Acesta e un Mercedes-Benz G-Class care a făcut armata, în Elveţia, şi acum e de vânzare!

22 Iunie 2021, 19:37
Ilie Toma
Acest G-Class e exact aşa cum trebuia să fie, de fapt, legendarul Gelandewagen atunci când a fost gândit iniţial de creatorii săi şi când nu se ştia că într-o zi va ajunge un obiect de glamour şi lux, sau o cărămidă zburătoare cu motoare V8 sau chiar V12 sub capotă ! Nu, G-Class-ul ăsta e un băiat dur, făcut pentru sarcini grele, gata să îndure de toate şi să înainteze în vremuri de pace şi chiar război. Da, e un G-Class militar, cu acte în regulă!
Maşina asta e fabricată în anul 1992 şi a fost cumpărată iniţial de către armata Elveţiei, unde a slujit mai bine de un sfert de secol. Şi pentru că Elveţia n-a avut vreun război de vreo mie de ani încoace, G-Class-ul a fost folosit pentru antrenamente şi misiuni paşnice. Şi dacă există vreo entitate în lumea asta, care-şi îngrijeşte vehiculele militare cu sfinţenie şi pasiune inginerească, asta e anume armata elveţiană! Nu în zadar vehiculele acestei armate arată impecabil şi au o stare tehnică excelentă şi după 25 de ani de exploatare, ba chiar şi după 50-60 de ani de exploatare, ca în cazul Unimog-urilor!
Ei bine, şi acum află că acest G-Class, în ciuda vârstei sale de aproape 30 de ani, are pe bord doar 15,798 km parcurşi! Fantastic, nu-i aşa? E exact ce spuneam mai sus, că armata elveţiană e exact primul proprietar pe care ţi l-ai putea dori pentru exploatarea şi maturarea unui vehicul militar, după care poţi să-l cumperi liniştit ca vehicul de colecţie, cu bani moderaţi.
Iar maşina asta chiar merită atenţia atât a colecţionarilor, cât şi a celor care pur şi simplu vor un vehicul superb de offroad, care să ţină şi 50 de ani înainte, şi despre care, după ce-l parchezi lângă căsuţa aia din pădure, să poţi spune camarazilor că e o bijuterie indestructibilă, venită din armata elveţiană. Fireşte, îţi iei şi un Victorinox la bord, iar dacă vrei îţi mai pui şi un ceas elveţian pe mână, şi eşti gata de explorat munţi şi păduri în spirit de aventurier.
Dacă te-am intrigat, atunci îţi mai spunem câteva mici secrete de ce acest G-Class e şi mai preţios decât pare la prima vedere. Ia priveşte emblema de pe capotă. Nu e de Mercedes, nu? Ceea ce vezi acolo e Puch, aşa se numea oficial această maşină în anul 1992. Şi să nu crezi că e vreo clonă, sau vreo imitaţie. E acelaşi G-Class, dar într-o interpretare mai pregătită militar. În asemenea versiuni, până în anul 2000, G-urile cu pregătire militară se vindeau cu numele Puch numai în Austria, Elveţia, Slovenia şi alte câteva ţări din jur, dar erau asamblate la aceeaşi uzină din Graz, Austria, ca şi G-ul obişnuit. Motivul acestui nume e că în Austria şi Elveţia cândva numele Puch avea o reputaţie de vehicule indestructibile de offroad, de pe vremea când producea Haflinger şi Pinzgauer, aşa că uzina îşi dorea că oamenii să-l perceapă pe acest G-Class ca pe un continuator al acelei mărci, întrucât uzina producătoare avea o istorie derivată din ea.
Aşa că un G-Class de dinainte de 2000, cu emblema Puch pe el, e o piesă şi mai condimentată de colecţie, pe care doar cunoscătorii o voi privi şi-ţi voi spune ”Ah, Puch, mmm!”.

Iar la nivel tehnic acest Puch militar avea câteva distincţii faţă de un G-Class normal. Punţile erau ranforsate pentru a rezista şi mai mult la exploatare intensă, inclusiv diferenţialele şi arborii cardanici. În cazul acestui vehicul, e vorba de o versiune cu ampatament lung, cu acoperiş textil.
Dedesubt există scuturi de protecţie mai avansate pentru condiţii de offroad dur, iar toate elementele optice au fost protejate prin grile suplimentare la comanda armatei elveţiene. Barele de protecţie sunt metalice, apropo, iar în partea spate, în stânga, există şi un spaţiu destinat unei canistre suplimentare de combustibil, pe care stă semnătura uzinei — Steyr-Daimler-Puch.
Totuşi, verdele mai civil de dinafară a fost adăugat ulterior, după ce maşina asta a nimerit în mâinile unui prim colecţionar. Acesta i-a vopsit doar exteriorul cu acest verde, însă pe interior a rămas aceeaşi culoare de haki militar pe care-l recunoaştem cu toţii. Tot el i-a acoperit scaunele cu piele nouă, în aceeaşi culoare, or, scaunele originale erau cam uzate de vreme.
Apropo, poate cel mai mare paradox la acest G-Class militar e faptul că nu are o cutie manuală, ci una automată! Da, se pare că militarii elveţieni şi-au permis luxul unei cutii automate în anul 1992!
Motorul, însă, e un benzinar de 2.3 litri cu 4 cilindri în linie, de pe versiunea civilă 230 GE, care dezvolta 126 CP. Motorul ăsta se punea până şi pe legendarele microbuzele T1! De fapt, dacă priveşti cadranele de bord ale acestui G-Class militar, s-ar putea să ai un deja-vu şi să-ţi pară că ai urcat la volanul unuia din acele microbuze clasice Mercedes-Benz!
În fine, G-Class-ul ăsta, cu armata elveţiană făcută, cu 29 de ani în paşaport şi cu nici 15,800 km parcurşi, a fost scos acum la vânzare în Olanda! Cât crezi că poate costa, cu versiunea sa atât de specială, cu istoria sa militară din Elveţia şi cu parcursul atât de mic? E un G-Class, totuşi! Unul militar chiar! Te-ai gândit deja la vreo 40-50 mii euro minim?
Ei bine, poţi înjumătăţi suma. Pentru că ăsta e o bijuterie de G-Class, dar nu e o piesă de glamour. Aşa că are şi un preţ mult mai pământesc, de doar 19,950 euro. E o adevărată descoperire, în cel mai camaraderesc sens al cuvântului!
0
2,181
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!