiat de una din cele mai superbe munci de restaurare din câte am văzut vreodată! La o asemenea calitate sunt restaurate de obicei modele Rolls-Royce, Mercedesuri clasice şi multe alte bijuterii! Iar aici, vedem tocmai o Pobeda, şi tocmai în Marea Britanie!
Maşina asta e fabricată în 1956, deci e din seriile perfecţionate, ale ultimilor ani, când producţia şi calitatea fuseseră deja desăvârşite la uzina GAZ. Motorul de sub capotă e acelaşi de 2.1 litri, cunoscut, aici el fiind în ipostaza sa de 55 CP. Iar cea mai impresionantă parte a acestei maşini este că ea e vândută azi chiar de cei care au restaurat-o, vreme de 6 ani!
Această Pobeda a fost pur şi simplu reconstruită practic de la zero din nou, fiind decopertată până la cel mai mic detaliu şi fiecare centimetru de metal sau de componentă mecanică trecând din nou prin mâna meşterilor. Maşina musteşte a nou acum, arătând impecabil oriunde ai privi — exterior, habitaclu, suspensie, parte inferioară, motor — tot!
Caroseria a fost vopsită într-un bleu asemănător cu o nuanţă originală, dar se pare că a fost folosită o vopsea metalizată modernă, or, pe atunci la uzina GAZ nu existau culori metalizate. Cromul a fost restaurat să arate ca nou, iar anvelopele au fost puse după specificaţia originală, pentru ca maşina să aibă exact acelaşi comportament rutier.
Suspensia, toată partea interioară, arată acum mai proaspăt şi mai frumos decât în anul 1956, când maşina a ieşit din uzină. Toate componentele au fost recondiţionate şi înlocuite, toată suspensia având azi resurse ca de maşină nouă. Puntea spate, conducte de frâne, foi de arcuri — tot absolut e nou. Totul s-a făcut, însă, păstrând construcţia autentică, originală.
Caroseria a fost integral sablată şi restaurată, iar toate componentele de cauciuc ale elementelor fixate de caroserie au fost înnoite.

Motorul a beneficiat şi el de o restaurare completă. Pistoane noi, bloc şlefuit din nou, toate elementele rotative au fost rebalansate, iar camerele de ardere au fost uşor modificate pentru a putea accepta combustia benzinei moderne cu cifră octanică 95, fără a fi nevoie de aditivi. Motorul funcţionează azi probabil şi mai bine decât atunci când era nou.
Habitaclul pare de un lux inimaginabil, aici restaurarea mergând ceva mai departe decât era originalul. Restauratorii au vrut să-i redea maşinii un aer autentic al anilor 40 şi 50, dar oferindu-i şi luxul pe care Pobeda originală nu-l avea, fără a aluneca în kitsch.
Vizual maşina a rămas autentică, cu culori care existau şi aspect de piele de atunci. Dar textura tapiseriei e una nouă şi modernă, mai rezistentă şi mai luxoasă. A fost acoperit cu textură superbă şi tavanul, şi bancheta spate, astfel încât azi această Pobeda îţi dă o ambianţă de confort pe care nu credeai că-l poţi avea într-un asemenea model.
Sistemul audio e făcut să arate exact ca de uzină, dar pe lângă funcţiile de bază are şi utilităţi moderne, precum port AUX şi protocol Bluetooth, ca să-ţi poţi conecta smartphone-ul de azi în această maşină produsă în 1956! După o asemenea restaurare, nu e de mirare că şi odometrul maşinii a fost dat la 0!
Iar ultima picanterie luxoasă din această Pobeda e ascunsă în portbagaj. Acolo există două valize speciale, cusute manual din aceeaşi piele ca şi interiorul, create special pentru acest automobil! Cu aceste valize în portbagaj, maşina asta are un aspect demn de expoziţii fiţoase de maşini clasice, or, nu ştiu dacă mai există în lume vreun GAZ M-20 Pobeda la care restaurarea a mers chiar atât de departe!
În rezultatul acestei munci titanice de 6 ani de restaurare a ieşit o maşină care poate fi numită cu tot curajul drept o bijuterie, lucrată cu atenţia unui giuvaer iscusit. Iar o asemenea muncă nu putea costa puţin, prin urmare şi această Pobeda are cel mai mare preţ pe care l-am văzut vreodată cerut pe o Pobeda, comparabil cu a unui S-Class nou, dacă luăm în calcul preţul fără tva. Da, Pobeda asta costă 87,000 euro!
Unii ar putea zice că-şi merită fiecare cent. Alţii ar putea cumpăra un Ferrari clasic de banii ăştia sau un Mercedes-Benz S-Class nou, fără să ezite. Dar probabil ambele tabere vor fi de acord că maşina asta a fost adusă la o condiţie care merită admirată!
0
999
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!