De pe vremea când E-Class avea motor de 6.3 litri: un Mercedes E 63 AMG W211 rar şi impecabil, scos la vânzare cu preţ decent

19 Iunie 2021, 20:27
Ilie Toma
Da, au existat şi asemenea vremuri, când Mercedes-Benz E-Class avea un ditamai motor de 6.3 litri sub capotă. Era un V8, aspirat natural, semnat de AMG. De fapt, strict tehnic vorbind, motorul avea 6,209 cm cubi şi i s-ar potrivi mai bine abrevierea cifrică de 6.2 litri, dar Mercedes-Benz prefera să-l menţioneze drept 6.3 litri. Şi, oricât de adorat a fost acest E 63 AMG, secretul lui e că s-a produs foarte puţin timp, în foarte puţine unităţi, de fapt. Aş că azi asemenea exemplare, bine păstrate, sunt nişte bijuterii în devenire, preţul cărora abia începe să urce rapid în sus.
Generaţia W211 a lui Mercedes-Benz E-Class s-a aflat în producţie între 2002 şi 2009, dar versiunea AMG avea iniţial indicele E55 şi venea cu un motor V8 de 5.5 litri cu compresor mecanic. Abia în anul 2007, în momentul facelift-ului, germanii au lansat versiunea E 63 AMG, cu un nou motor aspirat natural, de 6.3 litri, care dezvolta o putere ameţitoare de 515 CP, cu aproape 40 CP mai mult decât motorul anterior de 5.5 litri. Şi graţie cilindreei mari şi lipsei compresorului, reacţia acestui motor era una imediată şi delicioasă.
Un asemenea E-Class W211, beneficia de tracţiune spate şi accelera de la 0 la 100 km/h în numai 4.3 secunde! Până şi modelul actual de E 63 AMG, care vine deja cu un motor turbo de 4.0 litri, o cutie cu mai mult trepte şi tracţiune integrală, a reuşit să îmbunătăţească timpul cu doar 0.9 secunde faţă de această legendă!
Da, a mai existat un E-Class W212 cu acelaşi motor V8 de 6.3 litri, aspirat natural, care s-a produs ceva mai mult de 2 ani. Însă anume E 63 AMG în caroserie W211 e modelul cu adevărat puritan, care va creşte primul în preţ.
Acest exemplar, despre care vorbim noi azi, a fost scos la vânzare în Olanda, e fabricat în 2006 şi are un parcurs superb de doar 63,300 km. Maşina e burduşită cu opţionale, având inclusiv suspensia pneumatică specifică AMG de atunci. Fireşte, are şi ţevi de eşapament corecte, adevărate, care lasă sunetul motorului să iasă afară liber, răsunând peste văi, peste circuite sportive, pe serpentine sau pe urcuşuri de autostrăzi.
La parcursul mic pe care îl are acest rar Mercedes-Benz E 63 AMG, e de prisos să mai spunem că starea lui tehnică şi estetică e absolut superbă. Până la urmă e un motor asamblat manual şi e unul din cele mai geniale motoare pe care le-a avut Mercedes-Benz în ultimele decenii. Maşina asta pur şi simplu te roagă s-o savurezi, s-o conduci, s-o turezi, s-o preţuieşti şi să înţelegi că ea a fost un moment de glorie a istoriei, care nu se va mai repeta, cu siguranţă!
Tocmai de asta, de aici încolo preţul unui asemenea exemplar va creşte mai abitir decât valoarea bitcoin-ului după o declaraţie zâmbăreaţă a lui Elon Musk despre el. Deci cumpărând azi un asemenea E 63 AMG, un colecţionar se poate aştepta cu uşurinţă să-l vândă la o valoare dublă peste 10 ani, ba poate şi mai mult!
Cât costă, atunci? În Olanda e vândut la un preţ de 38,950 euro cu tot cu TVA-ul inclus în el, ceea ce înseamnă că un preţ de export ar fi de puţin peste 32,000 euro! E încă un preţ foarte decent, fără îndoială! Şi apoi, ia uită-te la el. Nu-i aşa că e pur şi simplu superb, nu-i aşa că e un model care nu se va ofili vreodată şi care va rămâne o legendă întotdeauna?
0
14,963
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!