Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acesta e cel mai neverosimil Mercedes A-Class de colecţie şi are un preţ exorbitant

4 Iunie 2021 - 13:53
Ilie Toma
Dacă ţi-ar veni vreodată în gând să cumperi un Mercedes-Benz de colecţie, probabil prima generaţie de A-Class, W168, ar fi ultima la care te-ai putea gândi. Da, maşina a fost primul Mercedes cu tracţiune faţă, dar asta poate avea o valoare mai degrabă pentru muzeul mărcii germane, decât pentru cineva care ar căuta un model legendar savuros, pe care să-l păstreze cu mândrie în garaj şi cu care să iasă din când în când câte la o escapadă de suflet.
Şi asta pentru că n-a existat nimic fascinant la această generaţie de A-Class, ba dimpotrivă, de ea sunt legate mai multe istorii negative. Începând de la răsturnarea ei pe poligon de către jurnaliştii suedezi şi instalarea ulterioară obligatorie de ESP de către producător, până la o reputaţie slabă de fiabilitatea, mulţi proprietari ai acestui model plângându-se şi atunci, şi azi, dacă le mai au, de o mulţime de probleme cronice, care fac vizitele la service foarte frecvente.
Dar, totuşi, maşina asta din imaginile acestui articol face parte din această generaţie şi pretinde a fi un exemplar de colecţie, care e vândut cu o sumă exorbitantă de 44,900 euro! Poftim? Patruzeci şi patru de mii pentru un A-Class de primă generaţie? Păi asta e cât un A-Class AMG nou! Unde e explicaţia, deci?
Prima explicaţie, dar nu cea mai importantă, e că acest exemplar are doar 215 km parcurşi de când a ieşit de pe poarta uzinei! Da, e un exemplar conservat în stare de nou din 1999, când a fost produs, până azi! Şi asta pentru că pe parcursul existenţei sale ea a fost folosită ca obiect de expoziţie dintr-o mână în alta. Dar de ce să expui un A-Class? Prin ce poate fi el atât de special?
Ei bine, şi aici vine motivul principal. Acesta nu e un simplu A-Class W168, ci unul din ediţia limitată A 160 Edition Hakkinen. Îţi sună cunoscut numele? Fireşte, e vorba de pilotul de Formula 1. Iar ca să spunem pe scurt, în anul 1998 Mercedes-Benz, alături de McLaren, au câştigat campionatul de Formula 1, cu finlandezul Mika Hakkinen în rol de pilot principal, dar cu o performanţă foarte bună şi a lui David Coulthard, care s-a clasat pe locul 3. Iar pentru a celebra această victorie istorică, cei de la Mercedes-Benz au decis să lanseze două ediţii limitate... ale lui A-Class, numite Hakkinen Edition şi Coulthard Edition. Nu ştim dacă cei doi piloţi de Formula 1 nu s-au supărat din cauza asta. Până la urmă, Mercedes-Benz putea nişte ediţii speciale în cinstea lor pe baza unor modele mult mai sportive.
Cele două ediţii erau aproape identice, deosebindu-se doar prin numele pilotului inscripţionat pe ele, şi au fost produse în numai 125 exemplare fiecare, deci 250 în total. Toate aveau culoarea argintie, ca să amintească de legendarele Silver Arrow, iar combinaţia de culori era inspirată din bolizii de Formula 1 ai McLaren-Mercedes de atunci. Exemplarele acestor ediţii speciale veneau echipate cu jante AMG, cu tapiserie roşie Designo la interior şi cu multe dotări speciale.
Dar la partea mecanică nu era absolut nimic special, ba dimpotrivă, motorizarea era una absolut mediocră: A160, al doilea cel mai slab motor disponibil în ierarhie, după A140. Şi ediţia specială nu-i aducea nimic special motorului — el livra aceiaşi 102 CP şi 150 Nm. Maşina accelera de la 0 la 100 km/h în 10.8 secunde, fiind echipată cu o cutie manuală.
Exemplarul despre care vorbim noi azi e 46-lea produs din cele 250 şi a fost cumpărat iniţial de către o agenţie de creaţie din Roma a celor de la Mercedes-Benz, în februarie 1999. A stat în antreul agenţiei ca exponat până în decembrie 2001, după care a fost vândut către o altă companie din Roma, Canella Auto Biella, care l-a folosit tot pe post de exponat şi l-a ţinut aşa până în 2010.
Atunci, în 2010, compania a vândut A-Class-ul către un colecţionar din Pavia, de lângă Milano, care a mai ţinut-o în colecţia sa alţi 6 ani, iar în 2016 maşina a ajuns în mâinile actualului său proprietar, tot un colecţionar italian, din orăşelul Vercelli. Suntem asiguraţi că aceşti doi colecţionari au avut grijă corectă şi de starea mecanică a maşinii, nu doar de cea estetică. Şi se pare că au fost tare entuziasmaţi de deţinerea ei, dacă maşina, trecând printr-atâtea mâini, a ajuns să aibă azi doar 215 km pe odometru.
De fapt, am putea să-i înţelegem, nu? Nu e nimic savuros în condusul acestei maşini, mai mult în aspectul ei şi-n deţinerea ei ca piesă de colecţie statică, nu-i aşa? Noi, cei din redacţie, n-am cumpăra niciodată un asemenea tip de maşină de colecţie, dar tu ce crezi, există oameni care văd valoarea într-un asemenea Mercedes-Benz A-Class?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter