Motocicleta supremă de călătorii lungi sau un kitsch neinteresant? Indian Roadmaster Dark Horse în ediţie Jack Daniel

13 Iunie 2021, 14:47
Ilie Toma
Indian e un producător respectat de motociclete, fiind chiar cel mai vechi producător din SUA, cu o istorie ce porneşte încă înainte ca cei de la Harley Davidson să fi apărut. Au fost perioade când Indian a trecut pe linie moartă şi defunctă, dar în prezent compania e din nou în forţă şi are mai multe modele superbe de motociclete, care vin să revoce tradiţiile de altă dată.
Bobber-ule lor de azi sunt pur şi simplu fantastice, în cea mai mare parte a lor. Arată bine, stilate superb, însă pe lângă ele există motociclete mai controversate în gama lor, create parcă pentru un cu totul alt segment de motocicişti. Roadmaster Dark Horse e un asemenea model.
Un bobber fantastic de la Indian, pe care n-ai cum să nu-l admiri: versiunea Chief Dark Horse

Teoretic, în gama Indian există motociclete Cruiser mai bine adaptate pentru drumuri lungi. Dar totuşi, Dark Horse vine ca un soi de versiune supremă printre ele. Pe lângă asta, în ultimii ani Indian a tot lansat ediţii super limitate ale lui Dark Horse, fiecare din ele destul de mult modificate ca şi design şi scop, dar toate limitate la un număr mic de exemplare produse, şi implicit, aveau şi un preţ pe măsură. Şi dacă ediţia Chief Dark Horse sau Chief Bobber Dark Horse arată superb, atunci ediţia despre care vorbim noi azi e ceva mai ciudată.
Se numeşte Jack Daniel’s Dark Horse şi e creată împreună cu producătorul de whiskey cu acelaşi nume. De ce ar crea cineva o motocicletă în parteneriat cu un producător de whiskey — e o enigmă, dar probabil vine să evoce acea imagine veche de biker, care petrece jumătate de zi la bar, de dorit cu un grup de 20 alţi bikeri.
Motocicletea are nişte elemente de decor vopsite într-un soi de culoare ceramică, care aminteşte de whiskey. Mai sunt şi alte suprafeţe făcute să imite aceleaşi nuanţe şi acelaşi spirit. Şi desigur, sigla Jack Daniel’s a fost cusută pe şaua de piele a motocicletei, ca să iasă în evidenţă ediţia specială.
În ciuda aspectului clasic, uşor brutal, motocicleta se are bine cu noile tehnologii, având un sistem multimedia ce suportă Apple CarPlay şi Bluetooth, dar şi un sistem audio PowerBand de 600 W, să te audă până-n Valea Seacă alţi motociclişti când vei merge cu ea.

Motorul, cel puţin, e unul delicios. Acelaşi Indian V2 răcit cu aer, de 1,890 cm cubi. Americanii anunţă doar cuplul maxim pentru acest motor, nu şi puterea. Livrează 171 Nm la 2,900 rpm, însă motocicleta e una destul de grea, de circa 400 kg.
Ediţia Jack Daniel’s s-a produs în doar 107 exemplare şi se pare că toate au fost deja vândute, în ciuda unui preţ exorbitant de 38,999 dolari SUA. Şi asta pentru că Indian a anunţat că asta e ediţia specială produsă în cel mai mic număr, fiind, deci, cumva, cea mai exclusivistă dintre toate.
Ce zici de o asemenea motocicletă, e pe gustul tău? Este ea un model suprem pentru călătorii lungi plăcute, pe două roţi, sau un kitsch cu elemente nenecesare de design, şi ai alege mai degrabă un Indian mai stilat?
0
999
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!