Lynk&Co 09 debutează oficial: modelul chinezesc este chiar mai mare decât Volvo XC90

21 Iunie 2021, 17:47
Denis Godorozea
Premiera celui mai mare crossover din gama constructorului chinezesc Lynk&Co are loc treptat — iniţial premiera a fost anunţată în iarna acestui an, după care chinezii publicau informaţii şi imagini teaser noi. Debutul public a avut loc abia acum, cu detalii complete, iar Lynk&Co vine cu motorizări identice cu modelul suedez, fiind mai mare şi mai accesibil, însă.
Lynk&Co 09 este primul model chinezesc bazat pe platforma SPA, comună cu modele precum Volvo XC90 şi XC60. Arhitectura modulară prevede multiple posibilităţi de transformare, astfel încât 09 este chiar mai mare decât nava amiral suedeză. În lungime chinezul măsoară 5,042 mm, atunci când XC90 are la acest capitol 4,950 mm. Astfel, cei 7 pasageri la bordul Lynk&Co 09 se vor simţi aici chiar mai confortabil datorită spaţiului mărit. O noutate sunt mânerele retractabile, dar şi colecţia diversă de jante cu dimensiuni de până la 21 ţoli.
Tehnic Lynk&Co 09 este sută la sută clona lui XC90, având suspensii similare, inclusiv şi o variantă pneumatică pentru versiunile de top. Similară este şi gama motorizărilor, pentru crossover-ul chinezesc fiind prevăzute doar unităţi pe benzină, turbo, de 2.0 litri şi cu 4 cilindri în linie. În interpretarea de bază Lynk&Co are un sistem de tip mild-hybrid cu 252 CP la activ, standard fiind prevăzută doar cutia automată Aisin cu 8 rapoarte şi sistem de tracţiune integrală.
Cele mai scumpe interpretări au la bază versiunea plug-in hybrid cu 431 CP şi motor electric dedicat pe puntea spate. Respectiv, chinezul este chiar mai puternic cu 26 CP decât cea mai performantă versiune a lui XC90. Vor fi disponibile şi versiuni hibride clasice, ce nu pot fi alimentate la priză, dar deocamdată Lynk&Co nu a publicat informaţii mai exacte în acest sens. Ei bine, acestea tot nu promit careva surprize şi picanterii tehnice.
Complet diferit de Volvo este interiorul, unde Lynk&Co 09 are un instrumentar de bord digital cu 12.3 inch, sistem multimedia amplasat longitudinal cu diagonală de 12 inch, dar şi un ecran dedicat de 6 inch pentru comenzile sistemului de climatizare. Totodată, ca şi în cazul Volvo, de un ecran dedicat sistemului de climatizare vor beneficia şi pasagerii banchetei spate. Tot de la modelele suedeze au fost preluate sistemele avansate de siguranţă activă şi asistenţă pentru şofer, care în ansamblu formează un pilot semi-automat de nivelul II, capabil să menţină banda de circulaţie, să menţină distanţa şi să frâneze automatizat în faţa obstacolelor, cu detector de pietoni.
Chinezii nu au anunţat deocamdată preţurile pentru noul SUV de top, dar se anticipează că creaţia Lynk&Co va fi simţitor mai accesibilă în raport cu Volvo XC90, cel puţin pe piaţa din China. Livrările vor demara mai aproape de sfârşitul acestui an şi deocamdată doar pe piaţa domestică, dar amintim că chinezii anunţau mai devreme planuri măreţe de extindere şi pe Bătrânul Continent. Or, utilizând tehnologii şi motorizări Volvo, ei au toate şansele să se încadreze în normele Europene, iar cu preţuri accesibile vor putea avea şi un succes pe piaţă.
0
1,187
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!