Premieră: noul Porsche Cayenne Turbo GT, cel mai rapid SUV Porsche din istorie

30 Iunie 2021, 09:34
Denis Godorozea
Porsche prezintă în premieră mondială noul Cayenne Turbo GT, cel mai rapid SUV din istoria mărcii din Stuttgart, care va fi disponibil exclusiv în versiunea Coupe de caroserie. Numele Turbo GT este absolut nou pentru gama germanilor, semn că acest Cayenne nu vine doar cu câteva actualizări şi îmbunătăţiri în raport cu versiunile prezentate anterior. De altfel, Turbo GT a reuşit să se impună şi cu un record în segmentul SUV-urilor pe faimosul Nurburgring.
Noul Cayenne Turbo GT face uz de cunoscutul benzinar twin-turbo V8, instalat şi sub capota versiunii Turbo Coupe. Dar aici motorul indică un surplus de 90 CP şi 80 Nm, puterea maximă constituind acum 640 CP şi 850 Nm. Astfel, Turbo GT oferă cifre niţel mai mici la acest capitol, în raport cu hibridul Turbo S E-Hybrid, dar datorită greutăţii reduse şi altor modificări introduse de inginerii iscusiţi Porsche va fi cel mai rapid model din gamă.
Modificările aplicate unităţii de propulsie nu se rezumă la vreo unitate de control recalibrată, or bolidul a fost preparat cu turbocompresoare noi, sisteme modificate de admisie şi evacuare, toba de evacuare fiind din titan acum, ceea ce tot reduce cu câteva kilograme greutatea proprie a maşinii. Motorul se cuplează la cutia automată cu 8 rapoarte, tot revizuită tehnic, cu sistem îmbunătăţit de răcire şi recalibrată la nivel de soft pentru a face faţă puterii majorate.
Oferind cu circa 40 CP mai puţin decât Cayenne Turbo S E-Hybrid, noul Turbo GT este cu 0.5 secunde mai rapid în exerciţiul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h, având nevoie pentru a atinge această viteză de doar 3.3 secunde. Viteza maximă constituie în acest caz 297 km/h, deci mai mult decât pot rula versiunile de top Turbo Coupe şi Turbo S E-Hybrid. Cayenne Turbo GT are şi o suspensie recalibrată cu componente modificate, ce rezultă într-o gardă la sol micşorată cu 17 mm în raport cu versiunile Turbo, mai multă precizie şi reacţii mai rapide cu până la 15%.
Kit-ul aerodinamic exterior a fost revizuit în raport cu versiunile disponibile până acum, dar nu este vorba de vreun facelift de mijloc de carieră deocamdată. Turbo GT poate fi distins prin prizele de aer mai generoase la nivelul barei de protecţie faţă şi un splitter de dimensiuni mai mari integrat în partea de jos. Multitudinea elementelor noi pe exterior sunt realizate din fibră de carbon, inclusiv plafonul şi noul difuzor integrat în bara posterioară ce include şi două tobe imense de evacuare. Aspectul este completat cu noua colecţie de jante de 22 ţoli, incluse standard aici.
La interior Cayenne Turbo GT va răsfăţa cu un nivel de echipare de top, oferind standard tapiserie combinată din Alcantara şi piele fină în combinaţie cu inserţii din fibră de carbon. Consola centrală integrează un ecran al sistemului multimedia actualizat, ce va fi introdus pe celelalte versiuni abia după facelift.
Premiera publică a noului Porsche Cayenne Turbo GT va avea loc în cadrul Festivalului Vitezei de la Goodwood, ce se va desfăşura între 8 şi 11 iulie. Ulterior bolidul va marca debutul comercial, urmând ca preţurile să fie specificate pentru fiecare piaţă. Cel mai probabil, Cayenne Turbo GT abia va porni de la vreo 160 mii euro.
0
524
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!