Un boţ de rugină, la 30 mii euro! Dar e rugină din primele exemplare Porsche 911

21 Iunie 2021, 21:24
Ilie Toma
Dacă am vedeam orice altă maşină expusă la vânzare într-o asemenea stare ruginită, încât i se văd găuri în praguri şi pare că n-a mai prea rămas nimic întreg în ea, am fi zis că vânzătorul poate îndrăzni să ceară maxim câteva sute de euro pe ea. Dar şi rugina poate fi de rasă, se pare. Pentru că atunci când se vinde un boţ de rugină a unui Porsche 911, preţul de 30 mii euro cerut pe el li se va părea unora perfect justificat!
Da, acesta e un Porsche 911 din prima generaţie şi practic nu are nici o piesă de caroserie, care să nu fie afectată grav de coroziune. Uşi, aripi faţă şi spate, praguri, capotă — totul are urmele unei păstrări nu tocmai prielnice. O asemenea maşină va necesita o prelucrare amplă a caroseriei la restaurare, cu sablare intensă cu pulbere de nisip, după care s-ar putea să se constate că porţiuni masive de caroserie nu mai pot fi salvate, şi trebuie reconstruite, sau sudate bucăţi de pe alte exemplare donatoare. Într-un cuvânt, doar o muncă sisifică, pasionată şi pricepută ar putea readuce acest Porsche 911 la strălucirea de cândva.
La fel de jalnic e şi interiorul acestei maşini. Până şi căptuşeala volanului e roasă, iar rugina a ajuns peste tot unde e măcar un element cromat sau metalic. Pielea de pe scaune pare într-o stare mai bună, dar la o prelucrare mai atentă s-a putea constata că ea se dezintegrează pur şi simplu.
Parbrizul pare afectat, la fel ca şi geamurile laterale, iar o bucată de planşă, în partea stângă, pare să lipsească cu totul, fiind căzută pradă coroziunii.
Ce puţin la fel de multă muncă va fi la motor, care va trebui desfăcut până la cea mai mică piesă. Suspensia va trebui reconstruită în totalitate, iar toate elementele de cauciuc ale maşinii au fost uzate puternic de timp.
Şi tocmai aici vine o curiozitate şi mai mare. Deşi îl tot numim Porsche 911, acesta e, de fapt, un Porsche 912, or, 912 era un soi de variantă bugetară a lui 911, cu motoare mult mai mici şi mai puţin puternice, de 1.6 litri şi de 2.0 litri. Exemplarul ruginit despre care vorbim noi azi e cu motor de 1.6 litri, în 4 cilindri, de 90 CP.
Într-un cuvânt, azi maşina asta nu înseamnă mare lucru şi e un boţ de rugină, cum spuneam. Ceea ce se vinde aici e, de fapt, şansa de a porni de la zero o restaurare, fără vreo garanţie că se va putea face o treabă cu adevărat vrednică. Noi zicem că-n mâinile potrivite maşina asta are şanse de a redeveni bijuterie. Şi asta o ştiu şi cei care au scos-o la vânzare, tocmai ăsta şi fiind motivul pentru care cer 30 mii euro pe ea, în Italia.
Valoarea acestei maşini vine şi din faptul că toate componentele ei sunt cele originale, instalate de uzină — motorul original, codul VIN original — ceea ce-n limbajul restauratorilor de maşini are noţiunea de numere care se potrivesc între ele. Şi asta e, de multe ori, o raritate.
Un alt element valoros al acestui exemplar, ar fi faptul că e produs în 1965, în primul an de producţie a lui 911/912, ba chiar e produs printre primele 500 de exemplare!
Aşa că de aici şi porneşte justificarea preţului uriaş cerut pe acest Porsche ruginit. Pentru că mulţi pasionaţi caută cu mare plăcere maşini pe care să le restaureze, dar puţine se mai găsesc cu acel adevărat potenţial autentic. Cele care mai sunt fie sunt în stare pângărită, fără şanse, fie deja au fost restaurate de altcineva. Acest Porsche, însă, îţi oferă ţie dreptul de a fi cel care-l reînvie. Pentru că-n lumea modelelor clasice Porsche şi acest drept costă bani mulţi!
Şi acum spune, dacă ai avea un cont bancar generos, încât să nu-ţi prea faci griji de buget, ai fi unul din acei care ar vrea să cumpere şi restaureze un asemenea Porsche?
0
3,430
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!