Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Care sunt accizele vamale la importul motocicletelor în Moldova în 2021

9 Iunie 2021 - 15:19
Redacţia PiataAuto.md
Cu toţii ştim că la începutul anului 2021 au fost modificate substanţial accizele pentru importul şi vămuirea autoturismelor în Moldova, iar noi am publicat încă în luna februarie un articol dedicat acestora, cu informaţii clare şi complete. Totuşi, am primit ulterior solicitări de la vizitatori pentru a aduce o claritate similară şi pentru accizele vamale aplicate motocicletelor în Moldova, începând cu anul 2021.
Aşadar, principiul de bază după care pot fi importate motociclete în Republica Moldova, aplicat din anul 2021 este următorul:

• Motocicletele cu vârsta de 0-10 ani achită TVA de cota standard 20% la import, şi 0 accize.

• Motocicletele cu vârsta de la 11 ani şi mai mult achită şi TVA, şi accize! Cu alte cuvinte se achită cota standard de TVA de 20%, plus accize pentru vămuire, conform tabelului de mai jos.

Cota de 20% de TVA la import este o normă relativ obişnuită, care se aplica şi până acum şi care se aplică în majoritatea ţărilor europene. Ea se calculează din valoarea acelei motociclete. La motocicletele noi totul e simplu, întrucât există invoice-ul cu preţul cu care motocicleta a fost cumpărată de la sursă, respectiv se calculează 20% din acel preţ şi se achită. La motocicletele la mâna a doua, poate exista un invoice dacă ai cumpărat motocicleta de la o companie sau un dealer, pot exista şi alte acte confirmative. Însă rămâne la discreţia serviciului vamal dacă acceptă acele documente drept veridice şi drept bază de calcul sau dispune recalcularea valorii în vamă a acelei motociclete, după care TVA se calculează din acea valoare recalculată în vamă.
Pe partea motocicletelor cu vârstă de la 0 la 10 ani practic nu s-a schimbat nimic în 2021, faţă se situaţia anterioară. Însă tot din 2021 s-a permis importul vehiculelor cu vârstă nelimitată, practic, iar pentru a descuraja importul în masă a celor mai vechi vehicule, s-au adăugat şi accize, suplimentar la TVA. Logica vine din faptul că, cu cât mai veche e o motocicletă, cu atât mai mică e valoarea ei din care se calculează TVA, prin urmare şi valoarea TVA va fi mai mică. Respectiv, acciza creşte progresiv pe măsură ce motocicleta e mai veche, pentru ca să se descurajeze importul unităţilor foarte vechi, el devenind raţional doar pentru motociclete foarte speciale.

Mai jos includem tabelele accizelor aplicate motocicletelor cu vârsta de 11 ani şi mai mult.

Motociclete cu vârsta cuprinsă între 11 şi 15 ani:
Tabelul textual cu cifre mai uşor adaptabile pentru vizualizare pe mobil, îl poţi vizualiza pe pagina informativă dedicată accizelor vamale la motociclete de pe site-ul nostru.

Motociclete cu vârsta mare mare de 15 ani:
Tabelul textual cu cifre mai uşor adaptabile pentru vizualizare pe mobil, îl poţi vizualiza pe pagina informativă dedicată accizelor vamale la motociclete de pe site-ul nostru.

La modul practic, o motocicletă de 250 cm cubi, cu vârsta de 12 ani, spre exemplu, va însuma o acciză de 6,560 lei (cca 305 euro), pe lângă TVA-ul sus menţionat. O motocicletă de 250 cm cubi, dar cu vârstă de 20 ani, va însemna o acciză de 16,560 lei (cca 770 euro).

O motocicletă cu motor mai mare, de 1,250 cm cubi, spre exemplu, cu vârsta de 12 ani, va însemna o acciză de 32,800 lei (cca 1,525 euro). O motocicletă cu acelaşi motor de 1,250 cm cubi, dar cu vârstă de 20 de ani, va însemna o acciză de 82,800 lei (cca 3,850). Calculele în euro sunt făcute la un curs aproximativ actual de 21.5 lei pentru 1 euro, accizele, însă, sunt fixate în lei moldoveneşti.
Motocicletele electrice, la fel ca şi autoturismele electrice, sunt impotate la cota 0 TVA, fiind exceptate şi de la plata oricăror accize vamale la import.

De asemenea, e important să spunem că motocicletele au de asemenea şansa de a fi importate ca vehicule istorice, dacă au o vârstă mai mare de 30 de ani şi dacă au valoare istorică, confirmată documental printr-un act emis de asociaţia delegată de stat pentru acest fapt, în prezent această asociaţie fiind Retromobile Moldova. Însă trebuie să ştiţi că cei de aici vor face o analiză din aia adevărată, minuţioasă, şi vă vor da cu drag acest certificat dacă motocicleta merită cu adevărat sau vă vor refuza fără alte discuţii dacă ea nu merită.
Costurile importului ca vehicul istoric sunt identice celor aplicate automobilelor şi sunt indicate în tabelul de mai sus — de la 40,000 lei pentru cele ce abia au trecut de 30 de ani, şi coboară până la 20,000 lei pentru cele ce au trecut de 50 de ani şi mai mult.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter