Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Mazda nu renunţă la motoarele cu combustie internă, dar va lansa trei electromobile în viitorul apropiat

18 Iunie 2021 - 12:31
Denis Godorozea
Mazda se numără printre constructorii mai conservatori, care nu se grăbeşte să anunţe planuri prea optimiste de electrificare pentru următorii ani. Mai mult de atât, japonezii nu planifică să renunţe la motoare cu combustie internă nici pe parcursul următorului deceniu, deşi susţine tendinţa de electrificare, urmând să lanseze trei modele 100% electrice în anii următori.
De altfel, Mazda este printre puţinii constructori care se încumetă să dezvolte motoare termice absolut noi. În următoarele luni japonezii vor dezvălui noua generaţie a navei amiral Mazda6, un model ce va adopta o concepţie diferită de ceea cu ce ne-a obişnuit Mazda până acum, cu roţi motrice pe puntea spate şi motor amplasat longitudinal. Sub capota sedanului vor fi instalate noile motoare termice pe benzină cu 6 cilindri în linie, iar ulterior modelul va fi acompaniat şi de un SUV de dimensiuni mari, probabil pe aceeaşi platformă, dar care să fie disponibil cu un turbodiesel V6!
Ei bine, japonezii vor fi nevoiţi să se conformeze, totuşi, normelor de poluare tot mai severe. Astfel, noile motorizări vor fi echipate cu sisteme electrice, fie mild-hybrid cu generator-starter de 48V, fie în cadrul sistemelor plug-in hybrid de propulsie, aparent de producţie proprie. Hibrizii alimentaţi la priză vor face uz de cutiile cu variaţie continuă preluate de la hibrizii Toyota. Totodată, japonezii nu renunţă nici la proiectul anunţat mai devreme — electromobil cu motor rotativ pe post de range-extender. O asemenea versiune va fi disponibilă şi pentru crossover-ul MX-30.
Astfel, conform planurilor, până în 2025 Mazda va lansa cel puţin 5 modele cu sisteme de propulsie hibridă clasică, dar şi 5 modele cu sisteme de tip plug-in hybrid. În ecuaţia pentru următorii ani au fost incluse şi modele 100% electrice, tocmai 3 la număr. Deocamdată, însă, japonezii nu vorbesc despre segmentul în care vor fi reprezentate electromobilele, dar nici despre caracteristicile tehnice. Electrificarea masivă va demara mai târziu, odată cu lansarea propriei platforme Mazda, o arhitectură nouă, modulară, ce poate sta la baza unui hatch compact urban, dar şi unui SUV cu până la 7 locuri la bord.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter