Downsizing în segmentul pickup-urilor: Ford prezintă noul Maverick, derivat din Bronco Sport

8 Iunie 2021, 16:52
Denis Godorozea
Se pare că n-au greşit cei de la Hyundai cu lansarea primului lor pickup, numit Santa Cruz şi dezvoltat pe baza crossover-ului Tucson. Asta pentru că filosofia de downsizing pare să ajungă şi în segmentul american de utilitare, iar la câteva săptămâni distanţă de Santa Cruz segmentul este completat de Ford, liderul pieţei americane, cu modelul Maverick, un alt nume istoric din portofoliul constructorului.
De altfel, reţeta noului Maverick este în mare parte asemănătoare cu cea utilizată de coreeni la proiectarea lui Santa Cruz! Să fie vorba despre un caz de spionaj industrial? Probabil, dar distanţa dintre cele două premiere este mult prea mică, iar concurenţa în proaspătul segment pare să se încingă şi mai mult în următorii ani, cu planuri măreţe şi pentru electrificare.
Noul Maverick nu are vreo platformă cu cadru dur la bază, aşa cum ne-au obişnuit pickup-urile mari de pe piaţa americană. Noul pickup are un substrat tehnic unificat cu Bronco Sport şi chiar Focus-ul european. În lungime Maverick măsoară 5,072 mm, pe când bena oferă o lungime de 1.38 metri. Astfel, în gamă Maverick se va plasa pe o treaptă mai jos de Ranger, având şi un preţ mai atractiv, de circa 20 mii dolari pentru echiparea de bază în SUA.
Versiunea de bază Maverick oferă o motorizare hibridă clasică, compusă dintr-un benzinar aspirat natural de 2.5 litri şi un motor electric. Cumulativ sistemul generează 194 CP, iar cuplul este distribuit exclusiv punţii faţă prin intermediul unei cutii cu variaţie continuă. În această ipostază, Ford Maverick poate transporta greutăţi de până la 680 kg în benă şi să tracteze remorci cu greutate de până la 907 kg. Autonomia versiunii hibride cu rezervorul plin de combustibil constituie aproximativ 805 km.
Pe o treaptă mai sus s-a situat motorizarea EcoBoost de 2.0 litri, turbo, cu 254 CP la activ. Acest motor se cuplează la cutia automată cu 8 trepte, iar opţional este disponibil sistemul de tracţiune integrală. Această versiune poate tracta greutăţi mai mari şi remorci de peste 1,800 kg.
Nivelul de bază de echipare, cel hibrid şi la preţ de 20 mii dolari, oferă standard sistem de infotainment cu conexiuni Apple CarPlay şi Android Auto, setul Co-Pilot 360 cu sisteme de siguranţă activă şi asistenţă pentru şofer, conexiuni 4G prin cartelă SIM încorporabilă şi câteva prize la bord.
Deocamdată Ford nu oferă detalii despre posibilitatea expansiunii noului Maverick pe alte pieţe, afară de SUA. Dat fiind substratul tehnic şi prezenţa motorizării hibride, această versiune ar putea avea loc în Europa, fireşte în cazul în care va exista cerere pentru un asemenea pickup compact. În SUA pot fi plasate comenzile preliminare, iar livrările vor demara în toamna acestui an.
0
1,020
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!