Volkswagen ID.4 a apelat la generatoare cu combustibil în cursa Norra Mexican 1000

4 Mai 2021, 16:31
Denis Godorozea
Electromobilul modificat Volkswagen ID.4 a parcurs cu succes cursa de rally Norra Mexican 1000 cu o distanţă totală de peste 1,300 kilometri. Crossover-ul electric a fost adaptat pentru misiunea dificilă şi de câteva ori a apelat la generatoare portabile pentru a suplini rezervele de energie or, în mod normal, electromobilul nu dispune de o autonomie suficientă pentru a parcurge întreg traseul cu un singur plin, iar în deşert nu există prize de încărcare.
Cursa de offroad a avut loc în peninsula Baja din Mexic. Volkswagen ID.4 a participat în cursă alături de alte 90 sportive de rally, dar a fost singurul electromobil care a riscat să se aventureze pe distanţa de peste o mie de kilometri. Maşina a fost modificată de Tanner Foyst Racing şi Rhys Millen Racing în cadrul unui proiect agreat de Volkswagen, dar care nu face parte, totuşi, din proiectele oficiale ale constructorului german.
Deşi traseul de cursă a avut o lungime totală de circa 1,350 kilometri, deci mai puţin decât se anticipa iniţial, acesta se desfăşoară pe porţiuni de offroad dificile chiar şi pentru bolizii de rally cu motoare termice sub capotă. De altfel, ID.4 a reuşit performanţa să ajungă la finalul cursei fără careva probleme tehnice, chiar şi alimentând bateriile de la generatoare portabile, atunci când aproape o pătrime din totalul maşinilor participante nici nu au ajuns la final.
Bolidul electric a fost pilotat de Tanner Foust, pilotul mărcii Volkswagen. Pentru a face faţă provocării dificile, echipa a dispus modificarea suspensiei şi adaptarea maşinii pentru siguranţa maximă a celui de la bord, cu cuşcă de siguranţă şi scaune sport la bord. Unitatea de propulsie cu motor electric pe puntea spate şi bateria de 82 kWh au rămas neschimbate.
Pentru a suplini rezervele de energie echipa a apelat la generatoare de 50 kW, alimentate cu biocombustibil. Însă nici această sursă nu a fost mereu la îndemână, astfel încât electromobilul a fusese încărcat prin intermediul funcţiei de frânare regenerativă, electromobilul fiind tractat!
0
376
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!