Noul Infiniti QX60 debutează cu platformă veche de 15 ani şi design apropiat de Nissan

24 Iunie 2021, 12:02
Denis Godorozea
După revoluţia promisă anii precedenţi, cu electrificare şi un nou limbaj stilistic original, Infiniti lansează noua, cea de-a doua generaţie a SUV-ului QX60, o adevărată dezamăgire pe fundalul promisiunilor anterioare. Deci, "noul" QX60 are la bază o platformă dezvoltată acum un deceniu şi jumătate, iar în partea posterioară poate fi uşor confundat cu noile Nissan Rogue/X-Trail şi Pathfinder.
Ei bine, marca premium niponă anunţa de ceva timp că nu are resurse şi forţe necesare pentru a continua calea originalităţii în încercarea de a concura cu triada germană, dar acum pare să cedeze şi în faţa celor de la Lexus sau Volvo. Asta pentru că Infiniti va deveni un soi de DS de Citroen sub aripa concernului Nissan, lansând automobile pe platforme şi cu motorizări comune care să fie, în esenţă, versiuni îmbunătăţite ale maşinilor din gama Nissan.
Noul QX60 o confirmă în totalitate, având la bază platforma şi motorizări comune cu noua generaţie Nissan Pathfinder. Toate bune, însă nici noul Pathfinder nu şi-a schimbat platforma cu schimbul de generaţii ce a avut loc cu câteva luni mai devreme, iar astfel cea de-a doua generaţie QX60 are la bază o arhitectură dezvoltată mai bine de 15 ani în urmă. De altfel, japonezii nu menţionează careva îmbunătăţiri în acest sens, nici la nivel de suspensii, iar noul crossover are chiar şi un ampatament identic cu predecesorul, de 2,901 mm, în lungime fiind chiar mai scurt cu câţiva milimetri.
Astfel şi sub capotă s-a situat benzinarul aspirat natural V6, verificat în timp, de 3.5 litri, ce ca şi anterior livrează 299 CP şi 366 Nm. În schimb, motorul se cuplează acum la o cutie nouă, clasică automată cu 9 rapoarte. Stanard QX60 are roţi motrice pe puntea faţă, dar opţional este disponibil un sistem de tracţiune integrală part-time, cu până la 50% din cuplu distribuit roţilor posterioare.
În materie de design noul Infiniti QX60 se inspiră de la gama actualizată a mărcii nipone, însă doar în partea frontală. La posterior se simte lipsa de originalitate, or stilistic QX60 este extrem de apropiat de modelele Nissan, precum Rogue/X-Trail sau Pathfinder, cu care împarte substratul tehnic. Ciudate par elementele de decor cromate, integrate în bara posterioară, care imit terminaţii generoase ale sistemului de evacuare. Adevăratele tobe sunt ascunse sub bara de protecţie.
O gură de aer proaspăt a fost insuflată interiorului. Arhitectural acesta tot aminteşte acum de modelele Nissan, dar specialiştii Infiniti au făcut tot posibilul să înnobileze toate elementele de care se poate agăţa privirea celui mai pretenţios client. Ei bine, cel puţin vizual. QX60 face uz de acelaşi sistem multimedia, ca şi modelele Nissan, unul actualizat în raport cu versiunile precedente, dar lipsit aici de careva comenzi tradiţionale. Pe diagonală ecranul măsoară 12.3 inch, un ecran de dimensiuni similare fiind rezervat şi instrumentarului de bord digital.
Infiniti QX60 promite izolare fonică îmbunătăţită şi materiale fine la atingere chiar şi pentru pasagerii celor două rânduri posterioare de scaune. Crossover-ul în continuare poate avea 3 rânduri de scaune, într-o formulă clasică, cu cea de-a doua banchetă pentru 3 pasageri, sau opţional cu două scaune separate şi până la 6 locuri la bord. Cu toate scaunele utilizate volumul portbagajului constituie 410 litri, iar cu cel de-al treilea rând ascuns volumul va constitui 1,178 litri. De menţionat, că volumul este calculat conform standardelor americane, deci pentru o precizie mai bună ar trebui să reducem datele furnizate despre volum cu 30-40%.
Prima şi cea mai importantă piaţă pentru Infiniti QX60 rămâne a fi cea din SUA. Tot acolo crossover-ul va fi şi produs, mai exact — la uzina Nissan din statul american Tennesse. Vânzările vor demara la începutul anului viitor, iar ulterior modelul va fi lansat şi pe alte pieţe. Nu şi în Europa, însă, or Infiniti a renunţat complet la pieţele Bătrânului Continent.
0
1,117
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!