Bijuteria sportivă, care chiar i-a aparţinut unei bătrâne: un VW Scirocco II GT excepţional, scos la vânzare în Germania

17 Iunie 2021, 20:22
Ilie Toma
Ştim cu toţii că povestea cu maşina care a aparţinut unei bătrâne, care mergea puţin, e atât de răsuflată şi atât de uzată, încât numai adierea ei provoacă repulsie deja. Dar, dincolo de toţi escrocii care vor să folosească această istorie pentru a scuza manipulările la odometru şi preţul mare, în lumea asta mai există totuşi oameni în vârstă, care îşi cumpără maşini cu pasiune şi care chiar merg puţin cu ele, exploatându-le foarte lejer. Iar Volkswagen-ul ăsta e acea excepţie care e chiar adevărată. Şi dincolo de parcursul mic, e un exemplar absolut fantastic, pe care orice fan al sportivităţii autentice şi accesibile de cândva, ar vrea să-l aibă în colecţia sa!
E un Volkswagen Scirocco II GT, ceea ce înseamnă că e un Scirocco din generaţia a II-a, cea mai apreciată de fani, de altfel. Scirocco II a fost lansat în 1981 şi avea un design cu muchii foarte proeminente şi cu o siluetă care nu avea cum să nu amintească de Audi quattro. Fireşte, era o asemănare care era oarecum recunoscută şi fani, trecută cu vedea de Audi, dar ea impulsiona oamenii să cumpere acest model cu tendinţe sportive şi preţ mult mai accesibil. Era acel spirit de sportivitate tangibilă, atât de frumos, de cândva!
Şi dacă versiunile obişnuite aveau motoare relativi mici, chiar şi de 1.3 sau 1.4 litri, atunci acest exemplar era un Scirocco GT, cu motor de 1.6 litri, aspirat natural, care livra 75 CP. E produs în ultimul an de prezenţă pe piaţă a modelului — 1992 — şi a fost comandat într-o culoare verde superbă.
Maşina a fost comandată şi cumpărată în 1992 de acea doamnă de care vorbeam mai sus, pe nume Helga Bartsch. Doamna avea 60 de ani când şi-a făcut acest frumos cadou, în 1992, cumpărându-şi maşina de la dealerul local din orăşelul în care trăia, Schenefeld, situat lângă Hamburg.
Există şi invoice-ul iniţial din 11.08.1992, cu toate actele iniţiale de livrare, pe care-l includem şi noi mai jos. De aici încolo începe fascinaţia confirmării prin documente a poveştii clişeice cu maşina care a mers puţin, pentru că a fost deţinută de o doamnă în etate.
Pentru că doamna asta nemţoaică trebuie să fi avut o disciplină specială şi totodată o dragoste extraordinară pentru maşina sa! Şi asta pentru că în fiecare an, cu o sfinţenie absolut remarcabilă, Helga Bartsch se înfăţişa la acelaşi dealer local VW din Schenefeld cu Scirocco GT al său, pentru o deservire tehnică. Nu conta că făcea doar câteva sute de kilometri pe an, vizita era făcută oricum, şi maşina pleca la fel de tânără şi perfectă din service. În 1993 Scirocco avea 2,234 km parcurşi, în 1994 — 4,134 km, în 1995 — 5,714 km.
Şi şirul vizitelor documentate nu se opreşte aici. Cu o disciplină exemplară, doamna a dus VW-ul la acelaşi service, o dată în an, în lunile august sau septembrie, până în 2019! La ultimul service din 2019 VW-ul avea un parcurs de 38,960 km! O maşină, cu o asemenea deservire tehnică, e pur şi simplu o maşină de vis!
Dar, după 29 de ani de exploatare exemplară şi vârsta doamnei Bartsch a adunat 29 de ani la suma totală, aşa că a venit şi acel moment inevitabil când doamna, cu dragoste de neclintit pentru maşina sa şi cu disciplină de fier, a trecut în nefiinţă, lăsând acest Scirocco absolut fenomenal în urma sa.
Şi maşina chiar e absolut fenomenală. Are absolut toată caroseria în forma sa originală, autentică, de uzină, fără vreo piesă revopsită sau deteriorată!
De asemenea, toată caroseria a fost inspectată de compania germană care a preluat-o la vânzare şi e absolut lipsită de orice urmă de rugină. E o bijuterie în lumea culturii automobilistice — ne zic vânzătorii de azi ai maşinii!
Acest VW Scirocco II GT are 40,233 km pe odometru peste 39,000 dintre care i-a făcut respectabila doamnă. La fel de impecabil este şi interiorul maşinii, tapisat cu material textil cu pătrăţele, aşa cum era la modă pe atunci. Până şi covoraşele maşinii sunt cusute cu logo-ul dealer-ului VW Ahlfeld, unde respectabilă doamnă Bartsch şi-a deservit maşini de-a lungul a 29 de ani!
Să mai spunem că şi motorul sau suspensia sunt în stare absolut excepţională e de prisos, probabil. Până şi anvelopele maşinii sunt cele instalate de uzină, în anul1992. Vânzătorii de azi le-au păstrat pe maşină, pentru că sunt funcţionale şi pentru că fac parte din istoria maşinii, dar la dorinţa cumpărătorului îi promit un set de anvelope nou drept bonus.
E clar, maşinii ăsteia i se potrivesc doar cuvinte la superlativ. Pentru că e foarte probabil ca un al doilea asemenea Scirocco să nu mai existe în lume, pur şi simplu. N-am exagera să spunem că e o adevărată comoară ce abia aşteaptă să ajungă în mâinile unui pasionat, care ar putea preţui-o cu adevărat.
Şi nici măcar nu are un preţ exorbitant, la cât de impecabilă e bijuteria asta. Costă 18,950 euro. E o comoară accesibilă, deci, aşa cum era şi Scirocco original, atunci, în vremurile sale de glorie!
0
522
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!