Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Noua generaţie Honda Civic s-a lansat oficial pe piaţă, dar cu motorizări vechi şi fără opţiuni hibride

21 Iunie 2021 - 15:12
Denis Godorozea
Honda a lansat oficial pe piaţă noua generaţie Civic în caroserie sedan. Iniţial modelul devine disponibil pe cea mai importantă piaţă pentru japonezi, cea din SUA, iar odată cu debutul hatch-ului, mai târziu în acest an, Civic va deveni disponibil la nivel global, inclusiv pe pieţele europene. Odată cu lansarea comercială japonezii au dezvăluit şi informaţii complete despre cea de-a 11-a generaţie Civic, cu modificări majore şi nu prea, dar şi dezamăgiri.
Deşi nu menţionează expres acest lucru, se pare că Honda a decis să îmbunătăţească platforma generaţiei precedente pentru cel de-al 11-lea Civic. Informaţia este confirmată de voci apropiate companiei dar şi indirect prin gama de motorizări similară cu cea a predecesorului. Temerile noastre din momentul premierei publice s-au adeverit, iar astfel Civic în momentul lansării este disponibil exclusiv cu unităţi clasice cu combustie internă — nici vorbă de versiuni hibride sau măcar micro-hibride. În schimb, japonezii au optat pentru motorizări verificate în timp.
Asta înseamnă că sub capota sedanului destinat pieţei americane pot fi instalate doar unităţi pe benzină, respectiv unificate chiar şi cu modele mai mari din gamă, cum ar fi benzinarul turbo de 1.5 litri (183 CP) şi unitatea aspirată natural, de 2.0 litri (160 CP). Indiferent de opţiunea selectată, Civic poate avea doar cutie cu variaţie continuă ce transmite cuplul pe puntea faţă. Chiar şi aşa, pentru posterior este rezervată suspensia multi-link, îmbunătăţită acum.
În ciuda aşteptărilor, Civic de generaţie nouă nu este disponibil cu noua motorizare hibridă e:HEV, debutată mai devreme pe compacta Jazz şi pe crossover-ul HR-V. Amintim că este vorba despre un sistem revoluţionar format din două motoare electrice şi un benzinar de 1.5 litri, cel din urmă într-un regim de exploatare urban având mai mult un rol de range extender. Un asemenea sistem ar fi perfect şi pentru Civic, nu? În special dacă japonezii ar mai lansa şi o variantă de tip plug-in hybrid pe baza lui, cu posibilitatea încărcării bateriei de la priză şi cu autonomii electrice de peste 50 km. Ei bine, motorizări hibride îşi vor face apariţia şi în gama Civic, de altfel, cel puţin în Europa, dar dată fiind platforma, totuşi, a vechiului Civic, s-ar putea ca sistemul hibrid livrat sedanului şi hatch-ului din segmentul compact să fie ceva mai înapoiat chiar şi în raport cu Jazz.
Totodată, japonezii au avut astfel posibilitatea să îmbunătăţească sedanul lor din punct de vedere al aşteptărilor clienţilor, să ofere materiale mai bune la bord şi o arhitectură mai prietenoasă a planşei de bord, iar acest lucru este vizibil chiar şi în imaginile oficiale publicate de japonezi. La fel de important e că chiar şi cu aceste îmbunătăţiri Honda a reuşit să menţină preţuri atractive pentru sedanul lor cu schimbul de generaţii, or în SUA Civic în cea mai accesibilă interpretare (dar mult mai generoasă acum din punct de vedere al echipamentelor) porneşte de la 21,700 dolari.
Urmează premiera versiunii cu 5 uşi, Civic Hatchback, cu care va debuta şi noua interpretare a sportivei Type R. Aceasta tot va păstra, aparent, substratul tehnic al predecesorului, dar japonezii cu siguranţă nu-şi doresc să piardă teren pe segmentul de performanţă, astfel putem aştepta o bătălie crâncenă cu concurenţii europeni, dar şi cei japonezi. Între timp, pentru Civic Sedan devine disponibilă interpretarea HPD, una cu tuning exterior dar care nu neapărat impune şi o motorizare performantă.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter