Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acum şi monovolumele Volkswagen sunt hibride: noua generaţie Multivan T7

11 Iunie 2021 - 09:27
Denis Godorozea
Volkswagen a dat startul lansării noului monovolum T7. Prima versiune dezvăluită de germani este cea dedicată transportului de pasageri, numită Multivan, iar ulterior gama ar putea fi completată şi cu varianta mai utilitară, Transporter. "Ar putea" pentru că noul Multivan adoptă o filosofie absolut nouă, având la bază un substrat tehnic mai apropiat de autoturismele mărcii din Wolfsburg.
Deşi nu prea ai putea cere unui monovolum schimbări radicale în designul exterior, în special când acesta preia limbajul stilistic definit de întreaga gamă de modele pe parcursul ultimelor decenii. Chiar şi aşa, Multivan T7 este complet diferit de generaţia T6.1. Până şi silueta monovolumului pare a fi mai dinamică, însă acest efect a fost obţinut şi datorită elementelor de caroserie mai compacte şi unui aspect generalist ceva mai agresiv, combinat cu designul familiei electrice I.D. De altfel, în cadrul subdiviziunii de electromobile ulterior se vor regăsi şi monovolume electrice, dar derivate din conceptul I.D. Buzz.
Tot această siluetă dinamică face ca noul Multivan să pară mai mic ca şi dimensiuni în raport cu predecesorii, însă la acest capitol monovolumul nu a suferit careva modificări ci dimpotrivă — la bord T7 poate răsfăţa cu mai mult spaţiu pentru pasageri şi depozitarea obiectelor personale sau bagaje. Soluţii au fost ochite la monovolumele de familie comercializate în SUA, modele de talia Toyota Sienna, pe care T7 Multivan o depăşeşte la capitolul dimensiuni.
Totuşi, germanii oferă acum mai multe posibilităţi de transformare a ambianţei interioare, iar cei opt pasageri de la bord vor beneficia de locuri cu reglaje dedicate şi cotiere integrate, chiar şi în cele mai accesibile versiuni. Scaunele de pe rândurile posterioare sunt detaşabile, astfel încât utilizatorii pot obţine mai mult spaţiu pentru bagaje, iar pentru cei ce vor un portbagaj şi mai voluminos va fi oferită şi o versiune cu ampatament mărit.
O altă noutate tehnică vine în gama motorizărilor, or Multivan pentru prima dată va fi disponibil cu un sistem eHybrid, un plug-in hybrid, în esenţă. Sistemul face uz de un benzinar turbo şi un motor electric, ce livrează cumulativ 218 CP. Germanii nu dezvăluie caracteristici dinamice şi informaţii despre capacitatea bateriei, dar promit că Multivan va putea rula şi într-un mod exclusiv electric. Ulterior gama va fi completată cu motoare termice pe benzină, iar germanii nu planifică să renunţe deocamdată nici la motorizări diesel. Indiferent de motorizarea selectată, Multivan va avea doar cutie automată, unitatea robotizată DSG cu 7 rapoarte şi dublu ambreiaj.
Lansarea comercială pe piaţa europeană va avea loc în următoarele săptămâni. Iniţial Multivan va fi singurul reprezentant al generaţiei T7, iar germanii nu oferă deocamdată detalii despre perspectivele lansării unui Transporter pe aceeaşi platformă. Cert este că Multivan se va alege cu versiuni ceva mai echipate şi mai scumpe în viitor, inclusiv versiuni de călătorii, numite California.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter