Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Cum arată un Mercedes-Benz E-Class W212 după 1 milion de kilometri în taxi, în Germania

4 Iunie 2021 - 19:42
Redacţia PiataAuto.md
Mercedes-urile E-Class sunt de multă vreme printre preferatele taximetriştilor din Germania, pentru că sunt mari, confortabile, dar mai ales pentru că sunt fiabile în munca de taximetrist, iar uzina din Stuttgart are şi versiuni pe care le produce special pentru acest scop, cu altă culoare de caroserie şi mai ales cu altă tapiserie, mai rezistentă la interior. Iar dintre toate, generaţia W212 s-a făcut în mod deosebit remarcată, demonstrând o fiabilitate chiar mai bună decât generaţia anterioară şi cea de după ea.
Te-ai întrebat vreodată, însă, cum ajunge să arate un Mercedes-Benz E-Class care şi-a slujit deja un termen mai mult decât rezonabil în serviciul de taxi în Germania? Sau poate te-ai întreba, mai degrabă, ce înseamnă un termen rezonabil de slujbă în serviciu de taxi pentru un E-Class în Germania?
Ei bine, maşina din imaginile acestui articol ne răspunde la ambele întrebări. E un Mercedes-Benz E200 CDI BlueEFFICIENCY, fabricat în anul 2010 — deci e o motorizare diesel. E vorba de renumitul propulsor de 2,146 cm cubi, care livrează 136 CP aici, şi e cuplat cu o cutie automată. Maşina e vopsită în culoarea tipică a taximetrelor din Germania — alb-gălbui palid şi a muncit timp de 10 ani şi jumătate în serviciul de taxi!
Iar partea cea mai fascinantă e cifra de kilometri parcurşi, de pe odometru: 1,038,500 km! Da, 1 milion, 38 mii şi 500 km!
La un asemenea parcurs, te-ai fi aşteptat, poate, să descoperi o maşină într-o stare obosită şi jalnică, cu un habitaclu rupt şi deteriorat, ca vai de el. Dar priveşte Mercedesul ăsta! Până şi scaunul şoferului e într-o stare mai mult decât demnă, cu doar mici semne de uzură. Mai multe semne de uzură manifestă butoanele de pe volan, dar şi acestea sunt în limite mai mult decât rezonabile.
Inserţiile de lemn, însă, de pe planşa de bord, de pe tunelul central — toate sunt într-o stare foarte bună. Planşa de bord are zone unde e mai roasă doar în jurul cheii.
La fel de decentă pare şi bancheta spate, chiar dacă acolo, în 11 ani şi 1 milion de kilometri, au călătorit probabil vreo 10 mii de pasageri minim!
Şi la exterior maşina pare într-o condiţie estetică mai mult decât demnă, cu excepţia barei de protecţie frontale, are urmele unui mic contact cu un obstacol.
Totuşi, nu chiar toate sunt perfecte la această maşină: arde martorul check engine. Eh, ar zice unii, păi asta e problemă, la 1 milion şi 38 mii km parcurşi? Nu ştim starea exactă a motorului, ştim doar că acesta n-ar avea probleme grave, dar, probabil, e nevoie de o verificare şi de nişte lucrări de mentenanţă mai profunde, dacă tot a parcurs atâţia amar de kilometri până acum.
Eh, şi la final, dacă tot E-Class-ul ăsta a fost taximetru şi dacă tot are peste un milion la bord, e firesc să se vândă la un preţ ieftin, nu-i aşa? Se vinde, se vinde cu un preţ decent, de doar 3,800 euro. Să mai zicem că un târgoveţ mai priceput de prin părţile noastre ar putea cu uşurinţă să-l cumpere şi să-i facă operaţia scăderii cu vreo minus 800,000 km pe odometru, după care să-l vândă la preţ de 2-3 ori mai mare? Probabil te-ai şi gândit deja la ideea asta nostimă.
Pentru noi e admirabil altceva: cât de bine s-a păstrat, totuşi, un Mercedes-Benz E-Class W212 la peste 1 milion de kilometri parcurşi, alergaţi în continuă muncă dificilă în serviciul de taxi!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter